Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 18 av 18

Tråd: Tungpust

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Grensen er 4,4 på TSH. Og vi som tar Levaxin ol. skal ligge på 0,5 - 1 så 8,1 er HØYT! Du er lav i stoffskiftet. Ikke slutt å ta medisiner om du er gravid. Det kan skade fosteret. Man skal øke medisin om man er gravid.. Du må snakke med legen om dose økning. Fort
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    94

Standard

Ja, TSH på 8,1 er for høyt, men jeg har økt Levaxin ganske mye for litt over en uke siden, så jeg tenkte at TSH har rukket å bli for lav allerde. Er det mulig at den kan synke så fort?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Når man akkurat er blitt gravid og har brukt levaxin før, er de siste retningslinjene at det er vanlig å måtte øke levaxinen. Det var en kongress hvorde tok dette opp. Bare for å nevne dette.
    Om økningen med 25µg var for kjapp vet jeg ikke, noen må nemlig dele økningen i to (øke mend halvparten og så etter et par uker øke med siste delen) , det er individuelt.
    Med en TSH på må man øke uansett om man er gravid.
    Merk at i begynnelen av graviditet så kan TSH gå ned hos friske pga diverse hormoner og totalt t4 går opp pga økte bindeproteiner.
    Hos gravede thyroxinbrukere så må man øke dosen ga den økte mengden bindeproteiner men det vet jo legene.
    Noen anbefaler ekstra tett oppfølging av endokrinolog.

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    94

Standard Re: Tungpust

Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sigrid
    Ved forrige blodprøve for en og en halv uke siden var TSH 8,1. Kan den ha blitt for lav allerde?
    Hei! Ser at ingen har svart deg på dette. Jeg er ikke så flink til å svare på sånne spørsmål, men jeg ser på mine egne prøvesvar at TSH gikk fra 7,56 til <0,01 på 3 mndr med 50µg Levaxin.

Trenger jo ikke virke likt. Men hva er for lav? Min rikker seg ikke. Har vært slik siden januar 2005, samme hvilke doseendringer jeg har tatt - opp eller ned. TSH er og forblir den samme.
    Nå ser jeg at det tar litt tid, ja. Da har TSH sikkert ikke rukket å bli for lav ennå.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard Re: Tungpust

Sitat Opprinnelig skrevet av Sigrid
    Nå ser jeg at det tar litt tid, ja. Da har TSH sikkert ikke rukket å bli for lav ennå.
    Jeg målte hver måned i denne tiden, så den gikk gradvis nedover.....
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    247

Standard

NEI NEI NEI NEI SKREV HELT FEIL, TSH ER FOR HØY.
    Tenkte på at stoffskifte var for lavt, og rotet og surrer som vanlig.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Tor
    NEI NEI NEI NEI SKREV HELT FEIL, TSH ER FOR HØY.
    Tenkte på at stoffskifte var for lavt, og rotet og surrer som vanlig.
    Hehe! Du er som alle oss andre her inne altså....? Nesten alle da...
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Tor
    Senk kravene drastisk, du har en sykdom, det er min personlige konkluksjon
    Så enkelt kan man få sagt det!

Side 2 av 2 Først 12

Bokmerker

Regler for innlegg