Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
    Medlem siden
    Jun 2007
    Meldinger
    58

Standard Levaxin Svettetokter

Jeg begynte på Levaxin (25 mikrogram) for 5 uker siden og nå opplever jeg stadig svettetokter. Det er skikkelig ubehagelig. Vel er det varmt for tida, men jeg svetter abnormt mye. Er det vanlig? Før har jeg jo alltid frosset. Og nå svetter jeg masse, men fryser gjerne likevel...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Jeg hadde også en del svettetokter når jeg begynte med behandling, men det gikk over. Det aller værste var overgangen fra frossne føtter til stadig alltid å ha glovarme føtter, men det ble godt mottatt etter hvert som man ble vandt til det

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    245

Standard

Jeg har også nettopp startet med Levaxin.
    Har ikke akkurat svette tokter, men svetter mye og lukter mindre godt.
    Er litt flaut å gå rundt med sånn svettelukt stadig vekk.....

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Er nok ikke bare svetten som kan lukte vondt da !
    Men det er heldivis bare i perioder til stoffskiftet har kommet seg opp.
    Lykke til.......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Jeg har nå lest i flere linker, og det ser ut til at man ved lavt stoffskifte har nedsatt svetteproduksjon, men nylig snakket jeg med ei som svettet forferdelig mye under armene - spesielt om morgenen. Tøyet fikk store flekker som ikke lot seg vaske vekk, og hun synes hun ikke fikk vekk lukta i vask heller. Hun har for høy TSH, går på Levaxin og har mange hyposymptomer. Så det er jo litt rart? Kjertelen som spyr ut litt ekstra om morgenen? Ã…ja, hun har hatt det slik i mange år, ikke når hun begynte på Levaxin.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg hørte i går at det er mange som svetter i ansiktet og håret først og fremst. Sånn har jeg det og har hatt siden puberteten. Svetter så det tilslutt ser ut som om jeg har dusjet ;) Roet seg da jeg ble for sliten til stor fysisk aktivitet.. Men tendensen er der så raskt jeg blir varm.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Jun 2007
    Meldinger
    58

Standard

Takk for svar, alle sammen.

Som du skriver Anne Ma, så er det mest utpreget i hodebunn og ansikt, men også en del på overkroppen.

Håper at dette gir seg etterhvert, det virker jo lovende ut fra svarene her.

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    245

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    Er nok ikke bare svetten som kan lukte vondt da !
    Men det er heldivis bare i perioder til stoffskiftet har kommet seg opp.
    Lykke til.......
    Mener du jeg lukter vondt flere steder....?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Kommer jeg opp i forklaringsproblemer her ?
    Neida mohaienne, jeg bare ville fortelle at jeg periodevis blir forvist til verandaen.
    Og det er ikke på grunn av svetten.......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Og de andre som blir forvist til verandaen - de lukter parfyme de da liksom? Hm... må være VELDIG mange med lavt stoffskifte der ute...
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Side 1 av 2 12 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn