Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard begynt på litothyronin

er på min 2 dag nå med litothyronin.
    Legen sa jeg skulle ta en halv tablett. Fått resept på 20mg.
    Men etter råd fra dere så har jeg tatt en kvart tablett i tillegg til levaxinen.
    Fikk beskjed om å kutte levaxinen med 50 mg i uka. Så er spent på hvordan dette vil gå.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Bare noen synspunkter jeg har : Det er T3 som er kroppens stoffskiftehormon og T4 er lagervaren for denne. Kutter man Levaxinen så senkes fT4 verdien, tåler den det ? Og, da reduseres jo også den T3 som kommer fra Levaxindosen enda mer.
    Det må vel være omtrent som å sage av den greina en sitter på.

Størrelsen på fT4 er viktig i flere sammenheng, så denne reguleres med Levaxindosen.
    Når denne er stor nok, og det fremdeles ikke lages nok fT3, kan man spe på med Liothyronin så denne også blir passe for en.

Man bør sikkert måle både fT4 og fT3 en stund så en lærer litt om bruken - og glemme TSH. Den blir sikkert for lav og da går legen bananas.

Jeg mener men skal dosere seg så man kjenner seg bra - uansett.
    Det går fint an å underdosere seg i åresvis, men overdosere det gjør du bare en kort stund.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    Det går fint an å underdosere seg i åresvis, men overdosere det gjør du bare en kort stund.
    Veldig godt sagt, n`Finn!

Grynet, da jeg fikk lio, visste ikke legen min annet enn det jeg fortalte henne. Jeg sa ikke noe om at mange anbefaler å redusere levaxinen samtidig, og jeg hadde allerede lav t4, så jeg bare tok 10 mcg lio i tillegg til dosen jeg hadde. Startet med 5, og økte til 10 etter en uke eller så. Etter en stund økte jeg levaxinen også.

Du sier at du bare tar en kvarting, men du kan jo sikkert øke til en halv som legen har forskrevet etter en stund.

Det kan godt hende at du kommer til å oppleve at det blir for lite levaxin etterhvert tror jeg...
    Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
    Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn