Side 4 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 75
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Tror han jobber bare privat. Helt sikkert noen som vet mer. Her er folk på forumet som går hos ham:

http://www.oftebrohelse.no/
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    45
    Meldinger
    533

Standard Takk Yvette

Jeg kom idag i prat med spesialisten jeg var hos i juli i fjor. Hun mente liothyrin bare var tull, og mente at var ikke stoffskiftet innenfor normalområdene er det psykiske vansker man har. Jeg synes det var litt vell overdrevet...

Jeg vil prøve å komme meg til en spesialist som er for å prøve ut liothyrorin.

Er det noen her som har tips om dette, kan dere gjerne sende meg en PM!

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hei, hvis din ft4 er lav, vil liothyronin bare senke den enda mer.
    Hvordan ser dine prøver ut nå?
    Og, du var jo på en noe høyere dose ifjor inntil noen sa ta mer, og så krasjet du (de sier så på engelsk om det du opplevde, er ikke uvanlig)

Det ville være nærliggende å prøve den dosen du var okay på igjen.

Jeg kan bevitne at liothyronin virker forbløffende, det var som om en mann stod bak meg og dro en vattdott ut av hodet mitt.
    Og hvis ft3 er lav, da vil depresjoene og angsten også forsvinne etter noen timer eller en dag når mqan begynner med liothyronin. Det er ikke bare tull.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    45
    Meldinger
    533

Standard Prøvesvar fra juli 2006

Hei igjen, i forrige uke fikk jeg prøve resultatene jeg hadde tatt hos en spesialist 3 mnd etter jeg fikk diagnosen lavt stoffskifte, i denne perioden hadde jeg gått på 50 mb helt til jeg kom til spesialisten. I denne perioden følte jeg meg egentlig ganske bra, hva tror dere om disse prøveresultatene:

ft4: 20, TSH: 4,3 , FSH 4,0

Andre blodprøver:
    - Testosteron 35
    - Cortisol 521
    - kratinin 97
    - jern 27
    - prolactin 167
    - parathyreoidea 2,8
    - TIBC 56
    - HB 17,1
    - SR 2

Min siste stoffskifte prøve var 30 mars:

ft3: 5,1, ft4: 21 tsh: 3,5

Jeg har nå søkt meg til Dr.Oftebro og håper jeg kan få hjelp av kombinasjonsmedisinering med levaxin og Liothironin

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    45
    Meldinger
    533

Standard Reagerer jeg på medisinen?

Hei!

Jeg må skrive et innlegg nå igjen med et spm rundt min situasjon.
    31. november 2007 kollapset jeg på jobb etter jeg hadde blitt overdosert på levaxin 150 mg. Jeg har etter den gang hatt et forferdelig hverdag.
    Jeg har konstant hodepine, utslitt og synsforrstyrelser fra jeg står opp til jeg legger meg. Hatt dette nå i 7 mnd. Jeg er nå underdosert på levaxin, og har begynt å øke igjen (er på 75 mg nå)... jeg opplever at jeg står opp om morgenene føler meg sånn passe ok, tar stoffskifte tabelett, spiser, så blir jeg mye værre... så er hele dagen ødelagt... HVER DAG!

Er det noen her som kan si meg om jeg kan reagere på levaxin?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Tror ikke noen kan det.
    150µg/dag er ingen dose en kan forvente en overdosering på - gitt at vanlige forholdsregler er tatt ved dosering.
    Om man har økt for fort henger noen vevstyper etter og kan reagere. Særlig hjertevev er viktig å tilpasse i riktig tempo.
    Kanskje har du økt for fort ?

Om du ikke har økt for fort og gått på 150 lenge, kan det også være at den er blitt for liten. Ikke lett å avgjøre - legen sier som regel at du bør gå ned i dose fordi TSH er for lav. Det har jeg erfaring for, og det var helt feil - jeg skulle opp i dose jeg da.

Om du ikke kan bruke Levaxin er det ofte forbundet med mange symptomer over lang tid som ikke blir bedre.

Jeg synes det er viktig at du tar forsøket om du kan bruke Levaxin helt ut. Det er jo det billigste å gå på.
    Hvis du kommer til at denne ikke funker bra for deg - så klag !
    Klag på at du får en behandling som ikke virker - da er de nødt til å gjøre noe !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Så overså jeg jo at du faktisk sier at du blir dårlig etter å ha spist ?
    Det må jo være verd å undersøke nærmere ?
    For lavt stoffskifte bidrar jo ikke positivt til dette akkurat, så du må nok prøve å få til noen eutyreote målinger.......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    45
    Meldinger
    533

Standard Takk for svar

Det merkelige er at jeg startet påsken 2006 med 50 mg... gikk på dette til Juli, fikk beskjed om å øke til 100 mg... gikk med dette til slutten av november, økte til 150 mg... 3 dag, kollapset jeg.

Jeg får undersøkelse for intolleranse, har vært hos oftebro, osv

Men eutyreote målinger.......hva er det fornoe?

mvh
    Bjørnar

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

euthyreote målinger betyr bare at målingene av stoffskifteparameterene likner på friske personer.
    Ikke nødvendigvis at du føler deg frisk.......

Ã… øke med så mye som 50µg/dag er ganske drøyt da.
    Er nok ok ved lave doser, men på over 100µg bør nok ned på 25.
    KAnskje du har reagert negativt på så store sprang ?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Det som skjedde, var at han hadde det ganske bra på 100 og så snakket han med en som bare sa at det går jo an å øke og så gjorde han det og ble dårlig....

Ja, pasientene på forumene vil si at man ikke skal øke så mye noengang. Det var jo et bra eksempel på hvorfor.

De i USA sier at de anbefaler 12,5µg økning. Noen hadde vel lært den harde veien der også.

(og der har de doser gradert i 12,5µg trinn)

Om det åikke tåle levaxin:

Det står ikke så mye her i Norge i Relis hvor sånt skal meldes. I Sverige står det mer om tilfeller hvor noen reagerer på levaxin.
    I England er det flere som har postet p forumet og fortalt at de ble dårlig etter at de tok Alpharmas thyroxin. De ble helt et annet menneske etter at de switchet til Goldshield Eltroxin.

I tyskland er det også en del som har reagert på noens toffsikftemedisin-merker. de prøver da et annet merke.

I USA er det også flerer som blir dårlige av noen merker. Noen få blir dårlige av alt.
    de venter på at Tirosint skal komme fram til apotekene i USA. Det er allerede godkjent.
    Fordelen er at det ikke inneholder bindemidler.

Noen tåler også Armour Thyroid bedre eller Nature-throid.

Her i Norge kan vi sikkert få Tirosint på registreringsfritak, pasientene i Achweiz og Italia bruker det allerede.

I tyskland har de i evigheter brukt flytende thryoxin i dråper oppløst i glycerin (nøyaktig des samme som er i tirosint) og vi skulle altså kunne få det her uten problemer på registreringsfritak.

Enten så er dine binyrer slitne (da reagerer man på thyroxin) eller så er det noe i tabletten du ikke tåler.

Side 4 av 8 Først 12345678 Siste

Lignende tråder

1. Hva er symptomene på overdosering?
    Av pingu i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 3
    Siste melding: 16-12-07, 19:48
  2. Er disse symptomene "normale"?
    Av Node i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 23-11-07, 15:14
  3. Svar: 6
    Siste melding: 10-06-07, 13:36

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder