Side 5 av 6 Først 123456 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 56
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

OK, Anne Ma ;)

Men det andre gir skrapesyke og kugalskap og fugleinfluensa - alt (mener jeg) fordi dyrene blir feil (for dårlig) behandlet. Og ja, for ikke å glemme e-coli og salmonella - selv om man visstnok kan få dette i grøntsaker også, har jeg hørt.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Bare litt nysgjerrig på en ting, jeg: Hva er egentlig forskjellen på Herbalife og andre pulverdietter? (Nutrilett o.l.)

Hilsen kris (vegetarianer siden midt på åttitallet) ;)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

kris
    Hva er egentlig forskjellen på Herbalife og andre pulverdietter?
    Det har jeg egentlig ikke peiling på, fordi jeg alltid har vært motstander av "slankepiller" og lignende. Men siden vekta satt så urokkelig fast, besluttet jeg meg til å forsøke en pulverkur litt. Da åpner jeg ørene for det jeg hørte mest positivt om, og det ble da Herbalife. Ellers er jeg interessert i å vite mer om dette selv.

vegetarianer siden midt på åttitallet
    Helledussen, så flink du er da ;)
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard !

Hei Jon. Beklager hvis innlegget mitt virket som et angrep på det du skrev. Var ikke hensikten i det hele tatt. Jeg er ikke alltid så flink til å ordlegge meg. Jeg ville bare forklare hvorfor jeg må spise proteinpulver. Glad for at du bidrar i diskusjonen her!

Og så må jeg bare fortelle at etter 1 dag med Herbalife så har jeg gått ned 0,8 kg! Og det etter at vekta bare har peika oppover i de siste ukene.

Det er med fare for å drite meg skikkelig ut her at jeg skriver dette. Jeg vet jo at man ikke går ned så mye i fett på ett døgn og jeg vet også at vekten kan variere mye fra dag til dag. Men jeg veier meg hver eneste dag så dette var gledelig!

Og Stina - synes du er så snill og god. StOOr klem:=)
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

baremei Gjest

Standard

Stina: hvorfor ikke gjøre som enkelte andre gjør?

Kjøpe kjøtt av "lykkelige" dyr? Høns som har sparket ute, gris som aldri har fått kraftfor og bare har vaset rundt med trynet i gjørma slik griser liker å gjøre og er slanke og fine, sau som har vært ute hele året osv.? Det er etterhvert en drøss med gårdsbruk som tilbyr slikt over hele landet, ta en titt i lokalavisen.

"Mitt" ligger på Glittre Gård i Nittedal, og en av geitekillingene tisset i stykker keyboardet til guttungen. Inne på vårt kjøkken...
    Og grisene tråkket i stykker halve tomta og gryntet lykkelig til oss hver gang vi kom rundt hushjørnet (ikke i Nittedal altså, gårdsfolket flyttet herfra *hulk*)

Mat må vi ha, vi får ofte mangelsykdommer uten rett sammensetning, det er en grunn til at næringskjeden er som den er. Stor spiser liten, helt fra amøbe til elefant.

Vegetarianere skal forresten være svært, svært nøye for å unngå B12-mangel, men det vet dere vel.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Takk, baremei, jo dere har nevnt den lukkelege grisen før, men jeg finner ikke noe slikt på Sørlandet - har begynt å holde øre og øyne oppe og spørre litt rundt forbi.

Men uansett, jeg snakket med noen om det her om dagen: De må likevel på slakteriet. Folk har jo ikke lov til å avlive hjemme mer. Og på slakteriene er det fæle forhold, det liker jeg ikke.

Ja, jeg har hørt dette med B12, så kris, hvordan klarer du å håndtere dette? (Selv har jeg spist fryktelig mye egg i det siste - økologiske selvfølgelige - fra frittgående høner ;) )

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Det er bare veganere som har problemer med B12-innhold i kosten, og bør ta tilskudd. Dersom man får i seg litt egg, fisk, skalldyr eller melkeprodukter får man dekket behovet lett. Det er altså en myte at vegetarianere er spesielt utsatt for B12-mangel.

