Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
-
10-03-08, 13:00 #11
Venter og venter.....
Vi har prøvd å få et barn til i 2 år.
Har ikke eggløsning, men vet ikke om det kommer av tsh eller noe annet.
Tok prøver hos gyn 12. feb. og da hadde jeg lavt FT4 (8,6) mens TSH var ganske normal 2,1. dette ble målt på ettermiddagen, så jeg vet ikke om TSH egentlig er litt høyere.
Har vært hos legen i dag, og tatt kontroll prøver, og med mindre de kommer tilake med store overraskelser, så starter ejg behandling på fredag.
Har denne syklusen tatt dobbel dose med pergotime i håp om å få eggløsning, men har nå fått beskjed om å ikke ta mere av det før jeg har fått klarsignal fra lege og gyn :(
Begynner å bli skikkelig utålmodig nå.
Har ei datter på 7 år. vi begynnte prøvingen når hun var 5, så om det fortsetter i denne farten, så får vi ikke en til før hun er konfirmert!
-
13-03-08, 18:07 #12
Bruker
- Medlem siden
- Feb 2008
- Sted
- Vest Agder
- Meldinger
- 20
Oj da...Så kjedelig å vente...Dere r jo virkelig prøvd lenge da. Får håpe dere lykkes snart. Du har jo TSH 2,1 så det burde vel gå??Hørte om ei som blr gravid med TSH på 4,3...Var hos legen idag TSH var 3,4..Er det for tidlig å prøve da?Kan det skje skade på fosteret?
Del gjerne prøvesvar og erfaringer for dere som har det
Kanskje vi blir klokere sammen
Solstrålen
-
13-03-08, 20:26 #13
Hei - så bra at du nærmer deg den magiske grensen.
Jeg vet ikke om det er for tidlig å prøve når TSH er 3,4 - men vet du om du har eggløsning? Hos mange så stopper jo eggløsningen av seg selv mår TSH er høy, men vet ikke hva som regnes for høyt i den forbindelse. Jeg skal ta nye prøver om en uke og er veldig spent på svarene. Kjedelig å vente er bare fornavnet...
-
14-03-08, 19:12 #14
Bruker
- Medlem siden
- Feb 2008
- Sted
- Vest Agder
- Meldinger
- 20
Hva må TSH være for å bli gravid?
Da har jeg lest og lest for å finne ut hva den ideelle TSH verdien må være for å bli gravid?
Noen sier de ble garvide med TSH på 4,2. Og det gikk fint. Andre sier den må være rundt 1. Andre rundt 2. Hva skal man forholde seg til??Når legen sier at bare du er innenfor normalområdet som er 0.4-4.5. Da blir du gravid.
Hva er riktig,når kommer EL tilbake....Noen som vet,erfaringer...Solstrålen
-
29-03-08, 18:18 #15
Hei, jeg prøver meg på er svar.
Jeg har blitt gravid med TSH på ca. 3,2 men det er for tidlig å si hvordan det går. Endokrinologen gav meg klarsignal med den verdien. Men da må jeg presisere at T4 og T3 var var normale, det viktigste er at det er nok T4 tilstede.
Men selv om man KAN bli gravid med en noe forhøyet TSH er det ikke sikkert at det er lurt. Min TSH pleier å fly opp i f.eks. 12 bare noen uker ut i svangerskapet, og jeg må da trappe opp levaxindosen dramatisk. Høy TSH kan visstnok øke faren for spontanabort, (jeg har selv abortert). Da er det greit å starte med en rimelig lav TSH i utgangspunktet.
Jeg har også hørt at THS helst skal være 1 eller 2 når man blir gravid. Men alt avhenger av hvilken sykodomshistorie du har hatt frem til nå. Har du ikke eggløsning? Jeg har hatt eggløsning hele tiden såvidt jeg vet.
Svar med sitat
Bokmerker