Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
-
10-02-07, 18:51 #1
Hvor lang tid før medisinene hjelper?
Er det noen som kan svare på hvor lang tid det tar før medisinene begynner å hjelpe?
Jeg har begynt på T3 og T4 for et par uker siden. Hadde ikke utslag på blodprøvene så dette er bare en prøvebehandling. Men jeg forstår ikke om jeg er overmedisinert eller om jeg fortsatt har symptomer på lavt stoffskifte. Det føles som jeg har begge deler, og det er spesielt vanskelig å puste. Umulig å sove om natten fordi jeg ikke får puste. Hva kan dette komme av? Noen med lignende erfaring?
-
10-02-07, 21:59 #2
Jeg har noen ganger problemer med søvnen når jeg er hyper. Har sett at andre her har beskrevet pustevansker i den forbindelse.
Tror det er induviduelt når medisinen begynner å virke, men etter 1 måned bør man merke noe mener da jeg.
Jeg brukte først Levaxin og etter 9 måneder virket de fortsatt ikke så jeg sluttet og gikk over på Armour. De virket ordentlig etter 3 uker.
-
10-02-07, 22:23 #3baremei Gjest
Litt lettere å kunne svare deg hvis du legger ut blodprøveresultatene dine og hvor mye medisin du tar.
-
10-02-07, 22:44 #4
Takk for svar!
Jeg har hatt veldig problem med å sove i det siste, så kanskje jeg er hyper da....Det vil si høyt stoffskifte?
Jeg tar 50 mikrogram Levaxin og 20 mikrogram Liothyronin. Prøveresultatene mine er heilt fine. Ingenting som antyder primær hypotereose, so derfor er denne medisineringen bare et forsøk for å se om jeg har hypotereose f.eks på cellenivå. Og da spiller jo ikke blodprøvene noen stor rolle så vidt jeg har forstått....
-
11-02-07, 00:59 #5
Jeg har søvn problemer selv om jeg er lav. Jo mer sliten jeg er jo dårligere er søvnen virker det som, så du trenger ikke være høy pga det Pling
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
11-02-07, 01:15 #6baremei Gjest
Har du blitt startet rett på den dosen der er det ikke det minste rart du føler deg hyper.
Halver både T4 og T3 i to uker, så kan du øke T4 igjen. Ã… øke T3 til 20 igjen ville jeg tatt meg veeeldig god tid med.
Jeg ville kanskje til og med ventet med T3 i det hele tatt. Kan godt være du trenger den, men det er litt tidlig å si.
Til og med "veteranene" som har gått på T4 i årevis får hjertebank av å plutselig legge til 20mg med T3. Og her får du begge deler på en gang?
Vokt legen din med argusøyne - det der er en altfor voldsom start. At du i det hele tatt har fått T3 er både bra og ille - bra fordi mange leger mener det er bare tull eller ikke engang vet at det går an, ille fordi doseringen er helt på trynet.
-
11-02-07, 12:23 #7
Tusen takk for svar!
Jeg har allerede begynt med å halvere dosen. Føles bedre!
Jeg visste ikke at dette var for mye. Stolte på legen (Oftebro), og gjør det fortsatt i det meste. Men har har han altså overdrevet litt...
Jaja, jeg har fortsatt mye å lære.....
Håper dere har en fin dag!
-
11-02-07, 14:36 #8
Baremei,
Lurer på om du misforsto meg?
Det er ikke 20mg jeg tar, men 20 mikrogram....
-
11-02-07, 15:23 #9
20mikrogram t3 er også mye, det er tilsvarende cirka 72 mikrogram t4.
Jeg og andre har alltid startet eller økt med en kvart tablett. Jeg tar to kvarte tabletter om dagen.
En kvart er fremdeles noe tilsvarende 18 mikrogram t4 og ikke ubetydelig.
-
11-02-07, 17:06 #10baremei Gjest
Neida, jeg misforsto ikke, jeg skrev feil.
Opprinnelig skrevet av pling
Med 20mg hadde du neppe vært hos oss, men 20mcg er også for mye.
Lignende tråder
-
hvor lang tid tok det.....?
Av DALIA i forumet OperasjonssalenSvar: 3Siste melding: 15-06-08, 20:34 -
Prøveperiode - hvor lang tid før evnt resultater
Av Varla i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 22-10-07, 19:21 -
Armour-hvor lang tid før man merker ev bedring`?
Av Tor i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 10-10-07, 18:02 -
Hvor raskt blir man bedre hvis Liothyroninen hjelper?
Av Dolphin i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 12Siste melding: 04-01-07, 13:23
Svar med sitat
Bokmerker