Side 4 av 7 Først 1234567 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 63
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Priser på stoffskiftehormoner - ulike apotek og produkter

Så rart at Apotek1 har lang leveringstid? Jeg bruker dog 125mg for tiden og det har det ikke vært problemer med å få. Det er bestillingsvare hos det lokale apoteket, men har kommet (til apoteket) 2-3 dager etter bestilling.

Prøvde å bestille hjem som en forandring hos Apotek1, men de bruker Postnord som distributør og de kjører ikke hit verken daglig eller ukentlig. Det tok 14 dager å få den fra Langhus terminal og hit.... Det er 120 km etter vei ...
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

Unhappy Sv: Priser på stoffskiftehormoner - ulike apotek og produkter

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Takk smgj for infoen om komplettapotek.no
    Og takk Anisa for enda mer bra info om NDT

Ikveld står komplettapotek.no oppført med kr 714,- for 100 stk 6o mg erfa (41 stk på lager).

Jeg var hoss Apotek1 i Drammen forrige dagen og fikk beskjed om at de hadde fått laaaang leveringstid på erfa :(
    Jeg har bunkret opp litt, så jeg har ingen hast egentlig - men syns det var merkelig at de ikke leverer dit på gud-vet-hvor-lenge ..

Forrige gangene jeg har handlet erfa, så har det vært hos Boots - der også har de hatt noen uker ventetid. Ikke bra

En ny melding fra Kevlin her (i 2015/emne Slutt på naturthyroid på blå resept?)
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Akershus
    Alder
    65
    Meldinger
    120

Hei,

Jeg har akkurat snakket med Vitusapotek på Vinterbro. Prisen for 100 stk 125 mg koster nå 1 414,-. Det er en prisoppgang på 50 %.

Lisa

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Thumbs down Sv: Priser på stoffskiftehormoner - ulike apotek og produkter

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisa61 Vis post
    Hei,

Jeg har akkurat snakket med Vitusapotek på Vinterbro. Prisen for 100 stk 125 mg koster nå 1 414,-. Det er en prisoppgang på 50 %.

Lisa
    Det blir vel nødvendig å forsøke å finne ut av pris og tilgjengelighet i Sverige. Og be om papirresept igjen, sånn at man kan hente ut på tur over grensa (det er ikke lovlig å innføre via post, såvidt jeg kan se).
    Jeg klarer ikke å se dette som noe annet enn et nytt ledd i prosessen med å ta fra oss dette alternativ til fordel for 100% syntetisk helvete.

https://legemiddelverket.no/import-o...nging-pa-reise
    Sist endret av smgj; 10-08-18 kl 11:33

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Akershus
    Alder
    65
    Meldinger
    120

Jeg var ikke klar over at vi kan handle reseptvarer i Sverige - kan vi det? Noen som vet hvordan prisene er der?

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisa61 Vis post
    Jeg var ikke klar over at vi kan handle reseptvarer i Sverige - kan vi det? Noen som vet hvordan prisene er der?
    Vi kan hande på resept i utlandet (EØS), men det er opp til landet du handler i hvordan dette håndheves. Så jeg vil iallfall ha sjekket pris og tilgjengelighet i forkant ved sånn handel.

Det kreves at du har papirresept.

Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    154

Nå har Nature-Throid dessverre også sluttet med store pakninger - den største man kan kjøpe nå er på 100 tabletter. 100 stk. 130 mg koster nå 442,- på Apotek1 Sfinxen på Majorstua. Jeg så at Komplett selger dem for over 700,- så det er mulig prisen er på vei oppover.

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Exclamation Sv: Priser på stoffskiftehormoner - ulike apotek og produkter

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Vi kan hande på resept i utlandet (EØS), men det er opp til landet du handler i hvordan dette håndheves. Så jeg vil iallfall ha sjekket pris og tilgjengelighet i forkant ved sånn handel.

Det kreves at du har papirresept.
    Hej

For ikke at afspore denne pris-tråd, de sidste fire indlæg om netop 'import av legemidler til personlig bruk' er nu flyttet til tråden Kjøp av Thyroid-medisiner på resept, online i EU og EØS.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Akershus
    Alder
    65
    Meldinger
    120

Hei,
    Jeg har sjekket priser i Sverige og det var ikke mye til hjelp;

Kronans apotek skriver:

Detta läkemedel lagerförs inte i Sverige med vi kan importera det (förmodligen från Norge). Då kräver dock att läkare i Sverige ansöker om licens för att få beställa hem det till Sverige, och jag vet tyvärr inte om du som norsk medborgare kan få en godkänd licens i Sverige. Du bör då kontakta svensk läkare.
    Priset är 1790kr vad jag kan se för Thyroid ERFA.

Mvh
    Lisa

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Aftenposten har kjørt fram denne saken (bak betalmur, så jeg legger heller ved lenker til åpne kilder) om prissetting av legemidler
    https://www.dagensmedisin.no/artikle...melige-priser/
    https://www.dagensmedisin.no/artikle...melige-priser/
    https://www.dagensmedisin.no/artikle...-hemmelighold/
    https://www.dagensmedisin.no/artikle...sielle-priser/

Mer på denne temasiden
    https://www.dagensmedisin.no/nyheter/hemmelige-priser/

Jeg regnet litt på prisforskjellen fra sist jeg fikk tak i 500-boks Erfa
    https://www.stofskifteforum.dk/showt...568#post147568
    De kostet altså 2 desember 2013 1763,- for 500 tabletter. Det gir en pris pr 100 tabletter på 352,60 kr
    Nå, 5. oktober 2018, koster 100 tabletter Erfa 1231,- (Apotek1)

Det er en prisoppgang på 350% på 5 år.

Gjennomsnittlig prisstigning i Norge fra desember 2013 til august 2018 (siste tilgjengelige tall) er 12,7%....
    DVS at 100 tabletter burde ha kostet ca 400 kr...

Noen tjener grovt på oss. Og jeg har en mistanke om at hemmelige priser ikke hjelper det spøtt.

Side 4 av 7 Først 1234567 Siste

Lignende tråder

1. To ulike prøvemetoder for anti-TPO gir to ulike resultater !
    Av Mod i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 1
    Siste melding: 06-09-16, 11:08
  2. Svar: 0
    Siste melding: 27-01-13, 00:33
  3. B vitaminer og stoffskiftehormoner
    Av knaskepott i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 21-01-11, 00:54
  4. Endo og priser
    Av Bille i forumet Hos legen
    Svar: 2
    Siste melding: 21-07-10, 09:46