Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: biopsi
-
11-03-08, 22:51 #1
biopsi
Dette er vel ikke helt rett sted, men dere vet iallefall.. Jeg er innkalt til biopsi (cytologi) og er kjempenervøs... Vet at det er en tynn nål, men det må jo være veldig vondt? Får jeg bedøvelse? Hvor lang tid tar det før jeg får svar?
Takk
-
11-03-08, 23:56 #2baremei Gjest
Det er mer ubehagelig enn vondt. Hvis du klarer å slappe av i musklene mens det pågår gjør det ubehaget litt mindre.
Jeg fikk svar med en gang, det var på Bærum sykehus. De tok en prøve, sjekket om de hadde nok celler å teste på og måtte evt. gjenta prosedyren. Har du min flaks må du altså gjøre det to ganger rett etter hverandre.
Men de var så søte og hyggelige og klappet hender og strøk hår, så jeg kunne ikke annet enn smile med midt i ubehaget og forventningen om at dette måtte jo være ille. Ekkelt nok, men mindre enn forventet.
Etterpå var jeg øm og stiv i halsen/nakken, men det ga seg til dagen etter.
-
13-03-08, 17:49 #3
Nåla fikser du!
Hei, jeg opplevde det ikke som vondt, men var fryktelig nervøs - akkurat som du!! Så enig i svaret over, at du får konsentrere deg om å slappe av.... Det er ikke vondt, men ubehagelig. Stresset mitt gikk mest på å spenne kroppen fordi jeg var REDD det skulle gjøre vondt..... Men det var altså ikke vondt i det hele tatt - men litt ubehagelig er det jo. En nål i halsen er jo liksom ikke helt normalt....
Lykke til!!!Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
-
19-03-08, 12:41 #4
-
02-04-08, 19:54 #5
jeg var til biopsi for noen dager siden.. og det var fordi det ble funnet en ny knute på ultralyd.. og jeg må si at denne gangen så var det ubehagelig og vondt.. jeg har gjort dette 2 ganger tidligere men denne gangen var det ikke greit. det som skjedde var at han som skulle foreta prøven stakk først inn nåla og rota rundt vell og lenge.. og da han tok nåla ut så trodde jeg at han var ferdig.. men det var han ikke.. han fant en ny nål og stakk en gang til.. og rota rundt sånn at det var vondt.. etter en stund så måtte han tilkalle hjelp.. da ble det stukket igjen for 3 gang.. da piplet svetten frm fra panna og jeg følte meg ør.. men hjelpa som kom sa han måtte bruke en suger også tror jeg det var. ser på halsen nå at det ser ut som jeg er bitt av dracula og er blå også.. det som var broblemet var visst at knuten lå bak den som var der fra før.. vell .. da får jeg bare vente i 14 dager for å se om de har fått nok celler til analyse.. jeg lå med nakken bakoverbøyd i 15 min mens det ble stukket.. har tatt ryggmargs prøve tidligere.. og synes ikke det var så ille som dette..
Svar med sitat
Bokmerker