Viser søkeresultater 11 til 20 av 22
Tråd: Farlige medisiner
-
09-04-07, 02:02 #11
Søk på levaxin og bivirkninger under www.relis.no
De hadde hatt plutselige dødsfall ved doseringer ned i 25 mikrogram så det er nok viktig å lytte til signalene fra kroppen, og da spesielt overdoseringssymptomer.
Har egentlig ikke tenkt på Levaxin som noe farlig medisin, og føler ikke at informasjonene har vært så god på dette punktet fra legen heller. Det burde kanskje vært doseøkninger på feks 12,5 mikrogram da om 25 mikrogram i værstefall kan være dødlig mener jeg? Det tyder jo på at mange da ikke tåler så høye doser. Prøvde et søk på Armour men fikk ikke opp noe på det. Finnes det slik informasjon om det også? Hadde vært interesant å vite om Armour er mindre farlig siden det ikke er kjemisk fremstilt så kanskje kroppen reagerer bedre på det?Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
-
09-04-07, 11:18 #12
Ja, der var det mange kloke ord, Hsn.
Thyroxin er først og fremst farlig for dem som har noe med hjertet. Men man kan jo ha noe med hjertet selv om det ikke er blitt diagnostisert enda.
Kan ikke skjønne at Armour skulle være anderledes da det er både T4 og T3 i Armour, i tillegg til T2 og lengre ned, så vidt jeg har forstått - uten at jeg vet hva disse andre T'ene gjør. Men det er mulig at hele er bedre balansert siden dette er et naturlig produkt.
For høyt stoffskifte i seg selv er jo belastende for hjertet, så jeg ser ikke at noe som helst kan utelukkes.
Men så vet jo ikke jeg alt da heller... ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
09-04-07, 11:45 #13
Kjære vene.
Levaxin er enda farligere enn jeg trodde. Og de med hypotyreose ser ut til være en utsatt gruppe i seg selv overfor legemiddelet, i tillegg til de med hjerteproblemer.
http://www.arnett.no/relisweb/Utredning ... s=3&S=35623. Kan hypotyrose gi dilatert kardiomyopati?
Myokardvevet er rikt med tyroidhormonreseptorer. Dermed kan betydelige forandringer skje i det kardiovaskulære systemet ved hypotyrose (HT). Lavt nivå av tyroidea-hormoner kan endre kardiale muskelfunksjonen via redusert aktivitet av flere enzymer som er involvert i regulering av kalsiumkonsentrasjon og kontraktile proteiner i myocytter. HT reduserer hjertets kontraktilitet, cardiac output, hjertefrekvens og kompliance i venstre ventrikkel som igjen resulterer i økt perifer motstand , blodtrykk og relaksasjonstid (4). Dilatert kardiomyopati har vært assosiert med lav tyroideafunksjon, spesielt ubehandlet subklinisk hypotyrose hos eutyroide pasienter (4). Et par ferske studier viser at behandling med levotyroksin kan reversere disse forandringene og forbedre hjertefunksjonen (4,5). Forverring av myokardial ischemi, hjerteinfarkt og plutselig død er velkjente komplikasjoner ved hypotyrose selv ved bruk av så lave doser som 25 mikrogr. av tyroksin daglig (6).
Om jeg ikke husker feil, så sa nora noe engang som kan bekrefte det lille jeg forstår av denne medisinske sjargong-suppa: at hjertet kan bli svakt av lavt stoffskifte - det slår vel ikke så ofte og en muskel som ikke blir brukt så mye, blir jo svakere. Jeg har jo hatt puls i 60 de gangene jeg har tatt den selv, og jeg har ikke trent noe som helst før jeg ble 40 år, så det er ikke fordi jeg var godt trent.
Så jo lengre man har gått med lavt stoffskifte, og jo svakere hjertemuskelen er blitt, jo lavere dose må man nok begynne på.
Men hva betyr dilatert kardiomyopati?
Dilatert, betyr ikke det utvidet? Og kardio - det har vel med hjertet å gjøre? Myopati, hva var nå det igjen?
