Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 24
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Personlig tror jeg at Anorexia er mye mer farlig enn lavt stoffskifte.

Normal? Hvem er egentlig normal? De fleste mennesker sliter med mange rare ting. Fysiske sykdommer, traumatiske barndommer eller opplevelser, kompliserte familieforhold, psykiske lidelser - tenk bare på hvor mange slags fobier som finnes. Men det er ikke alle du kan se det utenpå på. Alle har noe "rart" - en eller flere ting.
    Jeg håper jo at jeg kan en dag spise sunt og unne meg godt av og til og klare holde en normal vekt jeg trives med
    Fra og med i dag kan du det! Du kan spise sunt og du kan unne deg noe godt av og til, og du holder jo en normal vekt! Du ser det bare ikke pga Anorexia'en. Det er dine tanker rundt vekta som er din største sykdom.

Jeg føler meg også ofte dum, redd, deppa m.m., men jeg forsøker å nekte denne delen av meg i å hindre meg i gjøre ting jeg har lyst til. Ille nok å orke å gjøre noe pga trøtthet og smerter. Når så det psykiske drar meg ned, så nekter jeg! For det psykiske kan jeg med viljestyrken bekjempe, selv om det ikke er lett.

Stå på

Og gratulerer Ida ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hej Stina

Takker for så fine svar du gir meg Du er god du det hjelper meg det du sier

Jeg spiser jo sunt men det er bare det om det blir for lite liksom at ja det er ikke nok for og holde forbrenningen igang på en måte. Jeg kan jo ikke tall som jeg har sagt før og vil heller ikke bli opphengt i tall det er nok ikke lurt.

God dag videre til deg GODKOZ
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Til Lilja

Jeg tror det er viktig som flere her skriver at det er viktig å spise for å holde forbrenningen oppe. Kjenner en dame som spiste 1 gang pr. dag. Hun var overvektig. Nå har hun begynt å spise 4 ganger pr dag og går tur hver dag og hun har gått ned 15 kilo. Nå vet jo ikke jeg hvor mye hun spiste den ene gangen da men

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Vi glemmer ofte at vi fungerer litt anderledes enn andre. Om en frisk spiser bare en gang om dagen så rekker stoffskiftet å gå i sparebluss mellom hver gang og kommer ikke skikkelig opp. Dette fordi stoffskiftet er i orden.
    Den luksusen har ikke vi. Når vi tar piller så er det hvor mange piller vi tar som regulerer stoffskiftet og den finreguleringen og kriseberedskapen som et fungerende stoffskifte har - har ikke vi.
    Eller noen av oss iallfall, for hos noen ertatter de kunstige hormonene så å si alle stoffskiftefunksjoner. Men det gjelder ikke alle desverre.
    Jeg er sikker på at noen av dem som det funker dårlig på kuinne få det bedre om de prøvde Armour. Sikkert ikke alle, men jeg merka iallfall endring med en gang.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Men så dumme meg da kommer med mine rare spørsmål. Er det som jeg tror da et vi som har lavt stoffskifte må passe på mengde mat vi spiser og kan ikke unne oss noe godt for da viiiiiiips opp i vekt :,( Eller er det litt feil tanke ?
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Tror det må kunne gå an å unne seg noe godt en gang i uken kanskje? Håper i alle fall det ellers så får i alle fall jeg ett problem

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Jepp da er det LOV GODKOZ Men hvor streng uff det er det ordet jeg bruker da med mat skal man være hvor lite eller mye uff rart spørsmål for det kommer jo ann på mennske til menneske. Men vi har lavt stoffskifte og kansje ting ikke vi kan spise så mye av som andre eller kan vi det ?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg har spurt legen min om dette med kosthold og det svarete jeg fikk av henne var at jeg skulle være forsiktig med fett og sukker. ( det skal jo alle mennesker da) Selv så forsøker jeg å spise sundt og spise til jeg blir mett, men ikke bare fortsette å spise fordi det er godt. Jeg koser meg en dag i uken, men spiser det jeg får servert om jeg er på besøk , men forsyner meg med måte f. eks 1 kakestykke osv.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Jepp men det skal jo alle passe på med måte he he selv om det er godt Så kan man unne seg litt Takker for svar SNILT AV DEG KLEMZ

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. noen som har gått MYE ned i vekt??
    Av mokki i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 10
    Siste melding: 01-10-08, 20:54
  2. 7 uker har gått, se nå.
    Av lissi32 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 22
    Siste melding: 03-04-08, 20:10
  3. Det har gått opp et lys for meg!
    Av LilleTrille i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 22
    Siste melding: 04-09-07, 20:54
  4. Diagnose hypo. Sliter veldig med psykiske plager og stressproblemer
    Av Thomas i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 32
    Siste melding: 28-09-06, 21:51
  5. Thyr: åssen har det gått???
    Av mina76 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 14
    Siste melding: 17-07-06, 13:47

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine