Side 2 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 44
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    16

Standard

Svarer deg her også jeg . Jepp, har hatt og har det likedan

Bortsett fra at nå er det på vei til å bli lavt, så etter å ha kunne spist meeeengder med ALT, setter kiloa seg som bare f...nå. For jeg klarer jo ikke kutte ned inntaket like mye som nødvendig . Ja ja, jeg trøster meg med at det kom noe positivt ut av å være hyper. Matmessig var det en deilig tid ;). Resten med min hyperperiode har jeg tenkt å glemme kjapt.....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Tønsberg
    Meldinger
    63

Standard

Uff,det er sånn jeg er også.Ikke noe gøy dette her.J...a dritt mildt sagt.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Tønsberg
    Meldinger
    63

Standard Nye prøvesvar

Hei,i dag fikk jeg nye prøvesvar:T4=16 og TSH=0.11.For en mnd siden var det 18 og 0.020.Hun sa det var blitt mye bedre.MEN jeg føler meg ikke bedre.Vondt i hodet,svimmel,tørst,stiv i nakke rygg.Æsj,æsj,æsj.Ammer jo,men det kan vel ikke være bare det heller.Så sliiiiiiiiiiiiiiiiitsomt å være sånn.Antistoffene måler de sjelden fikk jeg som svar når jeg spurte om det.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    119

Standard

Hei
    Håper formen din bedrer seg snart Ikke så lett dette her.
    Jeg var til legen i går og jeg fikk høre "du er jo i mye bedre form". En uttalelse basert på finere verdier enn ved forrige test. Synd det ikke stemmer med virkeligheten. TSH 8 nå, men FT4 normalt. Anti-TPO >1000
    Jeg har gitt opp legen min, tenker på å bytte.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Anti-TPO bør en måle en gang da. Særlig i mistanketia er det viktig å få fartslått om en har antistoffer. Det er sjelden nødvendig å ta det flere ganger, men det gjøres i spesielle tilfeller.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Det er lurt å måle ATPO når en er gravid har jeg skjønt,for hvis en får for mye antistoffer som gravid kan barnet bli født med hjertefeil. (av-blokk)

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jag har fått målt anti-TPO noen ganger.
    Den pleier å gå ned ved riktig medisinering.
    En måte å sjekke at medisineringen er bra.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    OSLO
    Meldinger
    57

Standard

Hei!

Før jeg begynnte med Levaxin fulgte jeg med på Anti-tpo`en. Den gikk opp når jeg spiste "vanlig", og gikk mye ned når jeg kuttet ut sukker, gjær og enkle karbohydrater. Formen ble også mye bedre da jeg gikk på diett.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Akkurat som ernæringsfysiologen sa på møtet igår, at det er insulin som er en veldig trigger av antistoffer for alskens autoimmune sykdommer. Husker forresten at elaine Moore på hyperforumet sier det samme.
    Altså mindre sukker eller karbohydrater = lavere antistoffer!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    OSLO
    Meldinger
    57

Standard

Jøss, da ligger det noe i det! Jeg har alltid målt anti-tpo`en når jeg har gått på diett, og den går alltid ned, og formen opp. Har forklart dette for fastlegen, men hun bare fnyser av det.

Husker jeg oppsøkte Balderklinikken i 1999, fordi jeg slet med Candida-problematikk. Omdal (legen) sa den gang at anti-tpo`en ofte ga utslag hos folk som slet med Candida. Derfor har jeg ventet lenge med å begynne på medisinering, fordi jeg ikke har visst om stoffskifteproblemene mine skyldes candida, eller om den dårlige formen skyldes stoffskifte. Altså diett eller medisiner. Det ser ut som jeg trenger en kombinasjon av disse for å føle meg bra;)

Og det stemmer jo med det du sier Nora, at vi tåler enkle karbohydrater dårlig, dersom vi har kluss med antistoffene.

Side 2 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. etter graviditeten...
    Av lotten i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 8
    Siste melding: 24-02-09, 23:24
  2. styre etter TSH
    Av Bittebitt i forumet TSH
    Svar: 11
    Siste melding: 28-10-07, 17:55
  3. kan jeg ha et stoffskifteproblem mon tro? :O
    Av kvulpe i forumet Lavt stoffskifte