Side 8 av 9 Først 123456789 Siste
Viser søkeresultater 71 til 80 av 86
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Hadde - det lyder godt ;) Hva mangler i huet og på leggene da?

Når jeg fikk mistanke til dette, så spurte jeg legen om jeg ble så dårlig av selve den autoimmune prosessen og det bekreftet han. Sa jeg trodde jeg hadde fått ned antistoffene fra 905 til 705 med Sun-Chlorella, men da sa han at økt dose thyroxin også senket antistoffene - så om du husker det, så tok jeg ikke feil dengang jeg helt fra begynnelsen sa at han doserte etter Anti-TPO - han har nok sagt det ja, og selvfølgelig TSH.

Ja, det med kortison skal du få meg til å tro - de tar jo det mot lupus f.eks. som også er en autoimmun lidelse - og jeg fikk noen kraftdoser når jeg fikk "bløder"-utbruddene de gangene.

Men jeg synes det er merkelig at så få stoffskiftesyke har peiling på om de har antistoffer eller ikke - tenker ikke på deg nå, men flere jeg har snakket med i det siste. Ikke vet de om de har Anti-TPO eller TRAS eller stort sett noen ting. Og de forteller om noen veldige symptomer og forstår ikke hva som er galt med dem - og glor mistenksomt når jeg hele tiden bekrefter at det hører til en og samme lidelse - stoffskiftet. Folk får alt, alt for lite opplysning, og mange er sikkert så surrete i hodet - æhem - at de ikke får med seg det lille legen forteller dem engang.

Når det gjelder deg, kan du være født med for dårlig utviklet skjoldbruskkjertelen? Kan du vel ikke - da blir man vel psykisk utviklingshemmet? Kan legemidler ha fremkaldt det? For mye/for lite jod? Ja, og hypofysen og slikt har du selvsagt fått sjekket?

Det er kanskje ikke så viktig lenger for deg - jeg har bare blitt nyskjerrig på hvilke andre tilstander det er som fremkaller lavt stoffskifte.

Noen linker, men du vet vel alt dette og mer til:
    http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/ ... telavt.htm
    http://www.pasienthandboka.no/default.a ... entid=1136
    http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322859
    http://www.karolinska.se/templates/Page ... anguage=SV
    http://thyroid.se/
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Føler meg ganske ullen i hue - og det begynte før jeg fikk noen diagnose og har ikke blitt noe bedre.
    Leggkrampene startet etter en måned på Levaxin og ble bare verre og verre. Det er mulig at fotkramper som gjorde at jeg måtte gi opp syklinga var en forløper, de hadde jeg et år før jeg fikk diagnosen.

Da jeg begynte på Armour ble leggkrampene borte og var borte et år. Så kom de igjen, men heldigvis i mildere grad og er egentlig så sjeldnde nå at jeg kan leve med dem. Kan hende de kom igjen da jeg senket Armourdosen og prøvde Levaxintillegg.
    Ser også ut som de er på retur igjen.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Jeg har hatt kramper under føttene siden jeg var liten (evt tidlig pubertet). Det har også et nært familiemedlem fant jeg nylig ut av. Har også andre kramper... Men føttene var i alle fall mange år før Levaxin'en.

Jeg kom til å tenke på om du ikke er bekymret for osteoporose på den høye dosen? Hva er risikoen her? Blitt testet? Hva med de andre du nevner, er det et problem? Gjør dere noe for å forebygge?

Dette bekrefter iøvrig en annen teori:
    Tidlig igangsetting av behandling er viktig for å forebygge full utvikling av plager og komplikasjoner. Det forutsetter tidlig diagnose.
    http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/do ... ?id=352991
    Det er merkelig hvor store kontraster i det hva regjeringen har kommet ut med og hva som blir praktisert i helsevesenet? Lurer på om vi må skrive ut denne til legen jeg. For min del er det vel litt for sent...

