Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
Tråd: "Thyra-dagen" i -06....
-
19-11-07, 16:39 #11
Thyra.dagen.06.
Hei-- har en historie herfra, men det gjalt en generell søknad til poliklinikken på AKER(ikke til en spes.lege).... Fastlegen til vedkommende søkte, og fikk til svar at de prioriterte diabetes, canser og hyper.. ventetiden for oss andre var ca.2 år, hvis jeg ikke husker hakkende galt mht.det siste! Vi hadde snart trengt en liste over endokrinologer som intr,seg spes,for vår problematikk. Mulig de er der, men jeg er ikke orientert om hvor vi kan finne dem. Håper du vil nå fram!
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
19-11-07, 17:12 #12
Hei Tiffen! Har inntrykk av at det er vanskelig å få time hos endokrinolog av flere grunner. Lavt stoffskifte blir av mange ansett som en enkel og grei sykdom som fastlegen lett kan behandle. (!) Noen fastleger er dyktige, andre ikke, dessverre. En god lege vet at det må legges stor vekt på pasientens symptomer, i motsetning til de som kun ser på blodprøveverdiene. Doseringen må øke sakte over tid. Dersom du etter lang tids behandling hos fastlegen ikke blir bedre, kan legen sende henvisning til endokrinolog for å klarlegge videre behandling.
Mange her inne hos Sonja har dårlig erfaring med endokrinologer, bl.a. pga at de stirrer blindt på blodprøveverdiene og erklærer høytidlig at du er frisk hvis du er innen normalområdet. Jeg tror at lykken i livet for oss heller kan være å lete og finne en fastlege med mye erfaring og god kunnskap om behandling. Spør familie og kjente hvem de vil anbefale!
Har lest noe av det du tidligere har skrevet og det virker som at du ikke har det noe særlig godt. Dersom du ikke har brukt medisin lenge, kan din form, dessverre, være helt "normal", når du ikke har kommet opp i det som engang blir din vedlikeholdsdose. Jeg var også i veldig dårlig form det første halvåret, kjempedårlig hukommelse og konsentrasjon, hjernetåke, ledd- og muskelsmerter, mm. Etterhvert som du øker dosen vil formen din forhåpentligvis bli bedre. Dette tar tid og tålmodighet er en stor utfordring!
Her inne hos Sonja er det stor forståelse og mye kunnskap om lavt stoffskifte. Spør i vei! Ønsker deg alt godt!
-
19-11-07, 21:34 #13
Får bare istemme hva Joni skriver.
Lavt stoffskifte ses nok på som "kvinnegnål" ja, (IKKE mitt ordvalg!!!!) og de menn som får det blir henvist til prykiatrien ganske kvasst.
Jeg tror en forklaring kan være at de har sånn klippetro på at Levaxinen virker, at når den ikke gjør det likevel så må det jo være noe annet.
Det er helt umulig at Levaxin ikke virker !
En stakkar som har gått sånn lenge er det jo ikke så rart blir fortvila - og sendes dermed fluksens over i psykiatriens klør.
For det er et symptom på lavt stoffskifte og når man ikke er kommet opp på en "velregulert" dose.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-11-07, 00:06 #14
Som sagt er glad for at dere der ute finnes! Står "bare på 75 mikr.g. Levaxin, har igjen tatt nye blodpr. ,de viser at TSH er 9,83- T4 er13,6-T3 er3,4.!! Ferritin min ligger på 72! Er det bra eller???? Hva skal den väre?Skall til legen min på fredag, jeg må da skulle öke Lev.x. nå? Er nummen i beina og"skakis" i kroppen,"gråtete" og ellers er alt bare re..a.Akkurat dette med stoffskifte hadde jeg greid meg uten.............. Men, det hadde nok alle dere gjort også!
-
20-11-07, 12:31 #15
Hei, ferritin er bra men du trenger nok en høyere dose levaxin siden TSH er så høy og ft4 er lav og du har symptomer osv.
Svar med sitat

Bokmerker