Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    31

Standard

Slik er det for meg også Rafael. Fikk Levaxin etter nesten å begynne å krangle, fordi legen synes det er dumt å begynne på medisin.
    Etter tre uker tok jeg nye prøver, som jeg fikk svar på over telefon med kontorsøster.
    Hun sa også at prøvene var veldig fine: FT4 på 12 og TSH på 2,9.
    Etter det svaret økte jeg dosen selv opp til 50 mikrogram og ventet på telefon fra legen min om at det var riktig å gjøre. Nå - to uker senere - venter jeg fortsatt på denne telefonen.

Jeg skjønner ikke hvorfor legene tar inn så mange pasienter at de ikke har tid til å følge opp. Det må jo være tiden som ikke strekker til. Hver gang jeg har time er de jo alltid forsinket, og det gjør at jeg blir stresset og glemmer å spørre om alt jeg hadde tenkt. (Selv med huskelapp)

Idioti at vi skal ta hensyn til legene når ikke de tar hensyn til oss.

Uansett, jeg fortsetter på mine 2 tabletter om dagen til jeg tar neste blodprøve om to uker.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Akershus
    Alder
    85
    Meldinger
    58

Standard

Jeg ringer til legekontoret 2. hver mnd og sier jeg skal ha de samme prøvene som sist.

Så henter jeg skjemaet der og tar det med til Furst(de klarer ikke å ta blodprøver). På veien krysser jeg av for de tingene jeg vil ha sjekket og skriver i det øverste feltet at kopi av svar skal sendes til meg.

Vanligvis øker jeg dosen litt selv når jeg får svaret, å en til to uker etter ringer legen å sier at jeg skal øke.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Akershus
    Alder
    46
    Meldinger
    55

Standard hmm

kanskje jeg skal øke dosen min med 25 mg..... får vel ringe legen og snakke med ham. Takk for mange informative svar forresten

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Hvor ofte tar dere blodprøver?
    Av Laura i forumet Blodprøver
    Svar: 12
    Siste melding: 15-04-07, 14:29
  2. Hvor er dere ???
    Av Mette i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 8
    Siste melding: 29-05-06, 09:11
  3. Hvor ofte tar dere prøver
    Av cathrin i forumet Lavt stoffskifte