Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Jun 2008
    Meldinger
    11

Standard Et par spørsmål til dere erfarne...

For det første lurer jeg på om flertallet som får lavt stoffskifte kan regne med å bli friske på sikt?Jeg tar jo Levaxin, jernmixtur, spiser sunt i den tro at det er dette som skal til for at jeg snart (innen et år f.eks)skal ha helbredet kroppen. Men det sniker seg inn litt tvil innimellom optimismen når jeg hører om alle som er dårlige etter mange år..dessuten så har jeg også lagt merke til at alle som er med i styret i det stoffskifteforbundet har gått fra full jobb til uføretrygd....er det noen som vet hva utsiktene til å bli frisk er?Er det flertallet eller mindretallet som ikke blir frisk med Levaxin?

En annen ting jeg lurer på er...om Levaxin kan forårsake hodepine og vondt i nakke/skuldre?Jeg gik til en massør idag og hun påstod at det var medisinen som forårsaket stiv nakke og skuldre.Jeg for min deler føler at Levaxinen har gjort at jeg lettere har kontakt med kroppen og merker dens signaler,jeg har mye mer kroppsfølelse nå og jeg tror det er derfor jeg merker nakkevondten.(Har hatt migrene i mange år,men ikke merket stive muskler)Jeg merket at jeg ble irritert på denne massøren og ville bare avklare hva som er andres erfaring.Fører tablettene til stivhet?Jeg synes det er hårreisende at man kan slenge ut en sånn påstand til en klient om hun ikke har dokumentasjon- tror ikke hun vet hva lavt stoffskifte er en gang- hun ville bare reklamere for naturmedisin og tjene penger på meg fikk jeg følelsen av. Har noen tanker om dette?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    63
    Meldinger
    421

Standard

Jeg er ny i dette gamet, så jeg har ikke all verden av erfaring og kunnskap om sykdommen. Har brukt Levaxin i 1 1/2 og synes det fungerer bra på meg.
    Hvis du med frisk mener å kunne kutte ut medisin, skjer ikke det( nå får dere bare arrestere meg hvis jeg tar feil :-)) Lavt stoffskifte er vanligvis en sykdom man har livet ut. De fleste lever et tilnærmet normalt liv med Levaxin eller Armour ;-) Men det er alltid lurt å leve så sunt som mulig.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Hvis jeg visste litt mer om ditt tilfelle så er det mulig jeg kunne svare deg.
    Det første jeg lurer på er om du er utredet ?
    Har du tatt antistoffprøver ?
    Hvilke andre prøver ?

Så reagerer jeg meeget på kombinasjonen du nevner. Hvis disse tas samtidig skjer det at Levaxinen ikke opptas. Den ene om morra - den andre oim kvelden, ellers går det ikke.

På generelt grunnlag får 95% av de som får hypothyreose - altså lavt stoffskifte - dette fordi immunforsvaret overreagerer og lager antistoffer mot kjertelvevet som ødelegger kjertelen.
    Og det er en permanet tilstand. Kjertelen kan aldri fungere igjen etter dette.
    Og da får jo ikke kroppen de hormonene den produserte.
    Du må forsyne kroppen med disse hormonene gjennom tarmene istedet - livet ut. Rett og slett endre din hovedoppgave i livet til å være kjertel for ditt videre liv.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2008
    Meldinger
    11

Standard

Ja,jeg har fått diagnosen lavt stoffskifte og tok Anti-Po,Tsh og t4. Jeg tar 50 mg alle dager unntatt en dag der jeg tar en 50mg om morgenen og en om kvelden.Jeg tar ikke 100 mg samtidig fordi jeg merker at det blir for mye på en gang. Denne dosen har jeg tatt i seks uker- før det tok jeg 50 mg i et år. Jeg fikk en forhøyet Tsh etter det første året så derfor økte jeg etter råd fra legen. (Jeg tok ikke blodprøver i løpet av det året fordi jeg trodde det ville ordne seg bare jeg tok en tablett hver dag)
    Jeg visste ikke at man ikke kan ta jern samtidig?Det er jo flytende,så jeg trodde ikke det var noe problem. Jeg har jernmangel og må ta en dose morgen og kveld,så dette var jo litt tungvindt...Jeg tåler heller ikke melk og har drukket soyamelk,men nå viser det seg at det ikke er bra for stoffskiftet så det skal ikke være lett!
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Hildemor Gjest

Standard

Jeg vet ikke om det finnes noen statistikk på hvor mange som blir "friske", dvs lever godt med sykdommen. Legene liker jo å hevde at med Levaxin blir du ditt gamle jeg igjen relativt fort, selv om dette ikke er virkeligheten for mange.

At de som jobber i forbundet ikke er yrkesaktive vet jeg ingenting om, men det er vel kanskje naturlig at de som sliter mest med sykdommen og symptomer engasjerer seg mer i det som kan bedre deres og andres situasjon.

Muskel- og skjelletplager er jo relativt kjent ved lavt stoffskifte og kan jo igjen føre til hodepine. Men å hevde at Levaxin alene skulle gi hodepine uten og dokumentere det, virker useriøst. Jeg har ikke hørt om det - men jeg har lest at de som har lavt stoffskifte har mer sjelden hodepine enn de som ikke har sykdommen.

Fortsett som du gjør - lev sunnest mulig. Sov nok, spis sunt og vær aktiv og håp at Levaxinen vil gjøre nytte for deg slik at livet ditt igjen blir normalisert. Fortsatt god sommer

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Du har med andre ord holdt på i over et år med medisiner ?
    Har positiv Anti-TPO ?
    Da er dosen din alt for lav.

Normal dose med uvirksom kjertel er 150µg/dag.
    Eller noen sier 1,6µ x kroppsvekta pr.dag.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

medisinene gir absolutt ikke stiv nakke. tullemassør.....

gå heller til en med "skikkelig" utdannelse; naprapat, manuell terapeut/fysioterapeut e.l.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn