Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
-
14-11-07, 14:46 #1
Er så deprimert...(trenger litt trøst)
Ble for 2 uker siden sykemeldt, og var hos legen i dag. Knakk sammen da jeg satte meg ned i stolen, er bare så deprimert. Og depresjonen sitter godt, og det er et så stort nederlag for meg at jeg har måttet begynne på antidep. I forhold til jobben tør jeg ikke si at jeg er deprimert, er sosialarbeider og redd for at det skal bli bruke mot meg. Har en fantastisk lege som prøver å trøste meg, hun mener jeg må se på dette som en mangelsykdom og at jeg trenger medisin for det. Hun sier hun opplever at mange med hypo er deprimert og at vi har en sårhet i oss. Har prøvd å gi råd til andre som sliter, og nå trenger jeg det selv. Er hard mot meg selv og sammeligner meg med superdamene. Prøver nå å få tak i en psykolog som kan hjelpe meg med dette.
-
14-11-07, 16:29 #2
Jeg føler med deg Trudelutt....... Var mye deprimert da jeg brukte lav dose. Det har heldigvis ordnet seg etter noen doseøkninger. Her er en link til et foredrag Louise Koren Dahl holdt på Thyradagen i fjor. Hun er lege på Hormonlabben på Aker sykehus.
http://aries.infotek.no/mediasite/viewe ... rType=WM7#
Hun sier litt om depresjon og årsaken til at noen av oss hypoer blir deprimerte. Synes foredraget var interessant, mye nyttig informasjon. Pensum for pasienter med stoffskiftesykdom?
Føler det er lettere å takle denne begredelige sykdommen når jeg klarer å lære noe om hvorfor ting er som de er. Det er ikke alt som "går inn", men etterhvert siger det vel helt inn?!
Håper at det snart går bedre med deg............
-
14-11-07, 16:37 #3
Trudelutt, sender deg en trøsteklem!
Føler meg deprimert selv, og har fått medisiner for det. Føler ikke for å fortelle at jeg er så mye dep som jeg er, men sier kanskje at jeg er "noe" depr.
Stå på, det kan bare bli bedre
-
14-11-07, 17:03 #4
Hvis det er noen trøst, så kom jeg ut av det først når dosen var blitt gansek høy. Hvis du nettopp har starta på behandling kan det ta noe tid. Håper det kan trøste deg at et det hører med til sykdomsbildet og at det forsvinner når stoffskiftet kommer seg.
Jeg har noen runder med psykolog - det hjalp ikke meg - ikke psykofarmika heller, men det var meg og kanskje ikke deg ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
14-11-07, 18:20 #5
Klem til deg,var selv hos psykolog,men han sa med en gang at det ville rette på seg når stoffskiftet var regulert.
-
14-11-07, 19:20 #6
-
14-11-07, 19:45 #7
Jeg har vært plaget med depresjon i flere år. Har forsøkt flere typer antidepressiva men har aldri kommet meg helt opp.
Går hos psykolog, har vært inne i depressiv fase en stund. Har sagt til han at jeg ikke godtar at jeg "bare" er deprimert. Prøver å finne grunnen til at jeg blir så ekstremt nedstemt, sånn som jeg har vært nå. Jeg kan ikke finne noen åpenbar grunn til det....jeg er nygift og har aldri hatt det så bra som nå!! Har prøvd å se litt på helheten, hva er høna...? Jeg kan ikke se annet enn at symptomene med stoffskiftet som jeg plages med hver eneste dag ligger i bunnen for all tristhet og frustrasjon
Psykologen vil hjelpe meg i form av kognitiv terapi, nemlig å forsøke å endre det negative tankmønsteret mitt!
-
14-11-07, 22:11 #8
Har du lest om deg selv på Wikipedia ?
Snusmumriken er Mumitrollets bestevenn. Han drar alltid til sydlige strøk når vinteren kommer. Om våren kommer han tilbake. Snusmumriken er Lille My sin halvbror. Han bruker alltid gamle grønne klær. Han bor i et telt, og røyker pipe. Han bryr seg ikke om og eie noe. Av og til spiller han på munnspill. Det er alltid den samme sangen som heter fred i dalen. Han trives godt i eget selskap. Han fisker mye og griller den på bålet. Han funderer mye over livet.
.........• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
15-11-07, 09:10 #9
Føler med deg trude lutt.
Er langt nede selv om dagen, har vært sykemeldt i tre uker og bare gråter og tenker. Begynte selv hos psykolog og skal for tredje gang i dag. Det er iallefall godt å ha noen å øse det utover ( som ikke kan gå lei...).
-
21-11-07, 03:47 #10
Bruker du Liothyronin? Min psykiske helse ble ikke bedre før jeg startet med det. Kom seg betraktelig. Dessuten de fleste ha både Levaxin og liohtyronin.
For min del er jeg deprimert over situasjonen min. Ligger masse, klarer nesten null og orker ikke prate med folk. Der er egentlig ingen god grunn for å leve når enn har det sånn. Så det dere tenk positivt pisset som mange friske folk spyr ut av seg, kan de stappe opp i ræva.
Skulle likt å sett hvordan de hadde taklet å plutselig få et liv i delvis koma.Har "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
Svar med sitat
Bokmerker