Men du har da blitt veldig mye bedre i løpet av 16 år. Mon jeg også kan håpe på det, og ikke om 40?
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg ble jo bare verre og verre de 16åra jeg var på Levaxin.
    Det var mange leger som så dette, men de lot det bare skje !
    Staks jeg fikk Armour i mai-04 kom jeg over i en helt annen utvikling og jeg hadde ikke vært der jeg er idag uten Armour.

Osteoperose får man av langvarig hyperthyreose. Altså når kroppen får masse egenprodusert T3.
    Den T3-en som gjør utslag på mine prøver virker ikke i kroppen min.

Leger tror Levaxin virker på samme måten som egenprodusert hormon.
    Det gjør den ikke.
    Mange leger tror også at lav TSH er ensbetydende med osteoperose.
    Det er det ikke.

En viktig årsak til osteoperose er inaktivitet.
    Aktivitet vil motvirke utvikling av osteoperose.
    Trening er altså viktig på mer enn en måte.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Så du ble også verre og verre ja, hele tiden på Lev. Det er jo likt med meg. Legen min - vet ikke helt hva han har trodd - har vel trodd litt på meg, men trodd jeg har overdrevet (selv om jeg faktisk har holdt ganske mye tilbake) - derfor alle omgangene med antidrepressiva? Vil jo tro det... Men uansett, hvis jeg da tenker på Armour nå, så har jeg da kanskje en reell mulighet til å bli en del bedre - om ikke så aaalt for lenge ;)

Legen min sier at TSH ikke bør under 1, og jeg tror han har nevnt osteoporose i den forbindelsen.

Men er du helt sikker på dette med at det ikke er farlig med tilført T3 - mht benskjørhet - for jeg orker ikke å sitte med knekte bein i tillegg, så mye tid som jeg har tilbragt stillesittende allerede. Og så har jeg jo problemet med musklene, så jeg orker ikke gå på krykker, har gjort det for noen år siden pga operasjon - trodde jeg skulle besvime etter en tur på butikken. Det er blitt noe så steinfeil med den energien min - eller dvs mangel på sådan, og dengang var jeg ikke engang så dårlig som nå.

Ja, har hørt det med trening, og derfor må en ha krefter i første omgang - og ikke knekke noen ben ;) Alt går jo sirkler - dessverre mange onde ved kompliserte sykdommer. Hva er best av trening - styrke eller kondisjon? Er det det samme kanskje? (Kondisjon orker jeg ikke... får ikke puste...)

n'Finn Hyggelig å forsøke å få et bedre bilde av din situasjon, men du må bare la være å svare om du ikke orker mer - setter meg til her jeg, ved hvert utmattelsesanfall, for "bable-tøyet" tar jo ikke helt ferie ;)

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Trur du skal sleppe de knekte beina Stina
    Hvis den tilførte T3-en virker, så må en jo være forsiktig såklart. Mne om den gjør det så stopper jo dosen av seg selv på et lavere nivå, så det er selvrefgulerende dette.
    Den virker ikke på meg og det er jo derfor dosen blir så høy..

TSH bør nok ned på null når det gjelder Armour.
    Armour jager TSH mye bedre enn Levaxin.
    Som sagt - TSH gjør ingenting i kroppen så dropp den !
    FT4 og 3 danner et bedre bilde av stoffskiftetilstanden, men dette er også usikkre målinger og ingen av dem kja si deg når du har det bra !
    Så drop dem også !
    Om 2 år når du har levd en stund med en stabil dose så kan du fremstille armen din til tortur. Så kan du le av at resultatet må være slik for at du må ha det bra.

Det finnes mere i Armour enn T4 og T3 - det finnes bla. begge varianter av T2. Det er vist i forsøk at den ene er en nødvendig bestandel i enzymprosessen som omdanner T4 til T3.
    Det kan jo være derfor at den virker bedre enn Levaxin på noen ?

Og, bare hold brødsaksa i aktivitet du Stina - det er bare hyggelig det.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Trur du skal sleppe de knekte beina Stina
    Jippi! n'Finn

Hvis den tilførte T3-en virker, så må en jo være forsiktig såklart. Mne om den gjør det så stopper jo dosen av seg selv på et lavere nivå, så det er selvrefgulerende dette.
    Den virker ikke på meg og det er jo derfor dosen blir så høy..
    Ja, ja, hodet mitt er bare ikke til å stole på, så jeg er så redd for å vurdere feil. Så jeg får håpe jeg kvikner litt til her også da, slik at jeg kan gjøre det mest mulig riktig. Nei, virker ikke på deg. Thyroidearesistens - går det på T4 det da? Nei, gjør det det, siden T3 er det aktive hormonet? Har du det da? Men skulle du i så fall ikke hatt TRAS?

TSH bør nok ned på null når det gjelder Armour.
    Armour jager TSH mye bedre enn Levaxin.
    Som sagt - TSH gjør ingenting i kroppen så dropp den !
    Ja, ser at flere av dere på Armour har (nesten) ikke målbar TSH. Til den tid MÃ… jeg finne argumenter for legen min, han har gjentatt dette med TSH på en flere ganger. (Kan jo selsvagt da kjøpe Armour selv fra nettet utenom legen, men jeg vil aller, aller helst ha han med på laget, også fordi legene trenger selv å lære mer om stoffskiftesykdommer.) Men hvorfor tror noen da at TSH har noe med osteoporose å gjøre da, vet du?

Om 2 år? Tror ikke jeg tør vente så lenge på prøve, spesielt ikke til å begynne med. Men får jeg det bra, så kan du være sikker på at jeg ikke skal kaste bort tiden med å fly til legen ;) Så det vil vel også regulere seg litt naturlig da, får vi håpe.

Ja, vet om T2, har lest om to varianter, men hodet klarer jo ikke å absorbere noe særlig. Forresten, også to T3? Vanlig og revers, eller noe slikt? Også T2 vanlig og revers(ibel)? Skjønner likevel ikke så mye. Men i tillegg så er det jo T1 og T0 i Armour, det har vel også en (om enn liten) funksjon. Og var der jammen meg enda et stoff, som ikke het noe med T?

Og, bare hold brødsaksa i aktivitet du Stina - det er bare hyggelig det.
    Hææ? Ã…hh, nå! Ja, det tok jammen meg sin tid før jeg tok den da

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Har du egentlig sett hvor galt det kan gå?
    Jeg har en ung mannlig pasient, Karl. Han kontaktet meg for noen uker siden med følgende plager: I hele sitt unge liv har Karl kontinuerlig gått rundt med ereksjon. Ja, så viril har han vært, at han faktisk har trodd at hans penis var laget av bein. Da han nylig passerte 40 år begynte imidlertid ereksjonen å avta, og penis krummet seg. Kontaktårsak: angst for osteoporose og bønn om Fosamax på blå resept !
    http://www.uib.no/isf/utposten/1999nr4/utp99411.htm

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Stina vennen

Må bare spørre deg: Hvordan går det med deg nå som du har startet på Amour?? Bedre, verre eller lik?

Venter i spenning!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Hei, hei, hei, min veldig, veldig gode venn

Ja, det samme lurer jeg også veldig på

Tror jeg skal lage en ny tråd om det, kanskje nå før jeg glemmer alt... Har bare forsøkt å holde litt lavere profil, jeg maser jo så forskrekkelig her inne

Side 8 av 9 Først 123456789 Siste

Lignende tråder

1. Lav kropsstepratur og hovne lymfekjertler bak i nakken
    Av tidy i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 05-01-08, 14:50
  2. Info om Armour jeg kan skrive ut til legen?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 0
    Siste melding: 01-10-06, 00:02
  3. HVORDAN OVERTALE LEGEN TIL ARMOUR?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 15
    Siste melding: 22-09-06, 12:26

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg