Side 8 av 8 Først 12345678
Viser søkeresultater 71 til 76 av 76
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Standard Sv: Prøvesvar i dag: TSH på 0.010!! Hjelp???!

TSH er ikke relevant hvis du tar thyroid.
    Jeg har ikke målt TSH på flere år, og jeg er nok ikke alene om at TSH ikke er målbar.

Koren Dahl er til noe hjelp, men at TSH skal ligge mellom 0,5 og 1,5 er feil for meg -
    skal se om jeg finner en annen referanse du kan gi til legen din

Tillegg/redigert: Jeg vil bli overrasket om det ikke finnes gode linker her inne,
    men i dag klarer jeg ikke å finne noen som en lege helt sikkert kunne godta.
    For egen del kan du forhåpentligvis ha utbytte av å lese dette:

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post

Tyranny of the TSH
    Af Dr. John C. Lowe

Dr. John C. Lowe skriver:

"Alle forestillinger og mainstream-medicinens overbevisninger om diagnosticering og behandling af hypothyreose kan lige så godt smides ud og kasseres uden at de vil på nogen måde skade verdens befolkning. Tværtimod! I virkeligheden ville det gavne verden enormt.

Noget af det mest skadelige for hypothyreose-patienter er det fundament hvorpå de fleste de fleste konventionelle behandlinger af hypothyreose er baseret på - TSH testen, der er vedtaget som værende et enegyldigt værktøj til diagnosticering og behandling af hypothyreose.

Denne tro (modsat viden/red.) kendetegner den konventionelle endokrinologi. Denne tro har pint og plaget syge mennesker i mere end tredive år. Denne tro medfører ubeskrivelige lidelser og død i utide.

Arven efter denne overbevisning, har skabt en verdensomspændende krise på folkesundhedsområdet, der koster samfundet milliarder af hvilken som helst mønt i et hvilket som helst land på jordkloden. Denne tro på TSH-ufejlbarlighed skal bringes til ophør!"

I sin bog "Tyranny of the TSH" forklarer Dr. Lowe, hvordan denne globale sygdomskrise er opstået af TSH-regime der stædigt opretholdes af mainstream medicin, hvordan kan den bringes til ophør, og hvordan man personligt kan gøre sig fri af den.

Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Jeg har ikke målt TSH på flere år, og jeg er nok ikke alene om at TSH ikke er målbar.
    Jeg har heller ikke hatt målbar TSH siden 2005, og har det helt fint med det.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette Vis post
    Jeg har heller ikke hatt målbar TSH siden 2005, og har det helt fint med det.
    Det samme her. TSH var sidst (2006) på 0,009... Nu kan det ikke engang måles.

Overskriften Milli gav tråden er:

Prøvesvar i dag: TSH på 0.010!! Hjelp???!

Milli? Hvorfor dette drama??

Du har været her på forummet siden maj i år. Har du (by any chance) været forbi underforummet Troen på TSH sin ufeilbarlighet ? Det har du nok ikke. Det er en fejl.

Noget andet er, at såfremt du har et større behov for at stole på de svar som kommer fra din læge, end du kan tro på os her på forummet - vil du altid ende i et uroligt dilemma, og sandsynligvis vil det ende med at effekten af din behandling bliver ikke bedre end den er nu. Du kan ikke opnå bedring ved at stole på din læges ekspertise i skjoldbruskkirtel-relateret stofskiftesykdom. Det krystalklart og tydeligt, at ad denne vej kommer du ikke videre. En læge som ikke interesserer sig for at stille TSH op imod FT4 og FT3 - aner ikke hvad han roder med.

Jeg har læst alt du har skrevet her på forummet, og desværre ser det ud til, at du nok ikke har læst dig op i ret meget af det, som dette forum indeholder af nyttige oplysninger, bl.a. om TSH.

Når du navngiver tråden med Prøvesvar i dag: TSH på 0.010!! Hjelp???! uden at du kender værdier af FT4 og FT3 - tyder det på at du er (takket være lægens uvidenhed?) overfokuseret på TSH.

Tror du at du kan magte at flytte dit fokus væk fra TSH og over til FT4 og FT3 ? Hvis du ikke kan det, da tror jeg at du hverken kan komme videre eller at os, som er forummets "dinosaurer" overhovedet kan hjælpe dig.

Nok en gang anbefales alle TSH-skræmte at læse i underforummet Troen på TSH sin ufeilbarlighet.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2012
    Sted
    sørlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    81

Takk til alle som svarer og som svarer slik at jeg forstår - og ikke føler meg dust bare fordi jeg ikke har lest meg opp på tema...! Det setter jeg stor pris på.

Anisa: Opplever ditt svar som noe krasst dessverre. Jeg har kanskje ikke lest meg nok opp på tema, men så er jeg heller ikke der at jeg graver meg ned i sykdomsbildet mitt. Jeg trenger å forstå mye, men ikke alt. Og det jeg ikke forstår, det kommer jeg inn her i forumet for å få hjelp til.
    Hvorfor dette drama? jo dramaet startet fordi legesekretæren i dag, som var den første jeg snakket med sa "du er helt ute å kjøre...kroppen din fungerer ikke som den skal"...før hun omsider sa "du skal få snakke med legen".

Det viser seg at legen ikke har tatt fritt t3 og fritt t4 prøver denne gang. Han sier derimot nå, etter å ha "funnet ut litt", at det er helt normalt med den tsh som jeg har nå - grunnet mine medisiner. Men at jeg skulle fokusere på t3 og t4? hvordan kunne jeg vel vite det? jeg har som sagt ikke lest meg opp på dette. Beklager så mye at jeg spurte....jeg er visst for utviten for dette forumet. Hva har man dette forum for tro? Er det ikke for å lære av dere andre, og forstå det man ikke forstår?
    Jeg er dessuten ikke en type som er fastlåst i hva min lege sier. Hvor du enn har det fra....så er det feil.

Takk for meg så langt.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Lightbulb Sv: Prøvesvar i dag: TSH på 0.010!! Hjelp???!

Hei igjen Milli

Vi er også syke, vi er også mennesker.
    Og vi blir bare så inderlig lei av å lese og høre om TSH igjen og igjen - år etter år;
    så noen hver av oss som skriver fast her inne kan nok til tider oppfatte som krass da.

Men ingen av oss som skriver på dette flotte forumet skriver for å være krass;
    vi skriver for å få hjelp - og forhåpentligvis også gi hjelp til andre via egne erfaringer. Ingen av oss har annen betaling
    enn den gode føleslen det gir og fra tid til annen kunne hjelpe andre som kommer innom her.

Håper du finner din vei til god helse - samt En riktig God Advent
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Hellere "krass" for virkelig at hjælpe, end blid og ligeglad... Hvis du havde læst i forummet Troen på TSH sin ufeilbarlighet, havde du ikke behøvet skrive Hjelp???!. Eller med andre ord: havde du før læst i forummet Troen på TSH sin ufeilbarlighet, havde det sparet dig selv for nervøsitet og uro i dag.

Sitat Opprinnelig skrevet av Milli Vis post
    Hva har man dette forum for tro? Er det ikke for å lære av dere andre, og forstå det man ikke forstår?
    Nemlig. Forummet er fyldt til randen med nyttige informationer, som dog kun nytter såfremt nogen gider finde dem...

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Vi er også syke, vi er også mennesker.
    Og vi blir bare så inderlig lei av å lese og høre om TSH igjen og igjen - år etter år;
    så noen hver av oss som skriver fast her inne kan nok til tider oppfatte som krass da.

Men ingen av oss som skriver på dette flotte forumet skriver for å være krass;
    vi skriver for å få hjelp - og forhåpentligvis også gi hjelp til andre via egne erfaringer. Ingen av oss har annen betaling
    enn den gode føleslen det gir og fra tid til annen kunne hjelpe andre som kommer innom her.

Håper du finner din vei til god helse - samt En riktig God Advent
    Tak Kevlin. Kunne ikke sige det bedre selv... Det er ikke kun "år etter år", at vi hører forfra og forfra om TSH-skrækken.

Det ser ud til, at TSH-skræk-bølgen vokser og gentages af den yngre generation som er mere autoritetstro og mindre selvstændigt tænkende, end vi var (er) når vi konfronteredes med lægernes forkerte kundskaber i forhold til thyreoidea-sygdomme. Almindelige lægers thyreoidea-uvidenhed er stigende og således kunne en patient forleden berette om, at hun hørte en læge forklare: "Det har med høyt eller lavt stoffskifte å gjøre, T4 er høyt stoffskifte og T3 er lavt". Vel at mærke sagt af en universitetsuddannet "helsepersonell" på en fastlægeklinik.... Forleden fik en læge endda en fornem medicinsk pris overrakt af førende norske thyreoidea-endokrinologer. Denne fornemme prismodtagerens hypothyreose-kundskab kan sammenfattes i følgende ord: "der er ikke nogen anden sygdom, som er så nem og enkel at behandle som hypothyreose".

Nok en gang anbefales alle TSH-skræmte at læse i underforummet Troen på TSH sin ufeilbarlighet.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 8 av 8 Først 12345678

Lignende tråder

1. Svar: 2
    Siste melding: 07-04-12, 10:41
  2. Lavt stoffskifte - ny diagnostisert
    Av Monica87 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 15-02-12, 06:56
  3. Nylig diagnostisert lavt stoffskifte
    Av HildeM i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 56
    Siste melding: 01-09-10, 12:23