Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
-
02-12-06, 21:45 #1
svimmelhetsannfall XL i dag
i dag fikk jeg et fryktelig svimmelhetsannfall
godt jeg satt allerede for å si det sånn. jeg ble sittende og holde meg fast i stresslessen jeg satt i fordi det føltes som om noen brukte den som snurrebass :( .etter en stund, 10 minutter kanskje, ble jeg litt bedre oggikk ut på verandaen for å se om frisk luft kunne hjelpe. det gjorde det ikke!
på veien ut gikk jeg nesten i gulvet fordi jeg ikke hadde balanse i det hele tatt :(
jeg opplevde dette på samme måten som om jeg skulle vært skikkelig dritings full.
hva kan dette komme av? jeg har normalt ikke spesiellt lavt blodtrykk, sist var det vel 100 over 70 ( normalt for meg før jeg fikk hypo også) ( eller er det omvendt? husker aldr hva som er hva...
det er bra i alle fall)
jeg slanker meg jo, men spiser ganske mye, uansett var ikke dette et sånnt "spist for lite annfall" dette var noe med balansen... hodet ruler fortsatt rundt seg selv en time etterpå og jeg fatter ikke hva jeg skal gjøre.. kan jo ikke sove av denne "rusen"Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
02-12-06, 23:23 #2
Kikke på disse, kanskje?
http://www.uib.no/isf/utposten/1999nr4/utp99410.htm
http://www.palliativmed.org/index.gan?id=60643&subid=0
Dersom du bare gjennomfører den første delen av disse manøvrene ("diagnosen") vil du finne ut om det faktisk er dette som er problemet. I så fall gjennomfører du hele manøvren.
-
03-12-06, 00:11 #3
må nesten legge til at jeg har vært moderat kvalm også de siste dagene...
begynner å vurdere å ta en graviditetstest, men... synes ikke det minner om det heller ... sånn jeg husker det i alle fall.
kommer til å be om en time hos legen så fort det lar seg gjøre, men vi vet jo alle at sånnt kan ta tid
dette kan ikke ha noe med stoffskiftet å gjøre aldså?
dette Vertigogreiene håper jeg da inderlig ikke at jeg har
det så litt skummelt ut... sykehusinnleggelser og uføretrygd osv... sånnt har ikke jeg råd til som aldri har hatt en skikkelig jobb :(
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
-
03-12-06, 00:44 #4
Du må lese HELE artikkelen, Lissa. ;)
(Denne legen (første link) forteller om hvor alvorlig denne tilstanden tilsynelatende er - men den kan altså både diagnostiseres OG behandles med noen veldig enkle bevegelser som man lett kan gjøre selv hjemme. Han skriver om dette som en av få "mirakelkurer" han har på repertoaret.)
Ellers kan det jo høres ut som en graviditetstest kan være en god investering, ja.
-
03-12-06, 19:06 #5baremei Gjest
Nå gadd jeg ikke gå til linken, men er ganske sikker på hvilke manøvre det er snakk om. De fleste kiropraktorer og leger bør være vel kjente med dette nå, det henger oppslag hos diverse kiropraktorer, det har vært omtalt på eyr, og i det hele tatt...
Opprinnelig skrevet av kris
Og alle leger skal kunne gjøre det, såvidt jeg har forstått, bare de leser instruksene først.
-
03-12-06, 19:08 #6baremei Gjest
Jeg gadd likevel. Og joda, det er den.
-
03-12-06, 20:34 #7
Jeg har også hatt slike ENORME svimmelhetsanfall et par ganger, Jeg har da blitt liggende på sofaen i 1-2 TIMER
uten å kunne reise seg. Så har det gradvis gått over igjen. Dette har skjedd i den perioden har har vært ordentlig dårlig. Jeg sliter imidlertid med svimmelhet ennå, men nå kun i korte perioder.
En graviditetstest er kanskje greit - så får du i alle fall bekreftet avkrefet det!
-
03-12-06, 21:42 #8
regner egentlig med å få avkreftet en graviditet, for jeg bruker spiral.. men man vet jo aldri...
ikke passer då v
eeldig godt akuratt nå heller siden jeg har mer enn 8-9 mnd igjen til jeg er ferdig med mastergraden min..., men er det noe der så er det der. uaktuellt for meg å gjøre noe med det uansett!
en liten tass eller tasse hadde vært velkommen her!
i dag har jeg vært mye bedre, mer som en "hangover"
jeg har vært på ridetur og har klart meg rimelig bra bare jeg ikke reiser meg fort og sånnt... da må jeg bare sette meg igjen
jeg tok den sengesittetesten i går... det rare var at jeg ble mye mer svimmel når jeg bøydemeg mor venstre enn høyre... det tyder vel på at det kan være denne krystallsyken jeg har eller?
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Svar med sitat
Bokmerker