Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Oct 2006
    Meldinger
    1

Standard Trenger litt råd / svar på spørsmål

Hei alle sammen,

Er relativt ny i klubben av de som har påvist lavt stoffskifte. Fikk påvist lavt stoffskifte i januar. Var hos legen fordi jeg trodde jeg var utbrendt. Trodde jeg hadde gått på den berømte veggen! Ville bare sove, begynte å gråte uten å vite hvorfor etc. Legen var flink (noe jeg skjønner at ikke alle er) og tok de nødvendige prøvene og konstaterte at jeg hadde verdier ned mellom 7 og 8. Har langsomt bygget opp verdiene til de før sommerferien var oppe i det legen var tilfreds med ca. 22. Så plutselig kjente jeg at jeg fikk de samme gamle symptonene - sjekket - og verdiene var plutselig ramlet ned til 12. Selv med jevn dosering av Levaxin.

Mine spørsmål til dere er da:
    Hva forårsaker et slikt fall i verdiene?
    Hva kan man gjøre for å unngå det?
    (trening? mat?)
    Noen tips for hva som lønner seg å gjøre / holde seg unna?

MVH
    Birgit
    Husk alltid de gode tingene i livet!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

grunnen er at skjoldbruskkjertelen din stadig blir dårligere.
    hos noen går det gjevntog trutt nedover med denne kjertelen,noen er ganske stabile og noen, sånne raringer som meg, har en kjertel som hopper opp og ned som en sprettball i forhold til aktivitet. dvs at det som erpasse dose for meg en dag er forhøy den neste og kanskje for lav om et par uker...

jeg har hatt denne sykdommen i 10 år og er ikke symptomfri, kommer ikke til å bli dt heller tror jeg.

symptomene deler jeg inn i tre ulik dager; de dårlige, de nesten normale og dedagene da jeg bare må holde senga..

nå skal det sies at det finne mennesker som blir nesten symptomfrie etter rett dose levaxin, men dessverre er det mange av oss som ike blir det. :(

jeg håper for din skyld at du er av dem som responderer godt på behandlingen.

så heldig du er som har funnet dette forumet så tidlig, forresten! du kommer til å ha mye nytte av å diskutere med likesinnede her inne.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Om legen sluttet å ta blodprøver da du første gangen fikk gode prøvesvar er han litt naiv ;) Det er ikke hlet uvanlig det du beskriver. Kroppen følte seg "bra" til å begynne med, men så trengte den mer etter hvert. Hadde dere aktivt fulgt med på prøver så kunne dere sansynligvis ha stoppet prosessen før du var så lavt igjen. Jeg regner med at det vil stabilisere seg etter hvert. Det å finne rett Levaxin dose tar tid det
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Lignende tråder

1. Trenger raskt svar fra noen som er operet!
    Av mumi1 i forumet Graves sykdom
    Svar: 5
    Siste melding: 09-06-08, 01:02
  2. Trenger svar på noen spørsmål
    Av MizzyCat i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 13-01-08, 00:44
  3. Trenger hjelp til 2 spørsmål
    Av gutt_81 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 25-04-07, 13:42
  4. Er muskelsvakhet et symptom?