Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
    Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    En norsk i Danmark
    Meldinger
    6

Standard Kjøp/bruk av Armour i Danmark

Hej. Jeg er bosatt på på en af de danske øyer. Er veldig interesseret i Armour behandling. Har hatt hypothyreose i 8 år. Klarer mig ganske godt på levaxin/ Liothyronin, men mangler de siste 15% i at være som jeg skal være. Er i trekvart stilling som sykepleier Kann se at Glostrup Apotek i DK producerer Armour, men er der mange danske brukere her på forumet som har prøvd det. Jeg kann evt få en prakt. lege her til å utskrive det, men er det nokk. ??Er der noen her som har fått problemer av å bruke Armour ?Noen som vil fraråde det ??
    Er veldig interesseret i at høre spec. fra danske brukere av Armour

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    København
    Meldinger
    32

Standard

Jeg har fået min praktiserende læge til at udskrive Armour og har uden problemer fået det tilsendt fra Glostrup Apotek. Han anede ikke, hvad det var, men udskrev det alligevel efter mine anvisninger.
    Jeg startede for 5 dage siden ved at erstatte 25 mikrogram Eltroxin med 15 milligram Armour. Det vil jeg så gøre i en måned, hvorefter jeg igen vil erstatte en lille smule Eltroxin med lidt Armour. På den måde håber jeg at undgå for store udsving. Jeg gør det udelukkende på baggrund af hvad jeg har læst her på siden, så dosering er virkelig "på fornemmelserne". Min dosis er så nu 100 mikrogram Eltroxin og 15 milligram Armour.
    Faktisk synes jeg, at jeg kan mærke selv den lille dosis på den måde, at jeg en time efter indtagelse af Armour fryser mindre.
    For mig er der ingen tvivl om, at jeg må forsøge.

Louise

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Strengt tatt er jo Armour et varemerke som det kun er Forest Farmaceuticals som har rett til å anvende.
    De lager Armour av et produkt som heter Thyroid USP.
    Dette anvendes også av andre produsenter - feks Westroid.

Thyroid USP er et pulver som lages av kjertler fra gris.
    http://www.biofac.dk./ (Amager) produserer et liknede pulver.
    Og det er visst dette Glostrup Apotek anvender i produksjonen.

Glostrups produkt er sikkert utmerket på alle måter, men kan nok ikke benevnes Armour.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    København
    Meldinger
    32

Standard

Men det er sådan set det, der står på dåsen. Armour Thyroid, helt præcist. Og jeg går da ud fra, at det så er Armour, ellers ville de vel ikke kalde det netop - Armour.

Louise

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Oj - den var ny for meg Louise.
    På min står det : Armour - så en R i en sirkel - Thyroid.
    Under : ( Thyroid tablets, USP )

R i en sirkel betyr registret varemerke.
    Derfor gikk jeg ut fra at det kun var Forest som produserte ----- men det er det altså ikke.
    http://www.forestpharm.com/
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    København
    Meldinger
    32

Standard

Nu er jeg mere vågen og har nærstuderet dåsen. Og du har ret, der står IKKE Armour, men blot Thyreoid! Sorry. Men de kalder det Armour, når man taler med dem på Glostrup Apotek.
    Men mon ikke, man kan går ud fra, at det er samme indhold, som i Armour? Noget tyder jo på, at indholdet er det, der produceres på Amager?
    Jeg er jo stadig lidt bekymret for forsyningssikkerheden fra Glostrup, de fortsætter kun produktionen, hvis efterspørgslen stiger. Er der nogen, der ved, om Armour er nemt at skaffe i Frankrig? Jeg har venner, der bor der, som kunne bringe det til Danmark.

Louise

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Sånn er vi alle samme Louise, og jeg kunne lett ha gjort det samme.
    Jeg har helt sluttet å lese, men jeg lever i håpet om at medisinen skal begynne å virke i hodet også.
    engang.......

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Angående Frankrike, det var en skandale der for to år siden eller sånt, hvor en lege skrev ut store mengder slik Thyroid av den naturlige sorten for vektreduksjon, eller at apoteket blingset og lagde kapslene elelr tablettene for sterke. En person døde og flere ble forbigående syke. Det ble slått stort opp i avisene og tørket svineskjoldkjertel osv. ble forbudt i Frankrike.......
    Historien kan sikkert finnes ved søk på nettet.

Angående Armour, Forest har kun markedsrettighetter i USA, ikke i utlandet ikke engang i Kanada.
    Da kan vel danskene kalle det for Armour muligens.

Hilsen
    nora

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Tror ikke at det er markedsrettigheter som avgjør om et varemerke er tilgjengelig. Det behøver ikke være registret heller, bare det er innarbeidet. (§2)
    http://www.patentstyret.no/no/Varemerke ... aremerker/

Men DETTE er en jussjungel. Hvem som avgjør hva ?
    er penga vel ?

Jeg mente tilgjengelig for andre fabrikkanter til å bruke som navn på sine varer altså......
    Skjønner ikke sånne tetydigheter før jeg leser det for andre gang.
    ----eller tredje ?

Lignende tråder

1. Invasion fra Danmark - Armour
    Av ayla i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 26
    Siste melding: 15-08-08, 18:32
  2. en ny fra Danmark
    Av 78lykke i forumet Presentasjoner
    Svar: 5
    Siste melding: 12-10-07, 19:40
  3. usikker på bruk av medisiner
    Av pling i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 7
    Siste melding: 07-02-07, 21:45

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn