Viser søkeresultater 31 til 40 av 82
-
26-04-06, 20:50 #31
Noe er da veldig galt her. Man svinger da ikke sånn.
kan du si litt mer , husker ikke om du har TRAS også, husker ikke alles historie.
-
26-04-06, 20:56 #32
Takk for svar Nora nå vet jeg at det ikke er normalt å svinge sånn i alle fall. Jeg har ingen antistoffer.
-
26-04-06, 21:02 #33
Glemte å skrive at da jeg gikk ned fra T4 på 40 til T4 7 på 2 uker så var jeg uten medisin ( ordre fra legen)
-
26-04-06, 21:15 #34
Hmm, dette har eg lurt på og. Altså kor fort stoffskiftet kan endre seg.
Min FT4 gjekk frå 12,8 (7,6-19,7) i november til 22,4 (10,3-24,5) i mars. I perioden mars-over påske var eg i god form, så det kan jo stemme at prøven var 'god'/litt høg i mars.
Men no: tilbake til slik det var før eg begynte på Levaxin :( Begynte på Levaxin i desember. Kanskje eg allerede har fått et større behov for Levaxin? Berre 1 mnd etter dei 'gode' prøvane? TSH var forresten 0,18 (0,40-4,00) (0,18 ja) i mars, så kanskje hypofysen har satt alle bremsar ned for sjølvproduksjon, og dermed går eg på kun 50 µg kunstig stoffskiftehormoner, og det er vel ikkje nok?!
Urk. Håpe det her går over. Har ikkje lyst å mase meir på legen/endoen ennå. Har ny time i juni.
Studine - ferdig skolert
-
26-04-06, 21:37 #35
Hvis du måtte kutte ut levaxin så er det nok normalt for ft4 å gå ned til for eksempel 7 på 2 uker.
Det tar nok mange måneder på riktig dose å bli friskere, det er ikke nok å droppe dosen totalt og så få opp ft4 til 24.
Det er ikke blodet som skal helbredes, det er hele kroppen.
Stoffskiftehormonen styrer gentrnskripsjonen i cellene, og det tar lang tid, ofte flere år, før hele kroppen er i orden (bygget opp med nye celler og nervebaner). Tenk deg det. Det er altså ikke nok å få ned eller opp ft4. Tiden må også tas til hjelp.
Jeg vet jo ikke hvorfor din ft4 var 40..
-
26-04-06, 21:54 #36
Dere skriver vel en journal med resultater og doser til å drøfte med legen? Leger er ikke flinke til å tolke nakne tall, så grafer i excel ville være best å vise dem hvis de passer bra med symptomene....
-
26-04-06, 22:24 #37baremei Gjest
Svar til trådstarter: har det blitt sjekket at du ikke har knuter i kjertelen? De kan sørge for store svingninger, uansett kroppens behov, fordi de pøser ut tyroxin brått og uten mål og mening.
Og bare i tilfelle du ikke er klar over det: du blir akkurat like sliten av hyper som av hypo.
-
26-04-06, 22:31 #38
Takk for svar. Jeg er virkelig fortvilet i dag. Det er ikke blitt sjekket om jeg har knuter i kjertelen. Jeg skal spørre legen om det neste gang. Går ut i fra at en slik sjekk gjøres med ultralyd eller schintigrafi.
-
26-04-06, 22:35 #39baremei Gjest
Ultralyd kan se _om_ du har knuter, scintigrafien ser om de er såkalt varme eller kalde. Har du varme knuter blir det vevsprøve også, kanskje de gjør det uansett (eller var det omvendt?).
Hvis ultralyden er fin blir det nok ingen scintigrafi, tror jeg.
Siden du er så variabel i blodprøvene ville jeg bedt om å få det sjekket, ja. Og ikke la deg avspise hvis legen klemmer litt og ber deg svelge med strak hals og så sier at du ikke har noen. Det går ikke an å finne det ut på den måten.
-
27-04-06, 07:09 #40
Dersom jeg har varme knuter vil jeg da bli behandlet med jod? Går ut fra at Levaxin behandlingen kanskje fungere bedre da. Knutene jeg evt har kan ikke være kalde (håper jeg) siden jeg har så svingende prøver men dersom de skulle være det så vil de bli fjernet. Ekkelt å bli operert i halsen da, meg kan de skjære opp fra halsen og ned, men ikke motsatt. Men om jeg må så må jeg jo.l
Lignende tråder
-
Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
Av Yvai i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 10-05-10, 13:47 -
starta med Armour,opp 2 kg på 4 dager......
Av atv i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 7Siste melding: 14-10-08, 07:09 -
Negative kalorier - hva i alle dager er nå dette?
Av Stina i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 0Siste melding: 20-05-07, 01:34 -
Hva frembringer dårlige dager/ perioder?
Av cathrin i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 23Siste melding: 28-03-07, 13:51 -
DÅRLIGE DAGER
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 17Siste melding: 19-04-06, 21:09
Svar med sitat
Bokmerker