Viser søkeresultater 91 til 100 av 149
-
04-04-07, 21:41 #91
Oj, det tenkte ikke jeg på
Lærer stadig...
-
04-04-07, 21:45 #92
føler jeg lærer nye ting om denne sykdommen hver dag..ingen dager er like.
-
04-04-07, 21:57 #93
-
09-04-07, 11:37 #94
har også fått målt forhøyet kortisol i det siste...det ligger på rundt 700.
Etter det jeg har forstått av legen så kan stoffskifteprøvene bli for lave ved høyt og kronisk stress , enten det skyldes psykisk eller fysisk. For min del ble kortisol enda høyere etter flere uker på 50 mikrogram levaxin enn på 25 mikrogram, samtidig som T4, T3 og TSH ble enda lavere.
Jeg bekymret meg også for dette med binyrebarkproblemer, men ved høyt kortisol som du har kan vel ikke dette innebære sliten binyrebark?? den fungerer jo som bare det, men kanskje på lang lang sikt vil den bli utslitt...kanskje??!!
Min lege sa også at stoffskiftesystemet og binyrebarksystemet holdt hverandre i en slags likevekt....noe i retningen av at man ikke kunne ha høyt nivå av stresshormoner i kroppen(blant annet kortisol) og samtidig høye nivåer av thyroksinhormoner (T4 og T3),..... derfor vil kroppen justere ned stoffskifteverdiene som følge av stressbelastningen??? thyroksin T4 og T3 er jo også en form for stresshormoner. Men dette er kanskje mest aktuelt å vurdere i de tilfeller hvor stoffskifteverdiene er i grenseland og man er usikker på hva som egentlig er årsaken til symptomene på lavt stoffskifte. At man har lavt stoffskifte er greit nok, men hva er årsaken, for det er jo det som må behandles.
-
07-05-07, 11:10 #95
konsentrasjonsvansker!!
Jeg sliter noe sinnsykt med konsentrasjonsvansker. Har eksamen på onsdag men får ikke gjort noe ting stort:( uansett hvor jeg befinner meg(hjemme, biblioteket, lesesalen mm) så klarer jeg ikke å sitte i ro nok til å forstå det som står skrevet i bøkene! Jeg blir helt gal! Kjæresten min og de jeg bor i lag med mener bare jeg er lat og ikke gidder... Jeg blir så frustrert når ingen tror på meg når jeg sier at jeg ikke klarer å konsentrere meg nok til å lese en side en gang.
Jeg husker svært lite av stoffet og, får jeg lest noe så er det svært lite jeg husker av det.
Noen som har noen erfaringer/tips de vil dele?
-
07-05-07, 11:10 #96
konsentrasjonsvansker!!
Jeg sliter noe sinnsykt med konsentrasjonsvansker. Har eksamen på onsdag men får ikke gjort noe ting stort:( uansett hvor jeg befinner meg(hjemme, biblioteket, lesesalen mm) så klarer jeg ikke å sitte i ro nok til å forstå det som står skrevet i bøkene! Jeg blir helt gal! Kjæresten min og de jeg bor i lag med mener bare jeg er lat og ikke gidder... Jeg blir så frustrert når ingen tror på meg når jeg sier at jeg ikke klarer å konsentrere meg nok til å lese en side en gang.
Jeg husker svært lite av stoffet og, får jeg lest noe så er det svært lite jeg husker av det.
Noen som har noen erfaringer/tips de vil dele?
-
07-05-07, 11:15 #97
Det er allergisensong, og da får jeg brain fog som symptom, til og med før symptomer med nesen og kløen i øynene.
Kan det være allergi?
Brian fog ved hypo er ellers velkjent. Mange finner det blir bedre med liothyronin eller annen t3.
-
07-05-07, 11:15 #98
Det er allergisensong, og da får jeg brain fog som symptom, til og med før symptomer med nesen og kløen i øynene.
Kan det være allergi?
Brian fog ved hypo er ellers velkjent. Mange finner det blir bedre med liothyronin eller annen t3.
-
07-05-07, 11:21 #99
Jeg vet at jeg er allergisk, men har aldri reagert så kraftig før. Tok allergisprøyte i mars og den har hjulpet litt - men ikke nok. Det virker som om det ligger noe annet bak og...
-
07-05-07, 11:21 #100
Jeg vet at jeg er allergisk, men har aldri reagert så kraftig før. Tok allergisprøyte i mars og den har hjulpet litt - men ikke nok. Det virker som om det ligger noe annet bak og...
Lignende tråder
-
Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 25Siste melding: 11-06-10, 12:27 -
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
begynt på litothyronin
Av grynet i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 2Siste melding: 05-03-08, 21:48 -
Nettopp fått diagnotisert høyt stoffskifte.
Av Howdy i forumet Høyt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 28-06-07, 11:48 -
Kan noen hjelpe en sliten jente? Lavt stoffskifte.
Av Vilde i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 06-07-05, 22:25
Svar med sitat

Bokmerker