Viser søkeresultater 21 til 29 av 29
Tråd: Råd mot kløe
-
25-09-06, 15:48 #21
Ikke for å være frekk SivCat og du trenger ikke svare, men har du slik hud som n´Finn snaker om?
Min hud er ikke gulhvit slik jeg ser det, men legen sa at du har jo alltid hatt en veldig blek hud. Merker i huden forsvinner etter kort tid.
Vil huden min endre farge om en stund da, eller forstår jeg det riktig om dette er noe som kan forsvinne dersom man får behandlin og rett dose?
-
25-09-06, 16:19 #22
Hi Cat,
Det er absolutt ikke frekt å spørre
Vi er her for å hjelpe og støtte hverandre 
Jeg har myxødem. Har bein som fyller seg med litervis av vann (det føles i alle fall slik ut) og jeg har veldig blek hud, med noe kløe. Må nok si at det har bedret seg litt.
Det første legen så på meg var at jeg hadde puter ved siden av armhulene (over brystene). Han mente at dette var veldig vanlig for lavt stoffskifte, og myxødemet. Disse putene er nesten helt borte etter 1.5 års behandling.
Han så også at brystkassen min var full av små kviser, og at det så veldig betent ut, noe som også var symptomer på lavt stoffskifte, og også myxødem.
Jeg har veldig ofte væskeansamlinger her og der... myxødem.
Huden min er heller ikke gul, men den kan se gulig ut om jeg er veldig plaget av myxødemet.
Moren min sier alltid at det ser ut som om at jeg har spist blåbær, fordi jeg alltid har blå munn/lepper. Lurer også på om dette kan være myxødem.
Etter som sagt 1.5 år har jeg funnet en grei dose med Thyrax (T4) på 100 microgram. Det ser ut til at jeg trives godt på denne. Huden forsetter å være litt rar, men jeg har hatt mindre væske ansamliger i beina i det siste (de kunne være tykke som grantrær).
Jeg vet ikke om myxødemet kommer til å forsvinne helt med optimal dose, men den kan bli mye bedre
-
25-09-06, 19:49 #23
-
01-10-06, 12:24 #24
jeg klør fortsatt jeg noe jævlig. Kan ikke se at huden min er lysegul da.
Bare hvit eller blåvit kanskje.
Jeg har prøvd allverdens kremer for dette.
Bruker 2,5 gain nå.Det burde vel være høyt nok eller er jeg underdosert?
Tror jeg klikker snart av dette :evil: Noen ganger klarer jeg ikke å ligge i ro. Har brukt en formue på allverdens kremer som liksom skulle hjelp. Det hjelper litt med mandelolje.
Er det slik at om en har dette symptomet så må en leve med det. Da håper jeg livet blir kort altså for dette går på helsa løs..
Slutt på dagens klage.
-
01-10-06, 13:34 #25
Tror ikke huden nødvendigvis trenger å være gul for å ha myxødem. Jeg kan samle så mye som 7 liter vann i løpet av noen dager og tisse det ut igjen på et par dager. Det er vel myxødem det og, men man kaller det å samle vann. Men gul i huden er jeg ikke. Men det er nok også en del av grunnen at jeg har ganske rød hudfarge fra naturens side. Det at man blir gul er ofte at kroppen ikke bryter ned karoten som den skal.
Så du kan nok ha dette symptomet uten at det vises ved at men er gul
Det at man blir rød i kinnene er et tegn på myxødem, leste jeg på symptomlisten jeg fikk av min gamle lege. Og det har jeg straks jeg er en anelse overanstrengt av hvilken som helst grunn. ;)
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
01-10-06, 18:19 #26
Jeg blir rød i kinnene når jeg klarer og grave meg på trening.
Når jeg tenker på det så tisset jeg mye da jeg startet med Armour. Jeg har vurdert å øke dosen litt for jeg kan ikke huske at jeg hadde det slik da jeg gikk på en høyere dose. Øke en stund i alle fall for jeg blir splitter pine gal av denne kløen helt sandt.
-
01-10-06, 20:08 #27
Jeg har brukt Levaxin før jeg skiftet til Armour, og klødde besatt da også. Det var ikke akkurat kløe, men en følelse av at huden tørket inn og sprakk på føttene. Men huden så helt vanlig ut.
Jeg kunne våkne om natta og måtte opp og smøre føttene for å få sove igjen. Har det fremdeles sånn imellom. Tror det følger med sykdommen.
-
10-10-06, 10:52 #28
Jeg har akkurat byttet fra Thyrax til Levothyroxine (er det riktig skrevet). Er vistnok billigere enn Thyrax, og nå får jeg tabletter med 100 Microgram istedenfor å ta 4x25 microgram.
Jeg har begynt å klø noe så grusomt etter å ha byttet... lurer på om det kan være tablettbyttet eller noe annet??
-
17-10-07, 01:18 #29
http://www.forskning.no/Artikler/2007/a ... 88216580.5Tidligere i år fant amerikanske forskere et gen som ser ut til å styre kløesignalene til hjernen. Nå melder BBC at et kinesisk team har oppdaget en sammenheng mellom kløe og visse stoffer i blodet."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Ondt i halsen - og kløe i håret! :o)
Av gitteh i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 13Siste melding: 15-03-07, 18:09
Svar med sitat
Bokmerker