Men jeg må bare få sagt dette mens jeg husker det: F.eks. vektnedgang ved overdosering - det går først og fremst av muskelvevet. Altså må jo dette også være meget farlig for hjertet. Jeg husker ikke hvor jeg leste dette, så jeg kan dessverre ikke dokumentere dette nå."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
09-04-07, 16:30 #14
Kardiomyopati betyr at hjertet er forstørret eller voksende hjerte som det også kalles. En sykdom i hjertets muskulatur.
-
09-04-07, 16:38 #15
glemte å leggge til at jeg selv har vært hyper på Armour. Om det var mer farlig vet jeg ikke . Hadde en T4 på 80 på det høyeste. Tror nok legen ble litt nervøs, men han la meg ikke inn på sykehus. Det jeg merket var hodepine, hjertebank, kvalme,( det med hodepine og kvalme har ikke jeg lest noen steder , men legen fikk mistanke da jeg nevnte det). Og så var det jo så j ...varmt den sommeren da. Så jeg tror nok jeg vet hvordan det er å ha hetetokter for å si det sånn. Hendene mine skalv litt også. Imidlertid var dette ingen ting mot å ha for lavt, og jeg gikk fint ned igjen.
Det fleste med hypertyrose overlever thyrotoksisk krise som er alvorlig forverring av hypertyrose.
Tror alvorlig sykdom som følge av Levaxin eller Armour er skjelden og for min del så tenker jeg ikke så mye på det. Jeg har igrunnen ikke noe liv om jeg ikke er riktig dosert. Så jeg har tatt noen sjanser når det gjelder Armour blandt annet å starte med det uten legens velsignelse.
-
10-04-07, 14:47 #16
Når de prøver bioekvivalensen av thyroxin (=om to merker av thyroxin er like sterke), da tar forsøkspersoner 600µg thyroxin, alt i en dose. Så måler man hvor mye ft4 stiger........
Armour står alltid som Thyroid, både i amerika og her på Relis.
Det er mystisk hvorfor det heter Armour her når det vitterligen heter Thyroid, og Armour er bare et merkenavn.
Mange i tydkland bruker forresten Qualitest Thyroid nå. laget av Time Caps labs. Mye billigere, de får 1000 stk ganske rimelig da.
-
30-06-07, 22:10 #17
Hvor farlig kan egentlig antidepressiva være?
http://www.drugawareness.org/home.html
http://www.motkur.no/index2.htm"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
30-06-07, 22:59 #18
Her er lidt ekstra om "lykkepiller" - Stina
Opprinnelig skrevet av Stina

Den mørke side - danskerne og lykkepiller
Dokumentarzonen 06. maj 2006 kl. 14:30 på P105. maj 2006 11.17
Tilrettelæggelse: Nina Vinther Andersen og Lene Torp
De såkaldte lykkepiller er en gigantisk succes i hele den vestlige verden. Alene i Danmark fik 350.000 mennesker de antidepressive piller sidste år, og det mener den danske Lægemiddelstyrelse er bekymrende mange. Det er svært at tro, at så mange danskere har brug for depressionsmedicin, vurderer Lægemiddelstyrelsen.
Pillerne har også en række alvorlige bivirkninger, siger nogle af verdens førende eksperter på området nu til Dokumentarzonen – blandt andet lederen af WHO’s bivirknings-center, der indsamler informationer om lykkepiller fra 90 lande. Det er imidlertid ikke altid, at medicinalindustrien lægger det forskningsmateriale frem, der peger på de alvorlige problemer ved lykkepillerne – for eksempel mulige selvmordstendenser.
I Oslo peger en professor i farmakologi direkte på den store danske medicinalkoncern Novo Nordisk, når han rejser alvorlig kritik af en af verdens mest kendt lykkepiller – Seroxat – der ifølge professoren kom på markedet, uden at oplysninger om øget risiko for selvmordsforsøg ved pillerne blev kendt.
Udsendelsen er produceret i samarbejde med forbrugerbladet TÆNK.
I det netop udkomne nummer af TÆNK - og på dets hjemmeside taenk.dk - er der yderligere oplysninger om danskerne og lykkepillerne: http://www.taenk.dk/index.php?sid=1&sub ... 1157219866
Klik på HER (radioudsendelsen) og find tekstlinie: Den mørke side - danskerne og lykkepiller (35:13) og klik på den, husk højtalere til og lyt til dokumentaren.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
01-07-07, 11:25 #19
Ja, Anisa, jeg finner utrolig mye skremmende for tiden om antidepressiva, helt ufattelig. Og endelig har jeg funnet fram til et websted som bekreftet at jeg slett ikke var "unormal" selv om jeg reagerte så negativt på hele den dritten. Den første jeg tok, var nemlig den mest brukte Seroxat. 21 tabletter = 3 uker. Husker ikke noe spesielt om første uka, men de to neste ukene lå jeg bare på sofaene og holdt meg for mellomgulvet med kronisk angst. Ringte til legen for pakningen var tom, om jeg skulle ha mer når jeg reagerte så dårlig på det? Nei, hvis jeg ikke hadde opplevd positiv virkning i løpet av denne tiden, så skulle jeg ikke det. Så altså, denne fremkaldte forferdelig angst og annet ubehag hos meg. Tror også jeg ble helt utslått, og det var jo mange år før jeg var så dårlig som nå.
Det jeg lurer på, er om jeg fikk antidepressiva før jeg begynte på Levaxin, for jeg ser at det kan finnes sammenhenger mellom antidepressiva og stoffskiftet og antidepressiva og trigging av fibromyalgi. Orker jeg å finne nok god dokumentasjon nå + få utskrift av journal for å se om jeg fikk antidepressiva før Levaxin - altså at dette kan ha gjort stoffskiftet og hormonproblemer verre, eller trigget fibromyalgien, vil jeg i teorien rapporterere, evt søke pasientskade-erstatning. Men det blir nok i teorien, har jo ikke krefter, og heller ikke penger til å føre noen sak. Og jeg synes å kunne huske at "bare" 30% fikk medhold i pasientskade søksmål, og da var det vel helst hjerneblødning og hjerteinfarkt og slikt, som "slo an". Jeg er i alle fall rasende over all den dritten de har prakket på meg opp igjennom, og kanskje aller verst; at de som oftest ikke har trodd noe på meg når jeg har fortalt at jeg blir så dårlig av det, og ytterligere: kommet med uvettige og sarkastiske bemerkninger.... GR.... :evil:"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
02-07-07, 22:34 #20
Veldig mange legemidler er jo farlige, og lykkepiller er blant de. De frigjør stoffer som gjør at folk med selvmordstanker, som ikke har hatt mot til å ta selvmord før tørr det etter at de har begynt med lykkepiller, og det er ikke det eneste. Tenk på alle bivirkningene dette har, jeg begynte en behandling med noe som heter Efexor, og gikk på dette en kort periode, og ble sykere enn jeg noen gang har vært. Fikk dette pga av en såkalt depresjon, med psykosomatiske reaksjoner, endte opp med å hallusinere å høre stemmer noe jeg aldri før har gjort. Sluttet på medisinene, og disse tingene forsvant, og har aldri kommet igjen. Fikk i journalen min at jeg på egen hånd hadde sluttet på medikamenter pga påståtte bivirkninger. Man må være kritiske til slik behandling å kreve innleggelse, og tett oppfølging, ikke noe man bør være alene om.
Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
Lignende tråder
-
Medisiner mot trøtthet og soving.
Av benga i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 24Siste melding: 22-06-07, 17:53 -
Aspartam og andre farlige stoffer
Av Stina i forumet Helbred og kostholdSvar: 11Siste melding: 17-04-07, 10:52 -
Medisiner som går ut i sjøen og naturen
Av Sonja Midtlien i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 0Siste melding: 10-03-07, 11:48 -
usikker på bruk av medisiner
Av pling i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 7Siste melding: 07-02-07, 21:45 -
Skal jeg kreve medisiner?
Av Hella i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 23-10-06, 12:08
Svar med sitat
Bokmerker