Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
-
10-11-06, 12:32 #1
Dosering armour. Bør kombinere med levaxin? Lav t4
Fikk siste prøvesvar: TSH 1,69, Ft4 13, FT3 5,6. Har siste tiden vært plaget med åndenød, høy og kraftig puls og hjertebank. Samtidig hypo symptomer som kløe i huden, trett, og veldig kald.
Hva gjør jeg? Bruker 1 1/2 grain per dag (deler i 2 doser). Lurer på å kutte ned til 1 grain, og legge til 0,25mcg med levaxin for å få opp t4 verdien. t3 er jo allerede høyt, så det er vel ikke akkurat noe sjakktrekk å øke doseringen med t3 i tillegg til hjertebank og skjelving på hendene.
Kan legge til at formen var veldig fin inntil et par uker siden da livet ble snudd opp ned. Kan hende at denne stress reaksjonen er grunn til at jeg føler meg som jeg gjør (sover dårlig og føler at jeg har konstant adrenalin kick, rasende og forbanna..) Noen tips? Avvente, trappe opp armour, noe som virker lite sannsynlig eller legge til t4 og ta vekk 1/2 grain for dag? Har inntil det siste følt meg veldig bra på armour!Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
-
10-11-06, 12:38 #2
Det er topp hvis du har blodprøver med aktuell dose, da kan du bare forandre dose etter den , og prøve hva som skjer med en høyere ft4. (Man gir selvsagt legen beskjed...)
Leser på de utenlandske forumene at mange trneger litt ekstra t4 i tillegg til Armour Thyroid. Andre trenger det ikke.
Er du sikker på at du ikke har en lav ferritin, som kan gi slike symptomer, spesielt det med adrenalin og hjertebank?
Lignende tråder
-
Armour Thyorid - omregning av dosering fra Levaxin
Av bethen i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 24Siste melding: 13-02-14, 16:34 -
Kombinere Armour med helsekostprodukter?
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 31-03-08, 21:16 -
Dosering av Armour og Levaxin i kombinasjon
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 06-09-06, 21:42 -
Hvordan vet dere riktig dosering Levaxin/Armour??!!!
Av Ada i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 04-06-06, 17:35 -
DOSERING AV LEVAXIN
Av cathrin i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 7Siste melding: 20-04-06, 19:12
Svar med sitat
Bokmerker