Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 27 av 27

Tråd: Oppgitt

Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    65

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette
    Har du målt morgentempen din Trinelise? Hos meg begynte vektnedgang når jeg fikk denne opp i 36,8 + litt til. Måtte øke Levaxindosen til jeg nådde denne tempen. På lav basaltemp foregår det lite forbrenning i cellene, og da nytter det ikke med alle disse slankekurene. Mener jeg. Har jeg forstått.
    Hei!

Jeg leste om det med morgentempen for ett par dager siden, sjekket min fredagsmorgen da var den 36,8, har tenkt jeg skal sjekke det ut litt mer i løpet av uken. Jeg vet ikke hva normaltemp var for meg før, men tror den kan ha vært lav da jeg skal ha hatt lite i feber for at jeg følte meg syk.

Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    65

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Stina
    Heia ;)

Orker ikke å lese hele tråden her og nu, men noe slo meg:

Når du har forsøkt å øke dosen med Levaxin, så oppfattet jeg at du ble dårligere?

Har du forsøkt å dele dosen i to? Ta halvparten en stund før frokost og så den andre halvparten på kvelden før du legger deg? Kanskje du da klarer å øke. Men du må snakke med legen om dette, ikke ta mitt ord for lov. Og hvis du øker, så må du gjøre det veldig forsiktig. Husk også å ta blodprøver. Er det ikke 6-8 uker før resultatet kan måles (og evt merkes på kroppen)?

Lykke til!
    Hei!

Jeg ble ikke generelt dårligere når jeg økte dosen, men fikk hjertebank og problemer med å sove. Mulig jeg kan prøve å dele dosen i to, men tror kanskje jeg vil ta en ny blodprøve før jeg øker dosen, er også litt usikker på hva legen min sier til at jeg øker dosen sånn av meg selv. Mye mylig jeg er litt utålmodig også, begynte på Levaxin i januar, men gikk da kun på 25 mikrogram i 2 mndr før jeg økte til 50. Har lest en del innlegg her inne og forstår at ting kan ta litt tid.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Trinelise
    Mye mylig jeg er litt utålmodig også, begynte på Levaxin i januar, men gikk da kun på 25 mikrogram i 2 mndr før jeg økte til 50.

Hei Trinelise! Jeg fikk også diagnosen og begynte på Lewaxin i januar måned. Husker ikke hvilken dose jeg tok i begynnelsen, har fulgt legens råd. Dosen er økt litt ca. hver 6. uke, har ikke hatt dårlig respons på doseøkning. Nå tar jeg 100 mikrogram hver dag.

Jeg skal være forsiktig med å uttale meg om doseøkning, men jeg stusset litt over det du skrev om økning med det dobbelte? Eller har jeg misforstått? Doseøkning må gjøres "pent og pyntelig" over tid. Dette er en sykdom for De Tålmodige. Vanligvis er jeg det, men nå begynner jeg å bli ganske lei! Vel,- det er en god artikkel av dr. Egil Haug, som det er referert til mange ganger i dette forumet. Kan en dataekspert klippe og lime den til deg, tro? Hvis jeg husker riktig skrev han at vi skal ha ca. 1.6 - 1.7 mikrogram pr. kg i "sluttdosering", el. vedlikeholdsdose. Men doseringen er jo basert på både blodprøvene OG dine symptomer. Lykke til Trinelise!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Tror ikke legen din blir så bli av selvmedisinering Trine Lise, kanskje du skal spørre om hva han tror om doseøkning og ikke fortelle at du allerede har gjort det? Men det er nå bare min mening da.

Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    65

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Joni
    Sitat Opprinnelig skrevet av Trinelise
    Mye mylig jeg er litt utålmodig også, begynte på Levaxin i januar, men gikk da kun på 25 mikrogram i 2 mndr før jeg økte til 50.

Hei Trinelise! Jeg fikk også diagnosen og begynte på Lewaxin i januar måned. Husker ikke hvilken dose jeg tok i begynnelsen, har fulgt legens råd. Dosen er økt litt ca. hver 6. uke, har ikke hatt dårlig respons på doseøkning. Nå tar jeg 100 mikrogram hver dag.

Jeg skal være forsiktig med å uttale meg om doseøkning, men jeg stusset litt over det du skrev om økning med det dobbelte? Eller har jeg misforstått? Doseøkning må gjøres "pent og pyntelig" over tid. Dette er en sykdom for De Tålmodige. Vanligvis er jeg det, men nå begynner jeg å bli ganske lei! Vel,- det er en god artikkel av dr. Egil Haug, som det er referert til mange ganger i dette forumet. Kan en dataekspert klippe og lime den til deg, tro? Hvis jeg husker riktig skrev han at vi skal ha ca. 1.6 - 1.7 mikrogram pr. kg i "sluttdosering", el. vedlikeholdsdose. Men doseringen er jo basert på både blodprøvene OG dine symptomer. Lykke til Trinelise!
    Hei!

Jeg økte fra 25 mikrogram til 50 etter to mndr, og så prøvde jeg å gå opp til 75 mikrigram 3 mndr etter det igjen, men da måtte jeg gå tilbake til 50.

Lykke til til deg også.....og tålmodighet er en dyd....

Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    65

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av cathrin
    Tror ikke legen din blir så bli av selvmedisinering Trine Lise, kanskje du skal spørre om hva han tror om doseøkning og ikke fortelle at du allerede har gjort det? Men det er nå bare min mening da.
    Har tenkt tanken at han ikke blir så blid av det, men etterhvert som jeg leste her inne så fikk jeg inntrykk av at det var så mange som prøvde seg frem på egenhånd, derfor ble jeg vel litt overmodig...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Noen av de som "prøver seg fram" her inne har avtale med legen om at de kan forsøke å øke litt. De kan da f.eks. ha blitt forklart at hvis man oppdager hyper-symptomer så må man redusere igjen. Tror ofte det er de som har gått på medisin lenge eller evt har en medisinsk kompetanse eller bakgrunn som har en slik avtale, men jeg kan ikke si det sikkert. Ikke annet enn at legen ga meg tillatelse til noe slikt. Det kan være veldig farlig for hjertet å øke for mye, så vi må være litt forsiktige med denne medisinen.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Huff så oppgitt man kan bli! Blodprøvene mine plutselig er fine
    Av Anne Ma i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 38
    Siste melding: 21-06-07, 01:16

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine