Side 9 av 9 Først 123456789
Viser søkeresultater 81 til 86 av 86
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Nei, det gjør du ikke! Der med basta
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ã…åå, du er som vanlig - verdens skjønneste og snilleste. Verden er jammen meg en litt lettere plass med deg her - til trøst og oppmunting for så mange av oss ;)

Her er forresten tråden hvor jeg forteller hvordan jeg opplever Armour:
    http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewtopic.php?t=2025
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Helst hvordan du opplever en liten startdose Armour vel Stina ?
    Hvordan går det med deg nå da ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Jo, n'Finn - nå bytter jeg annenhver dag 1/2 Armour + 5 mikrogram Liothyronin - og 1 hel Armour. De dagene jeg tar en hel Armour har jeg litt mer energi, men nettene er grufulle - får ikke sove i det hele tatt. Opplever det som delvis hypersymptomer, regner med at det er en slags reaksjon jeg har på Armour. Tar nå et par dager på en halv Armour + Lio, og sovetabletter i natt - sov ikke noenting forrige natta, selv om jeg burde holde pause på sovetabletter nå. Deretter må jeg forsøke meg et par dager sammenhengende på en hel Armour. Første menstruasjondag i morgen (ikke så interessant for deg sikkert, men viktig fordi jeg nå er i den verste fasen i måneden), så jeg håper at kroppen min snart kan takle 1 Grain Armour daglig. I dag er jeg helt gal - har speedet meg på flere liter Pepsi Max - er nesten dellerisk, men kan ikke kollapse heller, hadde besøk av "svigerdatter" bl.a. - må fungere litt selv om jeg ikke har sovet. Galskapen har ingen ende... Men nå blir alt snart bedre, bare Armouren får gjort jobben sin ;)
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Oy - det var ingen liten startdose - heller en Hormoncoctail vel ?
    Eller hormonPepsi ?
    Hm.
    Men seiøst må jeg nok si at jeg ikke er helt med på dette Stina !
    Husk at du skal jo prøve å etterligne det som kjertelen gjorde.

Liothyronin er det jo egentlig for mye av i Armour.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Men hva vil du da foreslå? Jeg kan jo ikke gå hver natt uten søvn, og når jeg tar 1 Grain Armour, så får jeg ikke sove i det hele tatt.

Når jeg tar 1/2 Grain Armour + 5 mikrogram Liothyronin, så får jeg kun i meg 4 1/2 mikrogram T3 + Lio'en = 9,5 mikrogram T3. 1 Grain Armour gir 9 mikrogram T3.

Så jeg forstår ikke hvorfor det er så farlig? Jeg er jo vant til å ta 10 mikrogram T3 via Lio i et halvt år nå. Et problem kan være at jeg nå over lengre tid får i meg alt for lite T4, men jeg tar jo 50 mikrogram Levaxin om kvelden, så det er jo noe i alle fall. Synes ikke jeg skal forsøke å belaste systemet ytterligere siden jeg har en reaksjon på Armour - at det muligens virker på meg, men binyrene sliter litt med å følge med?

Hva skal jeg gjøre for å holde ut symptomene jeg får når jeg tar en hel Grain Armour da? Har ikke flere sovetabletter nå, og må uansett ta pause hvis jeg ikke skal bli avhengig og de har null virkning på meg - det har jo ingen hensikt.

Men du misforstå meg kanskje? Se sånn:
    Dag 1: 1/2 Grain Armour + 5 mikrogram Lio = 9,5 T3
    Dag 2: 1 Grain Armour = 9 T3
    Dag 3: 1/2 Grain Armour + 5 mikrogram Lio = 9,5 T3
    Dag 4: 1 Grain Armour = 9 T3
    I noen dager....

Har som tidligere sagt kun tenkt å gjøre dette i noen dager, håper reaksjonen på 1 Grain Armour gir seg, for dette skjedde jo også når jeg begynte på 1/2 Grain - og det ga seg etter noen dager, slik at jeg kan gå fast på 1 Grain Armour hver dag, og da ingen Liothyronin.

Side 9 av 9 Først 123456789

Lignende tråder

1. Lav kropsstepratur og hovne lymfekjertler bak i nakken
    Av tidy i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 05-01-08, 14:50
  2. Info om Armour jeg kan skrive ut til legen?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 0
    Siste melding: 01-10-06, 00:02
  3. HVORDAN OVERTALE LEGEN TIL ARMOUR?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 15
    Siste melding: 22-09-06, 12:26

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg