Side 1 av 4 1234 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 34
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard Merker etter strømpene

Har dette noe med hypotyrosen å gjøre? Har spurt legen min men hun mener at det er bare strømpene som er stramme, men alle strømpene mine kan da ikke være det? Jeg kan ikke huske å ha hatt slike tydelige merker ( dype merker) etter strømpene før jeg ble syk, så jeg bare lurer om det er noen som vet. Ny her jeg så jeg lurer på så mye rart skjønner dere.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Catrin :-)

Jeg har også det. Også "hovner jeg opp" på oppsiden av føttene. Det er vannansamlinger. Og hører til hypo. Ødem som legen kaller det. Det kommer nok i forskjellig grad, men jeg har vært plaget med vann i bena. Noen ganger sånn at det gjør vondt.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Undersøk om dette kan være tendenser til det som kalles Myxødem.
    Det starter gjerne på leggene og er en slags deigaktig blek hud.
    Far hadde dette. Et trykkmerke etter tommelen hans sto igjen som et merke i lang tid.
    Dette var opphavet til det gamle navnet på sykdommen. (Myxødemia)
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard Hovne bein

Takk for svar
    Er det noe å gjøre med dette eller?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Jeg har ikke dette fenomenet, men tipser allikevel om tranebær. Er vanndrivenede og finnes i kapsler og juice. ANER ikke om det hjelper dere, men kanskje verdt et forsøk? Apoteket og helsekost.

Mulig litt for enkel løsning?? Prøv da vel!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Kaffe er også vanndrivende.
    namnam
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Om dette er Myxødem er det et klart tegn på at behandlingen ikke virker.
    Forlang å få prøve en annen thyroxintype.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard takk for tips

Dere to. Jeg skal prøve tranebær. Kaffe liker jeg ikke dersom det ikke er caffe mokka da, og det legger seg jo på sidebeina. Har ikke tenkt å prøve Levaxin lengre enn til august. Da er det ca. 1 år siden jeg begynte på det og da gidder jeg ikke prøve lengre dersom det ikke er blitt noen bedring.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

Dette var en av de forandringene som jeg merket før jeg fikk diagnosen. Jeg har jo høyt stoffskifte/Graves. Kikket ned på beina for to sekunder siden og la til min forbauselse merke til at sokkemerkene er nesten fraværende. På det verste har det vært virkelig d y p e merker. Jeg må legge til at dette ikke kan karakteriseres som noe problem for meg, men det er artig å legge merke til hva som skjer med kroppen etterhvert som stoffskiftet går opp og ned og opp og ned .....

Kan dette fenomenet ha sammenheng med et stoffskifte som er ute av balanse uavhengig om det er høyt eller lavt?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Myxødem er et sikkert kjennetegn på for lavt stoffskifte. Kommer av for lav omsetnig på proteiner i huden.
    Det er mye forvirring om ordet myxødem, for det er det tidligste navnet på hypothyreose. Nå betegner det bare hudtilstanden, men mange leger bruker fremdeles ordet omtrent slik i en pasientforklaring : myxødem/hypothyreose og er lavt stoffskifte.
    Og det er altså feil.
    De fleste har lavt stoffskifte uten å ha myxødem som første symtom.

Side 1 av 4 1234 Siste

Lignende tråder

1. Armour-hvor lang tid før man merker ev bedring`?
    Av Tor i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 3
    Siste melding: 10-10-07, 18:02
  2. Hvor fort merker man virkning på levothyroksin?
    Av såga i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 09-08-07, 13:40
  3. En mnd på 100 mikrogram Levaxin, og merker ingen bedring
    Av mona? i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 4
    Siste melding: 22-05-05, 17:24

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn