Viser søkeresultater 31 til 40 av 78
-
10-04-08, 19:34 #31
Takker for svar
Jeg vet ikke om jeg har TRAS, vet det ble testet for på aker nå, men det var kun tsh, ft4 og ft3 hun leste opp på tlf. og streng beskjed om å senke dosen. Får håpe at prøvesvarene dumper ned i posten her en dag, ellers får jeg de jo hos fastlegen.
Jeg prøvde å si noe på tlf om hvordan jeg følte meg på den dosen hun nå vil jeg skal ned på igjen, men det ville hun ikke høre snakk om. Må si jeg ikke er fullt så entusiastisk for aker lenger etter denne samtalen, ikke fordi hun vil jeg skal senke dosen altså, det skjønner jo jeg og at jeg må, men det er noe med måten å bli møtt på.
-
10-04-08, 20:12 #32
Må si at jeg datt noen hakk jeg også, men men.
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
10-04-08, 22:13 #33
Leger er leger uansett hvor de holder hus desverre. Tror ikke de oppfatter hvor mye slike ting kan bety for pasientene. Sykehuslegene er nok vant til at sykesøstrene tar seg av mesteparten av pasient kontakten.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
10-04-08, 22:20 #34
Min kontakt var fin med alle den - det er det genuint faglige jeg er skuffet over. Det kunnskapssøkende for å være helt presis.
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-04-08, 01:43 #35
Spør dem på Aker om det med Lio, mener å huske at de er åpne for det
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
11-04-08, 21:33 #36Hildemor Gjest
Hei Kwilmann

Du var såpass overdosert ja - huff ikke rart du føler deg elendig da.
Med så høy FT4 og FT3 er det ikke rart at du skal kraftig ned i dose. De velger nok også den varianten for og få deg raskt ned. Du er nok tappet for energi fordi du er hyper. Hypersymptomer tapper kroppen raskt for krefter hos noen. Mens andre føler at de får energi. Selv blir jeg helt utslitt i høyden.
Lytt til legen og be om en ny blodprøve om 6 uker - det ble for mye denne gangen. Du kjørte rett og slett ut for hardt. Har gjort den erfaringen selv - den gjør oss jo klokere i hvertfall
God bedring
-
12-04-08, 00:13 #37
Igjen, takk for svar
Ja, det ble litt gæli med så høy dose, skjønner ikke helt hvorfor legen ville jeg skulle øke så mye på en gang egentlig, igjen så trodde jeg at legen hadde rett, viser seg jo at det ikke var så lurt
Huff, så vanskelig dette skal være. Har prøvd å tenke tilbake for å se om jeg kan ha "merket" overgangen fra skikkelig hypo til skikkelig hyper, kan ikke det altså, men her er vel overgangene vage. Hvordan opplevde du det Hildemor? Resultatet av å hoppe sånn opp og ned blir vel kanskje bare en evigvarende dårlig form?
Har holdt på i 8 år nå for å finne "riktig" dose, fortsatt ikke klart det. Jeg må si jeg synes det er merkelig at det skal ta hele 6 mnd å få en time på aker. Det er nå jeg trenger det, ikke i september!? Skjønner ikke at det går an jeg
-
12-04-08, 01:01 #38Hildemor Gjest
Hei igjen Kwilmann

Nei, den doseøkningen var massiv. Jeg reagerte jo med en gang jeg leste innlegget hvor du fortalte det. Mange av oss må være litt roligere med Levaxinen og spesielt når man allerede ligger litt opp i dose fra før. Men man lærer så lenge man lever, selv om det enkelte ganger fører til store ubehag.
Det er vanskelig det der med symptomer Kwilmann når man driver og justerer opp og ned. De går i hverandre. Kroppen får ikke tid til og stabilisere seg - så man trekker det ene med seg inn i det andre. Dessuten er det flere av symptomene på lavt - som også dukker opp når man er hyper. Så akkurat nå synes jeg du skal ha mest fokus på og trappe ned fordi du ligger altfor høyt, håpe på at dosering vil bli mer stabilt på sikt. Medisinere mest etter FT4 og FT3 og la kroppen få tid til og restituere seg.
Dette er og blir en tålmodighetsprøve dessverre. Jeg har symptomer fra begge leire hele tiden. Men jeg slipper i hvertfall høy puls og skjelvinger når jeg ligger litt lavt. Jeg synes det er mye værre og være hyper enn hypo. De fleste av symptomene du nevner som hypo - oppleves også når man er hyper. Tørr hud - konsentrasjonsproblemer - tåke i hodet - 0 energi - smerter i muskler etcetc. Jeg tror rett og slett de fleste symptomene du har nå skyldes de høye verdiene, men jeg er ingen spesialist. Bare egenerfaringer og referere til
Det er jo helt latterlig at man skal behøve og vente i 6 mnd på en time - men et tips. Jeg ringte og sa at jeg gjerne ville ta en avbestillingstime på kort varsel hvis det var mulig. Og jeg kom inn 2 mnd før. De ringte en ettermiddag og spurte om jeg kunne komme dagen etter
-
12-04-08, 01:12 #39
Det står om at det er helt vanlig med like og lignende symptomer over grensene på hypo og hyper. Husker de skrev om det i Thyreoideasykdommer. Jeg har hatt store problemer med å vite når jeg er lav og når jeg er høy, for det ligner så veldig på hverandre. Det blir vel på mange måter en intuisjon etterhvert hva som er hva.Dette er og blir en tålmodighetsprøve dessverre. Jeg har symptomer fra begge leire hele tiden. Men jeg slipper i hvertfall høy puls og skjelvinger når jeg ligger litt lavt. Jeg synes det er mye værre og være hyper enn hypo. De fleste av symptomene du nevner som hypo - oppleves også når man er hyper. Tørr hud - konsentrasjonsproblemer - tåke i hodet - 0 energi - smerter i muskler etcetc. Jeg tror rett og slett de fleste symptomene du har nå skyldes de høye verdiene, men jeg er ingen spesialist. Bare egenerfaringer og referere til
Det er nok som Hildemor skriver en tålmodighetsprøve fremfor deg. Synes bare det er rart legen ikke har sendt deg videre etter 8 år på ustabil dose
Og jeg som klager som bare har strevd i 2 1/2 år med dosene mine...
Hilsen Anne Ma
-
12-04-08, 11:01 #40
Legene tror fullt og fast på behandlingsdopplegget, de blir instruert til det.
De lever under press fra endoen de sendte et klagende individ til sist : Det var unødvendig å sende siste pasienten hit - følg behandlingsopplegget !
Derfor sender de nødig videre.
Jeg fikk ikke komme videre før etter 15år med klager en gang i måneden.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Jeg har hatt hypothyreose i 20 år
Av Blondie i forumet Lavt stoffskifteSvar: 19Siste melding: 03-07-10, 12:30 -
Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
Av Bittebitt i forumet Lavt stoffskifteSvar: 72Siste melding: 17-05-10, 13:55 -
Jeg har hatt hypothyreose i vel 10 år.
Av Fanteri i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 02-11-09, 16:11 -
Har hatt hypothyreose i 15 år. Muskelsmerter. Manglende lyst...
Av findus i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 26-02-09, 23:06 -
Jeg har hatt lavt stoffskifte (Hypothyreose) siden tidlig på 90-tallet
Av Thomasine i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 13-01-08, 19:12
Svar med sitat
Bokmerker