Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: Feber?
-
23-02-07, 21:49 #1
Feber?
Hva regnes som feber når man vanligvis har lav kroppstemperatur.
Min datters temp ligger normalt på 35,5, nå har hun vært forkjølet noen dager og tempen er 37,5.
Har hun da egentlig feber og er syk eller?
Hun er på oppfølgning fordi hun holder på å utvikle hypothyrose i følge legene. Hun har TSH som varierer mellom 3,7 og 5,7 , ft4 som varierer mellom 13 og 18 og anti tpo på over 1300.
ja vi bor i nord og legene nekter plent å forsøke medisinering.
-
23-02-07, 22:44 #2
om normalen er 37 grader er det feber på 37,1, hun har aldså ganske bra feber ja....
nå er det vel sånn at man sier at feber ikke bør få lov å gå over ca 42 grader, fordi kroppen ikke tåler dette. jeg tror ikke at den forskyves nedover om normalen er lavere enn 37 grader, men feberfølelsen kommer så fort tempen er over normalen. datteren din har i prinsippet feber på 35,6...
tror ikke du får noen lege med på dette, men :(Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
23-02-07, 23:34 #3
Jeg har/hadde feber ved 37 grader selv.....flere med lavt stoffskifte forteller at de ikke blir varme når de føler de har feber og er syke.
Du har vel sett mine kommentarer om NEL? (ang dem som ikke vil behandle før TSH er 10)
-
24-02-07, 08:56 #4
Ja jeg så det og det er akkurat en sånn lege vi har, han behandler ikke så lenge TSH er under 10.
Opprinnelig skrevet av nora
-
24-02-07, 18:26 #5
Je er helt utslått ved 37,5 i feber og slik har jeg vært siden jeg var barn. Så når jeg har feber i 3 uker i strekk har ikke legene brydd seg fordi de ikke regner så lave utslag som feber. Men det er jo det for meg!
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
25-02-07, 16:17 #6
Slik er min datter også, helt utslått. Hun har hatt lungebetennelse og tempen vat normal 37 grader.
Når jeg sier til legene at når hun er frisk så er tempen 35,5 da er det jeg som har målt feil. Eller feil på målet.
Lignende tråder
-
Feber
Av Lisa i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 20-11-06, 19:59
Svar med sitat
Bokmerker