Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: Trene?
-
06-11-07, 07:26 #1
Trene?
Hei! Trening er bra, både for kropp og sjel sies det, men nå? Er så sliten og har så utrolig vondt i kroppen av å gjøre ingenting. Og har lite energi. Da får jeg høre at du må trene! Er det noen som har en suksess historie å dele i forhold til at trening hjelpe? Kanskje det får meg til å komme meg over dørstokken, og slutte med å være støttemedl på treningssenteret!
-
06-11-07, 07:59 #2
Skulle ønske at jeg hadde løsningen. Det eneste jeg klarer å strekke meg til de dagene jeg føler meg noenlunde er en liten gåtur på en halvtimes tid og da må jeg ikke gå for fort, for da ligger jeg strekk ut i et par dager!
Alt hjelper da, så jeg prøver å komme meg ut så langt det lar seg gjøre...Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
-
06-11-07, 10:16 #3
Trening er ofte tungt sette igang med - det gjør vondere enn hos friske, og det tar lengere tid å restituere seg etter en økt.
Men å ikke trene fører til like dårlig - hvis ikke dårligere - form hos oss.
Så hvis vi ikke trener får vi dårlig form å sloss med i tillegg.
Jeg tror også vi skal legge bort hardeste intervalløktene.
Rolige - og ikke for lange økter i natur gir krefter for alle.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
06-11-07, 11:03 #4
Opplever akkurat det samme ifht trening. Har ikke ork til noen ting, går en tur en sjelden gang..... Legen min mente at bare jeg var i aktivitet så løste visst alt seg! Når jeg i fortvilelse sa at jeg ikke orker å være i aktivitet sa han bare at det ikke nytter å "sette seg til".. Og at jeg måtte holde kontakten med psykologen min. jeg blir :evil: :evil: når jeg møter så lite forståelse hos fastlegen. Han er ikke intr i å høre et ord om stoffskifteproblemer for prøvene er fine (selvsagt...).
Alt dette med trening veit jeg! Jeg har trent aktivit i mange år og vet godt hva det gjør både fysisk og psykisk. Jeg blir kjempedeppa fordi jeg mister "orken" mer og mer.
Men...jeg kom visst til å melde meg på salsakurs og begynner i dag!
Så får vi se da
-
06-11-07, 12:51 #5
Lykke til på Salsakurs!!!
La oss høre hvordan det gikk!
ShanitaSymptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
-
06-11-07, 15:33 #6
Mange som har tatt seg iveien på egenhånd og ikke hatt noen "overkikkador" til å kritisere - tenker ikke så spesifikt over hvorfor.
Det bør man.
1. Hva er hensikten med å trene ?
Har det noen hensikt for meg, og hvorfor ? Hvis man prioriterer en rolig tilværelse og ikke ser noen fordel i eller har bruk for en eventuelt bedre kondisjon, så er det jo ikke noe vits i å trene ?
2. Har jeg tid og anledning ? Vil jeg omprioritere - innskrenke tidsbruken på det jeg vanligvis gjør på den tiden jeg vil trene ?
3. Treningsmål.
Man bør tenke litt over hvilke mål som er realistisk å oppnå, og tenke seg et delmål noe under dette.
Det er klart at vi kan ikke ha de samme mål som en topputøver - og da heller ikke samme treningsmetoder.
Slikt er vanskelig å innse om man har trent som en topputøver tidligere, men for en som ikke har trent strukturert kan det virke overflødig.
Målet ?
Er helt individuellt, fra å klare å løpe å ta igjen bussen som man alltid kommer for sent til - uten å bli fullstendg ødelagt, eller å klare et årlig mosjonsløp under en viss tid.
Så er all trening god trening - iallfall til å begynne med.
Etterhvert stiger muligens ambisjonene og en bør begynne å tenke over hvike treningsformer som er mest effektive til å oppnå det målet en har satt seg. Tid har en ikke for mye av og det kan være en fordel å trene mer spesifikt for å få mer tid til noe annet - hvis man likevel oppnår målet.
Mål kan også være å øke bevegelighet eller vektreduksjon, som krever helt spesielle treningsmetoder.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
08-11-07, 11:21 #7
Det gikk bra på salsakurs
men var steike sliten etter en time (kurset varte i to...). Er ihvertfall svært fornøyd med å ha gjennomført første kurskveld og har tenkt til å gå dit neste gang også!!
-
08-11-07, 14:54 #8
Jeg trener ikke, prøver innimellom å gjøre noen lette øvelser og slikt hjemme, men blir alltid vond i to dager etterpå, klarer ingenting lengre!
Men jeg er ute og går, så og si hver dag, og har trapper i huset jeg går noen ganger om dagen, så det blir litt... hehe
Vanskelig å finne rett mengde trening, og ikke minst riktig trening
-
08-11-07, 14:59 #9
Eg får sie at eg er av den mening at når man er syk, ja så er man syk... Og da bør man ikke tvinge kroppen til å prestere. Blir kreftsyke rådet til å ta seg sammen og trene??? Men ok så blir man og ganske trøtt av å ligge på sofaen og ikke gjøre noe som helst dag ut og dag inn.
Eg husker tiden før eg fikk min diagnose. Folk prata om at det var så kjekt å trene, at de hadde det så bra etterpå og kjente seg sprengfylt med energi. Det eneste eg kjente var kvalme og en ubeskrivelig trøtthet etter hver økt. Og når så formen min på ingen måte blev bedre av trening ja så gav eg opp tilslutt og kjente meg svak, lat og udugelig. Nå vet eg jo bedre og eg tror at man bør finne ut hvor mye man orker og ikke kreve mer av seg selv inntil kroppen forhåpentligvis har det bedre og man kan trene litt mere. Hvis man ikke har energi til annet enn å gå ut og hente posten, ja så får det holde.
Svar med sitat
Bokmerker