Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Tråd: trigger finger
-
09-10-06, 14:58 #1
trigger finger
Heisann,
Jeg har hørt og lest flere ganger at RSI/Carpal Tunnel Syndrom ofte går hånd i hånd med lavt stoffskifte... jeg lurer på om noen her har erfaring med Trigger Finger.
Dette er når en eller flere av fingrene dine låser seg eller klikker når du prøver å bende dem.
Jeg våkner nå hver morgen med tommelen som klikker. Og i den senere tiden har jeg også noen ganger problemer med å bende tommelen. Jeg må bruke makt liksom får å få bendt den. Etter at jeg har våknet litt og fått bevegelse i skuldre og arm så blir fingeren helt grei. Men jeg har smerter i hånden rundt rota til tommelen og smertene går nedover i armen.
Når jeg sitter lenge stille etc så kommer det tilbake...
Jeg lurer på om jeg skal ta meg en tur til legen for å få det sjekket. Kanskje det ikke er Trigger Finger, men noe annet, siden det kun skjer etter nattesøvn eller lenge stillesitting...?
Glad om noen har noe innspill eller egne erfaringer å dele
Siv Cath
-
09-10-06, 15:46 #2
jeg har noe rare greier med fingrene mine...
innimellom stivner de helt, virker som om de fryser fast i en stilling liksom. det dirrer litt i dem og jeg kjenner at de er stive og det er ubehagelig, men ikke direkte vondt.
etternoen sekunder kan jeg riste dem løs igjen. noen ganger sprer dette seg litt oppover armen, men ikke lenger.
dette kan komme over meg uansett tid på dagen. har ikke klart å finne noen fellesnevner som kan utløse "annfallene" heller
jeg vet ikke om dette har noe med stoffskiftet mitt å gjøre, eller om det er relatert til ditt problem, men du ba om innspill og erfaringer så...
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
09-10-06, 16:24 #3
Det kan høres relatert ut... enten til mitt problem eller generellt lavt stoffskifte.
Det kan høres ut som om at vi har noe av det samme...?
SivCath
-
09-10-06, 16:41 #4baremei Gjest
Carpal Tunnel, kanskje?
Opprinnelig skrevet av sivcath
-
09-10-06, 17:55 #5
Carpal tunnel syndrom sitter på håndleddet, og kan være relatert med trigger finger.
Jeg er allerede operert for Tarsal Tunnel syndrom. Tarsal tunnellen sitter i anklene på insiden av benet.
Jeg hadde "RSI" i Tarsal tunnellen...
Så plasseringen er forskjellig fra hverandre...
-
09-10-06, 19:52 #6
Jeg har det ikke slik at fingrene henger seg opp, men kan ha problemer med å bøye dem. Og jeg mister både styrke og bevegelse når jeg har sovet eller vært mye i ro. Så det har absolutt noe med stoffskiftet å gjøre
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
09-10-06, 21:35 #7baremei Gjest
Aja. antok bare at siden vi snakket om fingre at det hadde sneket seg inn en feil.
Opprinnelig skrevet av sivcath
Da lærte jeg noe nytt idag også.
-
09-10-06, 21:50 #8
Svar med sitat
Bokmerker