Side 8 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste
Viser søkeresultater 71 til 80 av 340
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av cammie
    Sprekker på leppe og tunge (samt hud generelt) kan også være tegn på b vit mangel
    Kan også være at man oppholder seg mye i rom/bygninger med tørr luft. Mine lepper sprekker ofte opp gjennom hele vinteren, og ikke minst om jeg er i slike moderne industri/kontorbygninger med ventilasjonssystemer. Da blir jeg ofte tett i nesa også. Det samme skjer om jeg oppholder meg nær åpen ild, som en peis eller stearinlys. Så vinterstid har jeg boller med vann stående rundt om i leiligheten, noe pus selvfølgelig er kjempeglad for.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

HE he ja vann som man setter rundt i huset det minte meg om at hjemme hos mamma og dem der har de skål med vann for at det ikke skal være så tørr luft. Jeg gir alltid nøste nytt vann fra katteskål, men han går bare til den andre skåla med vann som er satt ut til og ikke få så tørr luft leeeeeeer

Man kan også sprekke i leppa da man er mye i sola for da blir man tørr ivertfall jeg he he
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Sliten

Har lenge vært for sliten men nu synes jeg det bli mer alt er tung, og gå tur og føles som man vil dette sammen for jeg eier ikke krefter til og gå :,( Sku tru jeg var 90 år minst så sliten føler jeg meg :,( Jeg vil ikke noe mer snart blir redd assa jeg må bare tvinge meg men kroppen vil ikke det vet jeg :,( Tenk om en dag jeg ikke klarer tvinge meg til noe mer :,( Hode er tungt det er heller ikke med om dagen :,( Trøtt mye vil ikke stå opp vil ikke opp til en ny slitsom dag. Må tvinge meg til og klare ting og blir sliten av og gå steder som butikker :,(

HYYYYYYYYYYYYL jeg vil snart få det bedre! Jeg viiiiiiiiiiiiiiiil ikke være SLITEN mer :,( Noen som vet hvorfor man er så utrolig sliten da det finnes ikke noen grunn til det, at jeg har gjordt meg sliten , blir sliten av og bare sitte også i sofaen rart :,( Armene er slitne de vil ikke gjøre noe de heller snart må jeg bare ligge kansje uff :,( Det er kjedeligt :,( Jeg er ikke lat det vet de fleste men SLITEN :,(

GODKOS FRA SLITNE LILJA
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Den slitenheten du har føles veldig tung ikkesant ?
    Jeg husker godt at jeg sleit med det i mange år, og jeg var oppblåst i magen også.
    Det hjelper vel ikke akkurat på følelsen din av å være for tung ?
    Jeg følte meg ganske hjelpeløs og ville gjøre noe !
    Du også ?
    Hjelper det å tenke at "det er jo bare følelser" ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Ja jeg vet jo at jeg er ikke tung men det er følelse for det er noe man sier da en er sliten kansje

Ja jeg vil gjøre noe, men hva liksom er sikkert ikke noe jeg kan gjøre hadde det vært en vidunder kur som funka ja da ville jeg tatt den på sparket og fått det bedre

Jeg prøver og tenke det er bare følelse at jeg er tung , men vet at sliten er jeg da utmatta he he

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    125

Standard

Surrer litt med å huske hva som er skrevet til deg tidligere , men er du utredet for eventuell ME (kronisk utmattelsessyndrom) Lilja?

Kira

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Nei er ikke det :,( Hvordan får man det ? Klemz

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Fastlegen din må henvise deg til en spesialist. Feks Dr. Brubakk på infeksjonesmedisinsk avd. på Ullevåll.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Men ifølge legen er ikke jeg syk ser sunn og frisk ut :,( Jeg klarer ikke gå fort for eks da jeg var i butikken idag og jeg klarte nesten ikke holde handlekurven jeg vil noen ganger dette sammen :,( Er redd jeg snart gjør det jeg :,( Jeg gikk en tur idag og ville snu for beina ville ikke mer men jeg tvang meg til og gå og tvinge da man ikke orker det er ikke gøy :,(

Så så jeg på et Programm på Nrk Schrødingers katt om Spiseforstyrrelser og så ville jeg gråte men klarte ikke men da samboern min kom merket han at noe var galt og da fossa det ut jeg var så sint sint for Psykologen min graver hele tiden etter hva er årsaken men jeg mener det samme som disse her men det mener ikke min Psykolog hvorfor kan ikke jeg få sånn hjelp da blir oppgitt nu føles det som verden raser sammen. At da man tror det er ikke noen årsak har opplevd mye rart men jeg tror ikke det er det snufs så blir jeg sint jeg må gå på Antideppressiva men her på dette stedet bruker de ikke det heller :,(

Man bruker ikke den metoden som min og andre Psykologer maser om hva er årsak og prøve finne den , de mener da bli man sykere og ja det mener jeg også UFF :,( Unnskyld måtte ha litt tanker ut sorry :,(

Skyldes ikke psykiske problemer

Professor Per Södersten.
    Professor Per Södersten og dr. Cecilia Bergh startet med å utvikle sitt behandlingsopplegg for spisefortyrrelser for 11 år siden. Den bygger på en teori som sier at problemene ikke skyldes psykiske lidelser, slik man vanligvis har trodd. Deres undersøkelser viser at selv en uskyldig liten diett kan utvikle seg til å bli en spiseforstyrrelse. Når kroppen ikke får nok næring, kan det føre til at den reagerer på en måte som gir de klassiske, psykiske symptomene vi finner hos pasienter med anoreksi og bulimi.

- For mange er det nok vanskelig å forstå at noe så naturlig som å spise kan gå galt, men slik er det faktisk. Og det finnes mange eksempler på hva som skjer i hjernen når spisingen kommer i ubalanse, sier professor Södersten.

Bruker ikke antidepressiva

Dr. Cecilia Bergh.
    Fordi forskerparet Bergh og Södersten mener spiseforstyrrelsene ikke skyldes en psykisk lidelse, får pasientene deres heller ikke antidepressive medisiner som er vanlig å bruke i slik behandling. Cecilia Bergh mener også at psykoanalyse kan forverre tilstanden til pasienter med spisefortyrrelser.

- Det er vanlig å spørre pasientene om hvorfor de ble anorektikere, samtidig som man prøver å få fram hvordan forholdene i familien har vært. Foreldre blir også trukket inn. Jo flere slike spørsmål pasientene må svare på, jo verre blir de. Derfor stiller vi ikke slike spørsmål til våre pasienter, sier Cecilia Bergh.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hvordan få Armour da viss legen sier jeg er Frisk og sunn som jeg ikke føler meg som må se sånn utenpå jeg da ellers fikk legen komme være her og se hur jeg har det da Grr he he Men det ville hun nok ikke har jo ikke tid til meg da jeg er der enn gang bare forte seg :,(

Side 8 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste

Lignende tråder

1. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  2. Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
    Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 47
    Siste melding: 30-10-09, 20:53
  3. svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
    Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 11-06-09, 19:54
  4. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 20:28
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 22:46

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn