Viser søkeresultater 1 til 10 av 25
Tråd: ME og Stoffskifte
-
22-06-06, 11:03 #1
ME og Stoffskifte
Hei.
I 88-89 var jeg med på det meningokokkvaksine-prosjektet som ungdomskolene var med på. noen fikk Placebo og andre fikk vaksine.
Nå har det vært på NRK-Puls om flere som var med på det prosjektet har fått ME. Tretthets syndrom.
Jeg sendte inn igår en mail til de som har listene på dette og jeg fikk til svar at jeg fikk meningokokkvaksine.
Jeg har slitt veldig i mange år nå med å være utmattet og har så å si alle symtomene som ME har.
Nå lurer jeg på om det går ann og å ha ME og lavt stoffskifte samtidig. eller om jeg kanskje har ME i stedet for.
Den siste uka nå så har jeg hatt en betennelse i kroppen så resten av den energien jeg har i kroppen har gått med på å bekjempe den. så jeg har ikke vært i livet etter kl 18 på kvelden.
Sovner på sofaen og er ikke ute av sengen på morgenen før kl 12. kjenner jeg ikke har styrke i armer etc. skikkelig kjipt. er tungt og henge opp klær på snora.
Noen som har noen forslag?
Blir bare matt av og skrive dette
GrynetHashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
-
22-06-06, 20:55 #2
Har du sjekket prøvesvarene dine i det siste? Er jo klar over at de ikke trenger stemme med hvordan vi føler oss. men jeg opplevde på nyåret og bli trett og slapp fordi stoffskiftet da var for høyt. Da ble jeg trett bare av å vaske opp. Denne stigningen i stoffskiftet skjedde på 1 måned. Ellers så kan det jo være at du har anemi, eller mangler vitamin B12 noe som vi med hypotyrose har lett for å få. Du bør si til legen din hvordan du har det for du kan jo ikke ha det sånn. Lykke til.
-
22-06-06, 21:04 #3
Hei
Ja jeg har sjekket blodprøvene mine for 2 uker siden hos legen.
B12 var på 244 og ths var på 1,49 så den er på vei nedover. I dag har jeg ikke orket stort. samt at jeg fikk migrene kl 16. etter og ikke ha gjort NOE som helst i dag enn å ligge på sofaen.
HATER OG HA DET SLIK.......Hashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
-
22-06-06, 21:18 #4
Du har nok ikke ME i stedet for lavt stoffskifte, for jeg går ut fra at du har hatt stoffskifteblodprøver som har vært utenfor referanseområdet før du fikk diagnosen. Men det går an å ha ME i tillegg til lavt stoffskifte. Har du vært inne på ME-forumet
Opprinnelig skrevet av Grynet
http://meforum.diskusjonsforum.no/meforum.html
eller MENiN?
http://www.menin.no/phpbb/index.php?sid ... 5f6deec438
Der kan du sikkert få svar og gode råd.
-
26-06-06, 18:13 #5
Hei. Hmm dette hørtes kjent ut, hvor sendte du forespørsel om dette?
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
26-06-06, 20:38 #6
Opprinnelig skrevet av cammie
Hei
jeg sendte en mail inn til sysvak@fhi.no
> Daværende navn:
> fullt fødselsnummer:
> når og hvor de mener de fikk vaksine:
Fyll inn dette og send inn til mailadressen over.
Fikk svaret dagen etter. Greit og vite om hva man fikk i de dagene.
Selv er jeg veldig langt nede enkelte dager. bare henge opp klær på en snor kan ta all energien min... ER KJEMPEGLAD I SENGEN MIN
LykketilHashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
-
26-06-06, 23:08 #7
Oj.. her kjenner jeg meg igjen...
utslitt etter å ha hengt opp klesvasken og lignende "utskeielser".
Jeg har lavt stoffskifte men skal nå utredes for event. ME - noe jeg er ganske sikker på at jeg har hatt i et par år. Har også fibromyalgi og kroniske betennelser i skulder og hofte og dette sykdomsbildet har forvirret/kamuflert en event. ME.
En blir jo uopplagt både av lavt stoffskifte og de utmattende smertene som herjer i kroppen....
Har desv.ikke noen gode råd å gi deg
, men det er vel aktivitetstilpasning som har hjulpet ME pasienter best.
Men jeg får litt hetta når en leser at en skal f.eks. være i aktivitet 5 min og så hvile i 1 time. Og da er å høre på radio regnet som en aktivitet...
(Dette er sikkert for de som er svææært dårlig da)
Har uansett god nytte av å bruke de nettsidene som kris henviser til
-
26-06-06, 23:22 #8
Vil bare si at jeg også mistenker ME, MEN at i mail fra Thyroideaforbundet ble jeg oppfordret til aktivitetstilpasning - så da vil dette kanskje også gjelde for folk med stoffskifteproblemer, uavhengig om man har ME i tillegg ikke. Har også fibromyalgi.

PS Ser ut til at formen til folk med hypotyreose f.eks. kan variere veldig fra individ til individ."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
27-06-06, 16:35 #9
Takk for svar.
Prøvd papaya tbl? Jeg har selv hatt veldig god effekt av dette, se tidligere innlegg.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
27-06-06, 19:31 #10
Har tatt papaya i ca 1 måned, men ingen bedring. Men de fleste har vel brukt det i en lenger periode før de har merket noe fremgang.
Håper fortsatt
Svar med sitat
Bokmerker