Faktisk er sjømat som krabbe, skjell og laks mye rikere B12-kilder enn kjøtt. Noen typer skjell inneholder for eksempel 40 ganger så mye B12 som kjøtt.

http://lpi.oregonstate.edu/infocenter/v ... itaminB12/

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Takk, kris, jeg elsker deg høyt og inderlig.

stina21 sin avatar
    stina21 er offline stina e fin som ho e, sæl om ho e fanga i en ukjennt kropp...
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Tromsø
    Meldinger
    58

Standard hei ;)

Etter som æ har forstått så er herb.l sotten sammen av mye sunnere ingrdiensa som urta og div..

pluss herb.l skal man ikke bytte ut alle måltidan dagli,men kun 1 eller 2. Mens på nutrilett og noka så skal man bytte ut alle måltidan i begynnelsen å det er aldeles ikke bra for kroppen.
    Pulver skal bare være en erstattning for max 2 måltid om dagen. Visst man ikke spis vanli man så kan man risikere å ødlegge hele forbrenninga pluss tarm/avføring systemet.
    Så vil ALDRI anbefale noen og bytte ut alle måltid,uansett kor mye dem skal ned.

Som legen min sa pluss veileder så kan det være lurt å bytte ut frokost og lunsj,mens spise vanli middag og kvelds.
    Pluss frukt og grønnt til mella måltid ;0)

Yvette ;) Så bra at du har gådd ned,e jo kjæmpe supert det dah ;0)
    Men ser du gjør samme "feiln" som æ gjore før,å d va å veie mæ vær dag,nåkka som ikke e bra,man burde ha 1 fasst veide dag i uka. Før nån daga har man mere vann i kroppen en andre osv.
    Men super at det går bra før dæ ;0)

Jon :
    Eni me dæ på mange ponkta,i mitt tilfelle så går æ på herb.l på grunn av at æ treng reglrett å lære mæ å spise frokost å lunsh,noe æ ikke har gjort sia æ jikk på barneskoln,å visst det kan hjeøpe meg å gå ned i vekt,ja da e jo bare d et pluss ;0)
    Har hørt masse positivt,pluss sedd masse positive erfaringe me d produktet ;)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

For meg er Herbalife egentlig ikke noen erstatning har jeg funnet ut. Mer et supplement. Jeg tar en shake, som består av mineraler og vitaminer og diverse urter sammen med proteinpulveret. Antar det er slik du også gjør det Stina21? I denne blandingen har jeg havregryn, havrekli, gresskarkjerner, solsikkekjerner og linfrø. (Jeg har kanskje ramset opp dette før, men gidder ikke sjekke). Dette er frokosten min. Som er slik jeg har spist den lenge - bare med annet proteinpulver.

Så prøver jeg å spise noe middag. Jeg er ikke noe flink til det. Ender ofte opp med kokte egg og makrell i tomat. Veldig ofte egentlig. Kylling om jeg er i butikken.

Så tar jeg en ny shake igjen senere. Denne uten kornblandingen. Og hvis jeg får lyst på noe salt eller noe søtt mellom dette så har jeg handlet ristede soyabønner. Kjempegode - selv om jeg vet vi ikke skal spise soya. Sjanser litt her altså. Og jeg tar en proteinbar som søterstatning - om jeg føler behov for det. Sjeldent jeg har søthunger.

Spiser en banan rett etter trening.

Nå har jeg gått ytterligere ned etter dag 2, men det må være mye vann. Tror det er vanndrivende urter i disse produktene, men det er vel bare bra å bli kvitt overskudd av vann? Noe av problemet med hypothyreose og vektøkning er vel også at vi ikke blir kvitt overskudd av vann, og derfor får ødemer o.l.?

Så uansett om jeg kun går ned i vekt fordi disse prduktene hjelper meg til å få bort vannansamlinger så er det verdt det synes jeg. Jeg har fått låne en fettprosentmåler, som også måler BMI. Vanskelig å si hvor nøyaktig denne er, men BMI`en blir rett iallefall. Skal iallefall følge med noen dager for å se om fettprosentverdien synker.

Og Stina21 - jeg greier ikke la være å veie meg hver dag.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Side 5 av 6 Først 123456 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 7
    Siste melding: 31-03-13, 19:12
  2. Har noen prøvd selentilskudd sammen med for eksempel levaxin?
    Av studentm i forumet Mineraler (øvrige)
    Svar: 2
    Siste melding: 20-01-11, 15:26
  3. Noen som har prøvd Fibromyol?
    Av Damen i forumet Alternativ behandling
    Svar: 5
    Siste melding: 10-12-09, 09:16
  4. Har noen prøvd tang?
    Av Siriliss i forumet Mineraler (øvrige)
    Svar: 6
    Siste melding: 14-09-05, 21:59
  5. Har noen prøvd tang?
    Av Siriliss i forumet Lavt stoffskifte og jod
    Svar: 6
    Siste melding: 14-09-05, 21:59

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine