Viser søkeresultater 71 til 80 av 107
-
31-07-10, 22:01 #71
Sv: Mine erfaringer med kombinationsbehandling
Jamen, så må jeg hellere tilføje, at det stadig går godt. De sidste to dage har jeg været en smule træt, men jeg har også fået overskud til meget mere end jeg plejer, så det er kun naturligt. Frygter dog, at jeg pludselig falder sammen, så jeg sørger også for at have stille dage, som i dag.
Det går også meget bedre med øjnene, måske de bare fik et T3-chok
...
Det kan også være fordi jeg er gået lidt ned i dosis? Spiste 175 mg dagligt og er nu gået 75 mg ned ugentligt (fordelt over 3 dage). Men jeg tager intet for givet (har prøvet for mange op- og nedture) men nøjes med at glæde mig over det gode.
Og så har jeg bemærket, at jeg er mere energiforladt + muskeltræt, når jeg ikke får min daglige protein i form af kød - helst oksekød. Mener også, at jeg har læst, at stofskiftepatienter har særlig brug for protein?
-
01-08-10, 18:49 #72
Anne: det er best for kroppen din om dosen din er helt lik hver dag, altså ikke ha f eks 100 mg den ene dagen og 130 den neste osv. Da er det bedre å dele tablettene og ha f eks 115 hver dag. Ikke alle leger skjønner at dette også kan være med på at vi ikke føler oss helt ok.
Hvis du har binyrebarksvikt eller tretthet eller hva vi kaller det, kan det være viktig å spise masse proteiner, les om det i Wilsons bok, den finnes jo også på dansk. Det kan hende det samme gjelder ved lavt stoffskifte, som du sier.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
04-08-10, 18:53 #73
Hej Vigdis
Har købt en pille-deler, så jeg får nøjagtig samme dosis hver dag. Har tidligere selv haft dårlige erfaringer med at ændre på dosis fra dag til dag, så jeg kan kun give dig ret.
Ellers går det nogenlunde, den ene dag går det fint, den næste er jeg noget mat. I dag sov jeg for eksempel 2 timer midt på dage og kunne næsten ikke vågne igen.
Jeg har det dog stadig bedre end før jeg startede på T3, men det er ikke fordi jeg har det store overskud til særlig meget, andet end at passe min hund, handle ind og gå på arbejde (arbejder kun deltid og har gjort det i flere år på grund af helbredet).
Jeg er også kommet godt i gang med bogen - Adrenal Fatigue, og kan varmt anbefale den til alle der døjer med træthed og stress. Og så er den tilmed letlæselig.
Men bortset fra svingningerne i energi-niveauet har jeg det rimelig godt, ingen symptomer på højt stofskifte. Netop nu føler jeg mig for eksempel lettere træt i kroppen, men ellers er alt roligt, ingen stresssymptomer eller indre uro etc. - det er vel i grunden en behagelig træthed.
Jeg bør måske også tilføje, at jeg de seneste uger generelt har fortaget mig langt mere end jeg er vant til, hvilket meget vel kan være årsagen til, at jeg nogle dage ikke har det store overskud.
-
04-08-10, 19:34 #74
Ja, det er viktig å ikke ta igang for fort når det går bedre. Selv om det er meget fristende. Og så er det kanskje vanskelig å justere dosen i den perioden hvor man legger til mer, og kroppen bruker mer og man igjen må legge til mer - men ikke for fort.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
07-08-10, 11:24 #75
Først går det godt - og så går det alligevel ikke specielt bedre end før behandlingen med T3. Det kører ganske enkelt op og ned - igår var for eksempel ikke specielt opmuntrende - træt og i dårligt humør, fordøjelsesproblemerne er også vendt tilbage, øjnene har det vist ok.
Jeg har i det hele taget svært ved at bedømme, om det overhovedet går bedre, end før jeg begyndt på T3-behandlingen - men en smule bedre går det nok? Omvendt kan jeg også læse i de forskellige indlæg på Sonjas, at det tager laaang tid før kroppen har vænnet sig til de nye omstændigheder hvad enten det gælder naturlig thyroid eller T3-behandling.
Jeg er lavet nogle test i bogen "Adrenal Fatigue" og de viser, at mine binyrer er middelsvært belastet - altså midt i mellem. Begyndt også at udfører nogle af de opgaver, der er i forbindelse med livstilsomlægning og må indrømme, at de er psykisk meget udfordrende, tror faktisk det var derfor jeg var i så dårligt humør i går, så bogen er lagt lidt på hylden - omlægningerne er simpelthen for voldsomme og kræver, at man er mentalt parat: Vil i den forbindelse tilføje, at erfaringen har lært mig, at det er langt sværere at bevare et venskab, end at droppe det - bare for at nævne nogle af de udfordringer bogen stiller.
Når det er sagt er jeg sikker på at vores livsomstændigheder påvirker vores helbred: f.eks. fik jeg konstateret Graves i forbindelse med en skilsmisse fra mit barns far (perioden okt. 1995 - februar 1997). I forgårs nat, efter at have læst i Adrenal Fatigue, dukkede perioden efter skilsmissen op i mine tanker igen, og udløste en voldsom mavepine (pludselig ballonmave, spændinger og ubehag) - som fulgte mig hele dagen i går, så naturligvis skal man tænke over, hvad man byder sig selv - både hvad angår menneskelige relationer, kost, livsindstilling osv. Omvendt blev jeg endeligt skilt fra min sidste mand i 2009 og det var helt sikkert godt for både krop og sind - selvom jeg fortsat kæmper med sygdom.
