Side 1 av 4 1234 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 33
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard Dårligere immunsystem ved hypothyreose?

Det har jeg begynt å lure på. I den senere tid har jeg hatt omgangssyke flere ganger i løpet av kort tid, 2 ganger i løpet av 14 dager. Har hatt det ofte tidligere i år også. Før fikk jeg aldri sånt. Nå lurer jeg på om noen andre har merket at dere får alt som går raskere, blir lettere syke og om det tar lengre tid å komme seg.?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Om det har med stoffskifte å gjøre vet jeg ikke, men jeg har ofte luftveisinfeksjoner. Hadde det ikke før jeg fikk hypotyreose, så det forbauser meg ikke... Jeg tar noen skikkelige doser c-vit når jeg kjenner jeg brygger på noe, og det hjelper til en viss grad
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Med meg er det helt motsatt. Har ikke hatt hverken omgangssyke eller forkjølelse eller noe lignende på mange år. Kan faktisk ikke huske sist jeg var syk. Rare greier.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    16

Standard

Vil tippe det er noe annet. Jeg er så og si aldri sjuk. Ikke før jeg fikk lavt stoffskifte og heller ikke nå.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Jeg har alltid hatt problemer med luftveiene. Grusom hoste og masse halsbetennelser og bronkitter fra jeg var veldig liten.

Tror også mine stoffskifteproblemer (eller andre ting) begynte i veldig ung alder, for jeg var alltid veldig stillesittende, veldig trøtt på dagen og opplagt om kvelden, samt at jeg aldri har tålt varme - spesielt i hodet. Bare for å nevne noe ;)

Så jeg ser absolutt en mulig sammenheng her...
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Kom til å tenke på noe mer...

Absolutt ikke ulogisk at immunforsvaret blir dårligere når man sliter med en kronisk sykdom. Kroppen prøver vel desperat å få orden i sakene, og hvis du så blir utsatt for andre fremmedlegemer - bakterier, virus..., så har vel ikke kroppen så mange reserver til å drive å bekjempe dette med i tillegg.

Selv kan jeg føle at det foregår en krig inne i meg eller som om gift sprøytes rundt i kroppen min - spesielt uka før menstruasjon. Om dette er hormonene, eller hva, kan jeg ikke vite, men vi har diskutert dette litt her inne før - mulig binyretrøtthet samt da mulig for lite kortisonproduksjon, og kortison er også et hormon.
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Tror vi skal være litt forsiktige med å henge alt på hypothyreosen. Vi er forskjellige selvfølgelig, men for egen del har jeg vært friskere enn noensinne mht sykdommer utenom hypothyreose. Takk og pris!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Jeg er lettere utsatt for infeksjoner/betennelser enn det jeg var tidligere. Iflg legen på balder klinikken har det absolutt en sammenheng med stoffskiftet mitt. Ifjor sommer, hadde jeg i løpet av 6 uker, 4 ulike betennelser, hvorav 3 av de måtte kureres med antibiotika... :(
    Men jeg må si at nå som ting har begynt å stabilisere seg, så blir jeg ikke like ofte syk lenger *bank i bordet !*, selv om jeg lett blir det.

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    88

Standard

Jeg har også hatt omgangssyken fire ganger i høst. Dette kommer nok av at jeg har barn i barnehage, men jeg har brukt veldig lang tid på å bli frisk hver gang, jeg har vært syk minst en uke. Deretter har jeg gjerne vært bedre i en dag, for så å få en ny runde. Har aldri hatt det sånn før.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Dere som ikke føler dere sykere pga stoffskiftet - er dere kanskje veldig flinke til å følge alle/mange råd mht hva som er bra/ikke bra for folk med stoffskifteproblemer? F.eks. unngå soya og diverse som anbefales, samt få i dere ting som anbefales, f.eks. papaya (har ikke peiling jeg, har så vidt begynt å ta dette litt innover meg - men jeg har jo sett at det er mange anbefalinger på hva man bør og ikke bør gjøre).

For man kan da umulig bli friskere av å ha en kronisk sykdom, hvordan vil dere i så fall forklare det? Hadde det enda vært for høyt stoffskifte - rask utskiftning av avfallsstoffer m.m. i cellene - men de føler seg visst ikke særlig friske de med høyt stoffskifte heller, så vidt jeg har hørt ;)

Side 1 av 4 1234 Siste

Lignende tråder

1. Blir bare dårligere av medisin :(
    Av b-e-a i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 10-10-07, 13:57
  2. dårligere prøveresultater men god form??
    Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 16-02-07, 20:39
  3. Har man dårligere immunforsvar ved hypotyreose?
    Av Linn i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 08-10-06, 14:38
  4. dårligere form etter økt dose
    Av Thyr i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 15
    Siste melding: 23-05-06, 10:42
  5. Dårligere form....igjen
    Av ella i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 07-10-05, 14:24

Bokmerker