Side 2 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 36
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Om temaet pustevansker har jeg to kommentarer, den ene er at de noen ganger skriver om dette på sthyreoidea-forumene, noen har det som hypo-symptom. Blir bedre med høyere dose thyroxin.

Det andre er at det kan også være sarkoidose (ved siden av de andre årsaker, slik som astma)
    om sarkoidose : www.sarkoidose.no
    på engelsk http://sarcinfo.com/ (som er om en alternativ behandling for sarkoidose. Det interessante er at de har en del om D-vitamin der. De med sarkoidose blir dårlige av D-vitaminer)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Takk, nora

Blir litt i tvil nå... Reduserte jo dosen helt tilbake til kun 100 µg Levaxin og ingenting Liothyronin (samme som jeg stod på da jeg begynte på forumet her i ca mars) for et par måneder siden fordi jeg ble hyper. Kan ikke huske om jeg i den tiden jeg gikk på økte doser om jeg var bedre i pusten da. Så er det fordi jeg har blitt for hypo igjen?

Har begynte å ta litt tilskudd av magnesium, kaslium og D-vitamin. Kan det være det jeg reagerer på da? Næ - tror jeg ikke. For jeg har jo hatt disse pustevanskene i flere år nå.

Er nok blitt for hypo igjen... Evt kombinert med astma'en.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Kan godt være astma hos deg, men vær obs på og følg med om det også har noe med dosen levaxin og liothyronin å gjøre.....
    Siste nytt fra vitamin D council er at influensaepidemiene sammenfaller med når vi har mindre vitamin D i blodet, forresten. Kanskje de har et poeng der. Uansett er det lurt å få i seg nok vitamin D.

Mer lesning er på http://vitamindcouncil.com/

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ja - takk.

Skal prøve å holde mer øye med hva som skjer ved ulike doser Lev og Lio. Er bare først gang jeg har forsøkt meg fram på denne måten, så jeg klarte ikke å få med meg alt. Og tror 100 Lev er for lite, men jeg økte for mye, så neste gang må jeg ta det enda mer forsiktig.

Og jeg tar også noe D-vitamin nå, ja. Kanskje jeg skal ta større doser etterhvert. Har forsøkt flere ganger å få tatt og så få høre resultater på D-vitamin-nivået mitt, men legekontoret sliter fæææælt med å få noe slikt til! Håper resultatet snart ligger der, så får jeg jo sett om jeg har noen mangel eller ikke i alle fall.

Takker og bukker ;)
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Stina
    Har forsøkt flere ganger å få tatt og så få høre resultater på D-vitamin-nivået mitt, men legekontoret sliter fæææælt med å få noe slikt til! Håper resultatet snart ligger der, så får jeg jo sett om jeg har noen mangel eller ikke i alle fall.
    Mitt legekontor ((laboratoriet) finner ikke ut av hvordan ta denne prøven. Jeg har gitt opp. Den finnes ikke på labarket!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Mulig at de da må se i hylla og ta frem labarket til hormonlabben. Alle legekontorer har det.
    Og de tror at D-vitaminprøvene må sendes frosne.
    Det gjelder bare for 1,25-OH D3 (som er det aktive vitamin D, kalcitriol), som vi ikke trenger, mens standarden for D-vitaminnivået er og har vært 25-OH vitamin D. OH heter hydroxy, forresten.
    25-hydroxy-vitamin D. Trengs ikke å fryses.

Det er egentlig ikke uvanlig å ta prøver av ionisert kalcium, PTH, og vitamin D og fosfat i samme slengen, det er standardprøvene på kalciumstoffskiftet.

Har de aldri noen med osteoporose innom? eller mistenkt cøliaki? De har for hpøyt PTH og for lavt D-vitamin.

En jeg vet om hadde lavt kalcium og høyt PTH og følte seg dårlig.
    25-OH vitamin D var på 60 og fosfat var ikke utenfor referanseområdet. Indremedisineren som bestilte prøvene og kommneterte dem, hadde åpenbart ikke lest den nye forskningen på vitamin D som viser at først over 80 nmol/ synker PTH, så han kunne ikke sette fingeren på hvorfor hun hadde høyt PTH.....

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard

har du struma? ta det opp med legen .kjertelen kan presse på luftrøret .kansje du skulle tatt et rønkenbilde
    s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Yvette - nettopp! De fant ikke noe sted å krysse det av, så det ble jo rene ramaskriket sist når jeg ba om dette, selv om hele blodprøveskjemaet skulle ligget klart fra legens side. Men jeg har de bedt legen om det tidligere også...

nora - - sier jeg bare!

skaye - Flere i min fars familie har hatt struma. Jeg har jo også vansker med å svelge og vondt i halsen. Har jo en del dobbelthake, så det er ikke så lett å avgjøre om det er noe bak der... Men når jeg har gått litt ned i vekt, så har ikke "dobbelthaka" forsvunnet - samt at jeg synes der er litt mer på den ene siden enn den andre. Spurte legen sist om kjertelen min kunne vokse fordi jeg hadde dette med halsen. Jo, den kunne visst det, men det ble ikke tid til å snakke mer om det pga andre ting. Så jeg har med tid og stunder tenkt å forfølge dette litt igjen.

Vil gjerne til Aker - thyroidea-avdelingen siden jeg har så mye "rart".

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Fikk undersøkt dette med pustevansker hos lungespesialist, og de fant da ut at funksjonen var nedsatt. Har 75%. Han mente det var overvekta mi som gjorde det. Men hadde det sånn for 30 kilosiden også,
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Hallingdal
    Meldinger
    46

Standard

Jeg ble innlagt på revmatismen i Drammen en gang jeg hadde så vondt i ledda.Da sjekka de lungekapasiteten ogden var tipp topp.Når jeg er dårlig tåler jeg ikke å bli holdt rundt,det kjennes som jeg skal bli kvelt.Har også fått panik et par ganger pga for lite luft.

Side 2 av 4 Først 1234 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn