Viser søkeresultater 1 til 10 av 33
-
25-01-08, 18:59 #1
Prøvebehandling for lavt stoffskifte
Etter å ha vært på prøvebehandling for lavt stoffskifte, sluttet jeg igjen i desember. Trappet gradvis ned, så fra november har jeg ikke tatt mer enn 25 milligram.
Fortsatt så sliter jeg med veldig indre uro eller en slags skjelving.
Er dette overdose symptomer eller kan det være et tegn på binyresvikt?
Hadde litt skjelvinger også før jeg startet med levaxin, men ikke i nærheten av dette.
Hvilepulsen er på 55-60 og jeg har hjertebank(dobbeltslag).
Merket økning i energi når jeg gikk på levaxin, men slet veldig med hjertebank og indre uro(som fortsatt er der...)
-
25-01-08, 19:13 #2
Det har vært postinger om den indre skjelvingen flere ganger på thyroid.about.com forumet over flere år og det heter det er tegn på lavt cortisol/binyretretthet.
Forresten , hva er din ferritin, siden lavt ferritin (for vårt bruk under 50-70) kan gi slike symptomer og hyperadrenerge symptomer. Mange postinger om dette også.
Har du noen blodprøver?
-
25-01-08, 19:27 #3
Ferritin er på 46.
Kortisol er tatt i blod klokken 9.oo og var 436.
Hva er hyperadrenerge symptomer?
-
25-01-08, 19:37 #4
Høyt adrenalin. Generelt at binyrene driver og stresser. Adrenals=binyrene. Hyper= høyt. Sånt noe.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entre ... med_DocSum
Det er noen som fikk symptomer når ferritin var slik som din på forumene. Som sagt må en del opp i 70 for å føle seg okay.
-
25-01-08, 21:08 #5
Takk for link.
Nå er formen værre enn noensinne, så må få sjekket ut dette.
Har gått fra å klare å jobbe 4 timer om dagen i sommer til å såvidt klare å komme meg gjennom dagene nå (med mange hvilepauser...)
-
25-01-08, 21:38 #6
Jeg kjørte et søk på forumet på internal tremor og mange postinger kom opp (har ikke søkt på trembling inside ennå) http://forums.about.com/n/pfx/forum.asp ... ab-thyroid var en av postingeen av en som kom opp mye. har definitivt noe med hyperadrnerg å gjøre etter min personlige mening. Hun slet med infeksjoner når det stod på.
Kanksje det er noe autoimmunt eller noe på gang, eller at det er en generell reaksjon på å være langvarig hypo. Bare grubler litt.
nora
-
26-01-08, 08:53 #7
De symptomene du nevner hadde jeg da jeg i mai 2007 hadde f-t4 på 23 (= øvre ref.) og f-t3 3,8 (nedre ref. 3,5) (Må også nevne at f-t3 tatt noen mnd før var på 3,6). Startet da med Liothyronin, og den ekle indre uroen forsvant
Sjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
26-01-08, 09:00 #8
Glemte å nevne at min hvilepuls lå på ca 50-55, og jeg hadde hjertebank. Hvilepulsen har jeg ikke målt i det siste, men hjertebanken forsvant etter oppstart med Liothyronin. Bruker nå 100 mcg Levaxin og 20-30 mcg Liothyronin7 dag. Varierer dosen Liothyronin etter aktivitetsnivå.
Sjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
26-01-08, 10:51 #9
Jeg syns mye kan tyde på at dosen din er for lav.
Hvis du ikke trener svært mye er pulsen din for lav. Lavt stoffskifte senker pulsen med det resultat at hjertet må ty til dobbeltslag for å opprettholde blodsirkulasjonen.
Man får også hjertebank ved for høy dose, men da er hvilepulsen høy.
At Liothyronin bedrer forholdet styrker troen på at dosen er for lav.
Jeg mener du bør øke Levaxindosen din - da vil hjertet få en høyere hvilepuls. Så bør du måle fT4 og fT3 hver 3.mnd.
Hvis du ikke får nok fT3 av den høyere Levaxindosen kan du jo bruke et Liothyronintillegg, men dette kan bli unødvendig.
Det kroppen bruker er fT3 og det lager den av T4, men den må ha nok T4 for å greie å lage nok T3. Når kroppen lager det får vi en jevn kontinuerlig tilførsel av T3.
Det klarer vi ikke med piller så prøv å øke Levaxinen.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
26-01-08, 13:45 #10
"Problemet" mitt er jo at prøvene i utgangspunktet er helt fine, så jeg kan jo ikke vite at stoffskiftet er innblandet. Det eneste jeg vet er at de to gangene jeg har følt meg bedre er
1: Når jeg tok masse kokosfett
2: Når jeg gikk på prøvebehandling med levaxin.
Men hele tiden på levaxin hadde jeg indre uro og hjertebank. Hvilepulsen gikk fra 55 til helt opp i 80....
Og aldri var hjerte stille, men jeg hadde mer energi i kroppen.
Ble overdosert i august/september og lurer jo på om det er det som henger i ennå.
Nå er jeg super usikker på om jeg skal putte i meg levaxin igjen, eller om jeg skal gi det noen måneder for å se hvordan kroppen har det helt ute.
Må vel komme meg til legen og få sjekket blodprøvene mine.
Har forresten tatt ct av binyrene. Ville en svikt kunne sees med sikkerhet der??
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Har jeg lavt stoffskifte??!?
Av søtekrølle i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 16-11-07, 23:26 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46
Svar med sitat
Bokmerker