Jeg har dog også et andet problem med bogen - og det er, at jeg har svært ved at skelne mine stofskifteproblemer fra binyretrætheden - hvad er hvad? Jeg har jo ikke bare trætte binyrer, jeg har også en kronisk lidelse som spiller ind, påvirker mit helbred.
-
07-08-10, 12:43 #76
KjæreAnneHH
Jeg kjenner veldig godt igjen det du skriver. Hvordan skal man i hele tatt være sikker på hva som virker når man setter inn flere tiltak (kosthold, livsstil, vtamin/mineraltilskudd, nye stoffskiftemedisiner osv). Likedan er det det å skille binyrer fra stoffskifte...
For det er jo engang slik at binyrene trenger et godt stoffskifte for å fungere optimalt, samtidig trenger kroppensceller kortisol for å ha optimalt utbytte av stoffskifte hormoner
Værsågod å bli forvirret...Suger til meg enhver erfaring som kan si noe om dette for tiden....
Tenker på deg
-
07-08-10, 16:06 #77
At det går i bølger, det gjør det jo også for de "friske", ikke sant? Det store spørsmålet er jo om bølgene er i en trend som svinger oppover, eller om det går nedover. Om det går oppover så er det kanskje likevel riktig vei, men bare noen dårlige dager der innimellom?
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
08-08-10, 21:53 #78
Ja, det går op og ned. I går endte faktisk med at blive en rigtig god dag, men masser af overskud - i dag har kroppen så haft "tømmermænd" ovenpå gårsdagens aktivitet. Men overordnet set går det vel bedre: Før behandlingen med T3 havde jeg højest 1-2 gode dage i løbet af ugen. Jeg har heller ikke den samme trang til sukker, som før behandlingen med T3 - før var jeg nærmest kronisk nedstemt, men det er jeg slet ikke længere. Så man kan ikke negligere de små fremskridt, de drukner bare nogle gange i de store nedture.
Hvad angår hukommelsen begyndte den allerede at skrante, da jeg var 16 år
, men ellers står det meget godt til med hovedet og koncentrationen etc., bare jeg undgår stress. Jeg er heller ikke træt i hovedet, som jeg kan være, når den er helt gal. Igår, før jeg faldt i søvn, kan jeg huske, at jeg nåede at tænke, at jeg ikke havde følt mig så behageligt tilpas i min krop i lang, lang tid.
Uanset hvad, så vil binyrerne altid halte efter og det tager tid, før de er oppe at køre igen, kan jeg forstå - så meget af forklaringen skal nok findes der?
Skal forøvrigt have lavet en test af binyrerne på tirsdag (blodprøve). Jeg var helt paf, da min praktiserende læge foreslog det på eget initiativ. Jeg har godt læst, at blodprøverne desværre ikke viser hele billedet, men jeg er alligevel lidt spændt. Har aldrig før fået lavet en sådan test, hvilket min praktiserende læge havde svært ved at tro på. Mindes heller aldrig at skulle møde fastende til en blodprøve nogensinde før, men det skal jeg på tirsdag - til gengæld må jeg godt indtage min vanlige medicin?
-
10-08-10, 18:26 #79
De sidste to dage er jeg vågnet veludhvilet og frisk en time tidligere end jeg plejer - hvilket er højest usædvanligt, jeg er inkarneret B-menneske.
Det er utroligt, hvor meget man kan få ud af dagen, før sov jeg gerne, når jeg havde en ledig stund, og inden jeg havde set mig om, var dagen gået med ingenting.
Det føles simpelthen som evigheder siden, at jeg fik lavet blodprøver tidligere i dag. Havde i den forbindelse en lille krise, men jeg var også fastende i mange timer og helt vild sulten, da jeg endelig var færdig på laboratoriet.
Sove midt på dagen har jeg heller ikke haft behov for de sidste par dage, fordøjelsen er oppe at køre igen og trykket bag øjnene er fint
-
14-08-10, 08:18 #80
Det går stadig fint. Er pludselig blevet A-menneske (står tidligt op og kan ikke sove længe) - højest bizart, jeg har ikke været A-menneske siden jeg var helt lille.
Jeg har selvfølgelig stadig mine små kriser i løbet af dagen, sådan har det været under hele forløbet med T3-behandling, men overordnet set er jeg meget tilfreds med min umiddelbare situation.
Min astma har det også bedre, jeg tænker, at det måske skyldes, at binyrerne har fået det bedre? Får svar på mine prøver på onsdag.
Håber at andre kan bruge mine erfaringer til noget, selv har jeg savnet en med Graves, der har gået denne her vej før mig. Uanset hvad, har jeg selv gavn af at skrive dagbog, da jeg hurtigt glemme de små detaljer. Ja, jeg har præsteret at glemme hele samtaler, hukommelsen har aldrig været særlig god, men så er det jo godt, at man kan få den genopfrisket på Sonjas.
Vil også sig tak til jer, der har bidraget med jeres viden og interesse (det lyder næsten som et afskedsbrev, det er det ikke, bare en status - jeg får jo mine blodprøvesvar på onsdag)
Lignende tråder
-
Graves siden 2004
Av jane i forumet Graves sykdomSvar: 42Siste melding: 06-05-10, 15:11 -
Jeg har haft struma siden jeg var omkring 18 år
Av Christina40 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 13Siste melding: 01-10-09, 12:18 -
Fikk graves for 14 år siden
Av millasin i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 31Siste melding: 29-04-09, 15:30 -
Jeg har haft Hashimoto's siden 2002
Av Louise i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 50Siste melding: 21-06-07, 23:34

Svar med sitat

Bokmerker