Viser søkeresultater 11 til 19 av 19
-
27-11-07, 08:28 #11
-
27-11-07, 08:48 #12
-
27-11-07, 09:40 #13
Det var Dr. Hashimoto som første gang beskrev en autoimmun betennelsestilstand som ødela kjertelen - så navnet hans er festet til sykdommen. Det finnes mange slike navninger - en norsk er feks. Dr. Følling som er opphavet til Føllings som alle babyer screenes for verden over.
Hashimotos er den vanligste årsaken til lavt stoffskifte og antistoffene detekteres av anti-TPO testen.
Antistoffene bruker i følge Furst noen få år på å gjøre kjertelen uvirksom.
TRAS er en annen test for autoimmune antistoffer av en helt annen karakter. Den er følsom for antistoff som angriper selve TSH-reseptoren på kjertelen. Den er følsom både for blokkerende og stimulerende antistoff og det siste er mest vanlig og disse stoffene virker som TSH og stimulerer kjertelen til å produsere mange stoffskiftehormoner. Dermed faller TSH til null og antistoffet styrer butikken.
Neo-Merc er et legemiddel som tar knekken på antistoffet og TRAS-testen brukes for å følge behandlingseffekten. Ved langvarig behandling senkes kjertelproduksjonen så man må ofte gi Levaxin også.
Mange blir helt friske etter behandlingen.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
27-11-07, 19:44 #14
Hashimotos er det de aler fleste av oss her har, autoimmun thyreoditt.
n'Finn, hos meg passerer jeg 0 i TSH akkurat før ft4 og ft3 blir midtpå, jeg også. Det er omtrent slik hos mange og vi kan ikke gå etter TSH 0,5-1,5, men etter enten bare ft4 og ft3, slik som jeg gjør, eller etter formen alene, slik som du gjør. Det er flere som gjør som deg, blant dem er de på realthyroidhelp forumet.
Alle de på forumene på internet, går etter ft4 og ft3 men de sier at hvis man kan gå etter en TSH på rundt 1, så gjør det.
Det er teoretisk mulig at du har en form for fibromyalgi, Dr. Lowe har mange pasienter som tåler store doser liothyronin eller Armour og blodprøvene er høye men de har ingen overdosesymptomer og blir bedre slik. Vi andre ville følt oss veldig overdosert med så høye t3-målinger som disse pasienter har.
-
27-11-07, 21:37 #15
får ta meg sammen å ta en blodprøve snart så får vi se hva fT3 blir. Tipper vel at den er høy fremdeles .....
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
28-11-07, 19:03 #16
Ikke ta nye prøver bare for min del, det kan jo skremme legen hvis tallene dine er høye. Du har det jo bedre enn før.
Off topic:
Forresten: leste på emnet ldn (jeg har lagt linkene i alternativ-mappen) og noen som har prøvd det, måtte gå ned på levaxindosen. Det er neon som har en teori at hashimotos kommer av infeksjon, og ldn gjør at immunforsvaret jobber riktigere....de på marshallprotocol-sidene hevder det er en infeksjon og at antibiotika kurerer hashimotos...
Og, det som er spennede med www.ldn.no , er at de fikk istand en produskjon på Kragerø Tablettproduskjon, og det er ikke dyrt. Vi bu kunne få ignag en slik produskjon av det danske thyreoidum-middelet, i for eksempel 120 mg, til en overkommelig pris. ldn-tablettene koster ikke mye. Ser forresten at de har oppdatert siden sin og skjemaet de hadde for å bestille ldfra kragerø er borte. Når så et midel er apotekfremstil, trenger en ikek søknad om registreringsfritak lenger (slik som det danske Armour fra Glostrup Apotek) og man trenger bare en hvit resept. Og det igjen kan bety mye for psyken til trygdevesenet, at man kan søke å få det refundert elelr på blå resept....)
-
29-11-07, 15:54 #17
ingen fare Nora - legen min er fin, og ser jo at jeg er mye bedre.
Ldn har jeg printa ut og vil nok sende sjokkbølger inn i neuronene ......
Eller meget intressant om vi kunne få istand en avtale med Kragerø på en slik magistratproduksjon du nevner.
Nevnte psyke der er vel neppe kurabel ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
01-12-07, 16:48 #18
Nå blir det en revisjon av blåreseptordningen, som trer i kraft snart og noe av det 1. mars elelr 3 mars, husker ikke. Nye sykdomspunkter blir med smertetilstander (de har måtte krangle med trygden i alle år tror jeg fordi smertestillende ikke var på bøå resept eller noe sånt, blant annet må man betale for Lyrica hvis man ikke får en snill lege til å skrive det ut for "depresjon" . Sarotex er heller ikke på blå resept for fibromyalgi, bare for "depresjon". Jeg tipper det er rettet opp nå, men jeg vet ikke. Det er også komemt et par nye andre punkt. Har ingen detaljer. Men det skjer noe fra tid til annen der i gården. Men ikke av seg selv tror jeg...har postet noe i diverse-folderen.
-
01-12-07, 22:02 #19
Da får vi følge med ......
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat
Bokmerker