Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Nordland
    Meldinger
    57

Standard

Bitteblitt:

Det ble ganske mye her etterhvert og litt uoversiktlig så jeg gjentar et par spørsmål jeg tror forsvant i mylderet...

Rinexinen bruker jeg bare et par dager av gangen når jeg er forkjølet for å unngå bihulebetennelse. Bruker den ikke ofte og ikke lenge av gangen. Har brukt en eske på ett år fordelt på mange små perioder på 1-3 dager.

Tror du fortsatt at det har noen betydning?

Finnes det medisiner mot trøttheta ved Sjøgrens? Eller er dette en sykdom man bare må leve med?

Alle:

Setter veldig stor pris på all den flotte infoen!!

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard

Beklager at jeg glemte det med Rinexin. Kom på det da jeg lå på benken hos fysoterapeuten. Det lille du tar kan du bare fortsette med. Det er daglig dosering over lengre tid som er negativt. Det er vanskelig å si noe ang. trøttheta. For noen år siden var det populært å bruke nattlysolje (omega-6), men så viste det seg at ren omega-6 virket betennelsesfremmende. Noen sverger til et preparat som heter Udo´s Choice. Dette inneholder både Omega 3-6 (og 9?) Vet ikke om det hjelper, prøvde det selv i en periode, men merket ikke forskjell. DHEA-S kan også muligens hjelpe. Også dette ble mye diskutert blant fagfolk (både leger og homøopater) for noen år siden. Vet ikke om det selges her i landet, men et urtebasert preparat heter Babasco. Noen reagerte allergisk. Ellers kan Antimalariamidler forsøkes, men det må forskrives av revmatolog første gang, og det har endel bivirkninger. Her er en link til en svensk side med mye informasjon: http://www.sjogrensyndrom.se/frametorkars.html
    Ellers har Lillehammer Revmatismesykehus et ypperlig mestringskurs for Sjøgrens Syndrom, men du må ha fåt bekrefetet diagnosen, og det er lang ventetid Her er linken: http://www.revmatismesykehuset.no/
    Dette ble mye på en gang, men håper det er greit

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard

Til coffefe: Du trenger ikke ha positive blodprøver dersom sputtkjertelbiopsien er positiv.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Nordland
    Meldinger
    57

Standard

Tusen takk, Bitteblitt!!!

Ble akkurat passe med info ;)

Ska se på de sidene litt senere...

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

For the record, - min sp biopsi konkluderte med;en mulig sjøgrens under utvikling. Kunne visstnok ta flere år!
    Sliten
    Forkjølt!!
    Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Lupus/sjøgrens
    Av pusur i forumet Autoimmune sykdommer
    Svar: 10
    Siste melding: 10-12-10, 15:21
  2. Wilson's Syndrom
    Av Pusen i forumet Sygdommer som ligner hypothyreose
    Svar: 19
    Siste melding: 17-05-10, 01:22
  3. Vanlig å utvikle Sjøgrens syndrom når man har Hashimoto`s ?
    Av Siven i forumet Autoimmune sykdommer
    Svar: 12
    Siste melding: 16-11-09, 20:40
  4. Metabolsk syndrom - syndrom X
    Av Stina i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 3
    Siste melding: 26-08-07, 20:50
  5. Sjøgrens syndrom
    Av pling i forumet Autoimmune sykdommer
    Svar: 5
    Siste melding: 29-08-06, 17:10

Bokmerker