Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Tråd: For høyt????????
-
09-10-06, 19:56 #1
For høyt????????
Har tatt nye prøver på Volvat,og han ringte meg i stad og mente prøvene var litt høye.
T4 lå på 21 og tsh lå på 0,03.
Jeg tar nå 100mg Levaxin,men han syntes jeg skulle ta 0,75mg nå og ta nye prøver etter 3-4 uker.
Hva syntes dere?????
Husker ikke hva di prøvene jeg har tatt hos fastlegen min ligger på..Men tenkte og ringe i morgen og høre......For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
09-10-06, 19:58 #2
Hvilke symptomer har du da? Jeg mener å spørre om du har symptomer på høyt stoffskifte?
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
09-10-06, 20:02 #3
Hei....
Egentlig ingen,men jeg gikk til volvat for jeg ikke er så fornøyd med min fastlege.
Jeg mister masse hår og er sliten og lei.
Men prøvene viser jo at det egentlig er litt høyt....
Men vet liksom ikke hva jeg skal gjøre.....For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
09-10-06, 20:11 #4
Ut fra mitt labratorium er du ikke høy, men du kan godt være det i forhold til ditt. Jeg regner med at han mener du er høy pga TSH'en er litt lav. Men legen min mener at det ikke gjør noe å være litt uten for så lenge man ikke har store symptomer.
Kan jeg spørre hvor lenge du har gått på Levaxin? For jeg tror det har noe for seg å gi kroppen tid nok til å tilpasse seg medisinene.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
09-10-06, 20:21 #5
Som sagt er dette første gangen jeg tar prøver hos denne legen,så han har ikke noe annet og sammenlikne med,men jeg skal ringe fastlegen min i morgen og høre hva di gamle prøvene mine lå på.
Jeg begynte på Levaxin i feb 06.Fikk lavt stoffskifte etter svangerskap og fødsel........
Kanskje jeg ikke skal gå ned på dosen da.....For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
09-10-06, 20:33 #6
Tror godt du kan vente litt til om du ikke har symptomer. Ã… gå opp og ned på medisinene sliter på kroppen. Ã… holde seg på en dose over en tid kan også være en god ting ser du
Dessuten synes jeg at 25µg pr dag er mye å gå ned når det ser ut til at du er så lite over. Du bør ikke senke dosen så mye mener nå jeg. Men jeg er jo ikke lege ;)
Kan du spørre etter referanseverdiene hos han nye legen så er det lettere å vurdere
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
09-10-06, 20:46 #7
Da tor jeg at jeg holder dosen litt til.....
Økte fra 0,5mg til 100mg i slutten av mars tror jeg....
Skal spørre om det neste gang jeg......
Uff ikke lett det med stoffskifte asså.....er lei alrede jegFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
09-10-06, 21:47 #8
Lei allerede? Dette er en tålmodighetsprøve av dimensjoner!! Ellers er jeg enig med Anne Ma vedr dose. Noen andre som har andre synspunkter?
Opprinnelig skrevet av linnmathea
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
Lignende tråder
-
Høyt cortisol...
Av komlå i forumet Cortisol / ACTHSvar: 10Siste melding: 14-02-11, 19:59 -
Høyt Blodtrytkk
Av HeiDisign i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 24-01-08, 00:12 -
Hvor høyt er høyt?
Av pandalakris i forumet Høyt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 10-01-08, 20:30 -
Høyt blodtrykk???
Av Hsn i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 8Siste melding: 13-06-07, 08:42
Svar med sitat
Bokmerker