Viser søkeresultater 11 til 20 av 20
-
01-08-11, 10:19 #11
Sv: Ang det der er sket i norge idag!!!
Ja, kim Larsen's tekst er så sandt som det er sagt...
Eneste glæde/gode nyhed er i dette der er sket.
At han blev forsinket og fanget, så ikke endnu flere døde.
Og i mine øjne må han være et lille menneske...
Når han bruger vold og ikke ord for, at få sin mening frem.
Manden må simpelthen være psykopat
-
01-08-11, 10:36 #12
..ehhhh liten rettelse: Kim Larsen har oversatt teksten fra norsk
Ellers så ble det igår (rett etter at jeg skrev innlegget) sunget en nyyyydelig tolkning av teksten på nrk1 -
det var Ingebjørg Bratland som glimret i Oslo Domkirke.
Her er klippet fra programmet: http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/272329/Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
01-08-11, 10:46 #13
-
08-01-12, 09:25 #14
Ang det der er sket i norge idag!!!
Har psykiaterne for stor makt? Spør Per Egil Hegge. Temaet er selvfølgelig terrormannen fra 22.07. Men han trekker tråder fra sin kones opplevelse av å ikke få diagnose som stoffskiftesyk.
Han sier blant annetJeg er ikke opptatt av å starte en diskusjon om terrormannen, om han er tilregnelig, psykosisk, schizofren eller ikke. Det kan være viktig i møte med leger å ha flere tanker i hodet på en gang selv om vi ikke er medisinsk utdannet. De kan være dyktige på sitt fagfelt. Men de kan også ta feil. Og ingen er allvitende. Heller ikke leger. Selv om noen av dem opptrer som om de var det. Og etter min mening er det som nå skjer med terrormannen og hans diagnose, som mange andre dyktige fagfolk mener ikke holder vann, et skrekkens eksempel på diagnoser på avveier. Samt arroganse. Eller for å si det med Per Egil Hegges ord, skråsikkerhet.Men hva hvis diagnosen er gal? Man kan vente seg mangt hvis man ikke godtar en spesialistdiagnose. Min kone ble feildiagnostisert i 1985. Hele fagmiljøet, med topptunge professorer, gikk god for den. Jeg insisterte på behandling etter min diagnose. Det hadde den konsekvens at min kone overlevde. Det ble sølvbryllup i stedet for begravelse. Også for fem senere barnebarn har dette vært positivt.
Fagmiljøet hilste med mange ukvemsord. De var inderlige, spesielt bidraget fra en professor som stemplet meg slik: «en annen Goebbels». Jeg har stor tillit til mye av det medisinske fagmiljøet i Norge. Men selv de beste kan ta feil. Særlig stor er feilrisikoen blant de skråsikre.
Arne Strand, en annen grand old man innen norsk presse, siterer Hegge i gårsdagens Dagsavisen. Etter å ha henvist til Hegges artikkel ovenfor sier hanHan sier også atJeg har en tilsvarende erfaring. Min far ble fortalt av legen at han kom til å bli blind på det ene øyet. Det var ikke noe å gjøre med det. Han nektet å godta diagnosen og oppsøkte det vi dag kaller en ekspert på alternativ medisin. Øyet ble helbredet. Til sin dødsdag hadde han et like skarpt syn som en ungdom.Rettspsykiater Gabriel Langfeldt ga Knut Hamsun diagnosen varig svekkede sjelsevner under landssvikoppgjøret i 1946. I dag er det alminnelig enighet om at diagnosen var feil. Vi må for all del unngå at det i ettertid blir hetende at den diagnosen rettspsykiaterne ga massemorderen Breivik ikke var riktig.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
25-08-12, 09:33 #15
Ikke enig med den norske straffelov og med dommen i går
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
25-08-12, 11:24 #16
Sv: Ikke enig med den norske straffelov og med dommen i går
-
25-08-12, 14:05 #17
Anisa, jeg tenker det samme. Men de norske lovene lyder på maksimum 21 år. Jeg tror ingen tenkte at noe som er så stort og grusomt kunne hende da disse lovene ble laget. Jeg håper at lovene kan endres for ekstreme tilfeller. Jeg håper jeg slipper å se ansiktet til denne mannen i aviser osv fremover. Dessverre får han lov til å sitte og skrive og publisere tekster. Det må være vondt for dem som ble rammet.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
26-08-12, 18:46 #18
Kan ikke få sagt hvor enig jeg er, Anisa. I Norge er rettssystemet lagt opp til at man får strafferettslig kvantumsrabatt hvis man begår mange kriminelle handlinger. Ja det er mulig han blir sittende der til det gror mose på han, men et norsk fengsel er nok et minst like godt sted å være som et norsk sykehjem. Selv om han skulle få 21 år for hvert drap han begikk, og alle visste at han ville dø lenge før han kunne sone straffen. Det ville llikevel ha en symbolsk verdi for hver familie som har mistet et barn, og for hver ungdom som ble skadet fysisk eller psykisk. En straff for hver forbrytelse ville være som å si at du kan brenne i h.... Og det er vel på sin plass å si i denne saken?
-
02-09-12, 20:31 #19
Så enig...
"I wish he'd got 21 years for each of his 77 victims: Mother of teenager slain by Breivik attacks sentence that could see him free in a decade"
"Why Norway Is Satisfied with Breivik’s Sentence. The sentence preserves the country's image of possessing a rehabilitative rather than a retributive justice system. And if Anders Behring Breivik is not fully reformed, his term in prison can be extended in five-year increments after the initial 21-year chunk"
Jeg er bange for, at der er gået "rehabilitering" frem for "straf" i denne sag. Normalt går jeg ikke ind for at se på samfundets retssystemer som værende "hævnende". Ingen endnu er genopstået fra de døde når "hævnen" er fuldbragt. Normalt er jeg heller ikke fanatisk tilhænger at straf, uden at det gerne skal kunne nytte noget, både for offeret, for forbryderen og for det samfund, forbryderen kommer fra...
... men i dette, ganske særlige tilfælde er der ikke tale om en "forbrydelse". Her er tale om en dødbringende tilstand, der aldrig nogensinde vil lade sig korrigere af indespærringen, hvorfor en hvilken som helst tidsbestemt indespærring er i den grad meningsløs. Hvem ved, hvem sidder i bedømmelsespanelet om 10 eller 20 år.... til den tid er navne på de myrdede kun husket af deres nærmeste, og samfundet vil kun huske de faldne som tørre tal, mens Breivik vil forblive levende og dermed også "nemmere" at forholde sig til, når graden af hans "rehabilitering" bliver vurderet. "Vi er et humant samfund" og "vi er jo civiliserede mennesker" vil enhver af eksperterne tænke... vi har set den slags før, senest i Belgien. Det vil ske igen, også i Breivik-sagen.
69 mennesker omkom på Utøya! Med dem omkom også alle de familier de myrdede aldrig kommer til at stifte, og alle deres børn, der aldrig bliver født... foruden de 69 + 8 familier der for altid er forandret og i dag lever med sorgen!
Hvis systemets lovgivere og juristerne vitterlig tror, at dommen d. 24. august modsvarer Breiviks skyld, kan det ikke undre nogen at omverdenen ikke fatter det norske retssystem. I Danmark fik en politimorder en livstidsdom og blev først benådet som 71-årig efter at have afsonet 33 år i fængsel. I alt er der 17 livstidsfanger i Danmark. I Norge derimod, vil 77-dobbelte morder få en lovsikret chance for at blive løsladt efter 10, eller 21 år... i omegnen af 99 fængselsdage pr offer.
Nu er det så absolut ikke sådan, at jeg higer efter at Breivik hellere skulle tortureres hver eneste dag, resten af sine dage.Men hele sagen taget i betragtning burde han låses inde på ubegrænset tid, afskåret fra al kontakt med omverdenen, uanset om det er post, telefon, internet eller omgang med andre fanger. For at forhindre det omvendte Stockholm-syndrom skulle hans vagtfolk udskiftes hver uge og alle kontakter mellem vagter og fangen skulle videoovervåges og arkiveres (”Syndromet består af et positivt bånd mellem gidsel (Breivik) og gidseltager (Fængselsvagten), samt følelser af mistro eller fjendtlighed fra gidslets (Breiviks) side mod autoriterne.”). Besøg skulle han kun have af nærmeste familie under videoovervågning, og for min skyld kunne han skrive lige så meget han vil, blot intet af det nogensinde kan forlade hans fængselscelle og hans computer skulle overvåges internt i fængslet. Denne mand lever for at sprede sit ord, og hvis han får mulighed for det - vil det blive ganske underordnet for ham, om han er i fængslet eller på frifod. Den eneste straf han der kan berøre ham er at hans budskaber aldrig kan forlade hans fængselscelle.
Jeg har intet problem med at Breivik kunne tilbringe sin fængselstid rimelig bekvemt og så meningsfyldt som han nu kan, men jeg kan altså ikke holde ud at læse om en fængselsbolig på tre værelser. Har fanger i Norge krav på treværelses fængselsboliger? Så snakkes også om forbindelsen til omverden, og selv om han i første omgang ikke får forbindelse til internettet, får han den nok for "god opførsel" på et eller andet tidspunkt... Han får mulighed for at fortsætte arbejdet på sin manifest, han før eller siden nok får ud af fængslet, og nu læser jeg også at der tales om hvilke besøgsvenner han skal have... eller ikke have. Og mens jeg læser om alt dette, fylder Breivik mere og mere, mens bevidstheden om hans ofre indhylles i tættere og tættere... tåge.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
11-02-15, 17:30 #20
Ja... Jeg vidste, det ville ske. Jeg vidste bare ikke - hvornår. Kun 3½ år efter drabene og kun 2½ år efter dommen, planlægger Breivik...
"...med sin advokat, Geir Lippestad, at sagsøge den norske stat for brud på menneskerettighederne. Det skriver Dagbladet i Norge. - Han (Breivik) sidder stadig isoleret, og det er på tide, at det ophører. Vi har taget emnet op med de klageinstanser, som er mulige, og nu ønsker vi, at domstolen skal vurdere, om dette er i tråd med reglerne, siger Geir Lippestad till Dagbladet.
Breiviks advokater mener, at Breiviks forhold under afsoningen er i strid med Den Europæiske Menneskerettighedskonvention (EMRK) artikel tre, hvor der står skrevet, at ingen må underkastes tortur og ej heller umenneskelig eller vanærende behandling eller straf. - Langvarig isolation er en form for tortur, siger Geir Lippestad til. Dagbladet." (Kilde EB.dk)
Det kan næsten kun være Artikel 2. og 3. i Den Europæiske Menneskerettighedskonvention, der nu ønskes benyttet til at sikre Breivik et hyggeligt liv i fængslet...
Afsnit I – rettigheder og friheder
Artikel 2
Ret til livet
- Ethvert menneskes ret til livet er beskyttet ved lov. Ingen må forsætligt berøves livet, undtagen ved fuldbyrdelse af en dødsdom, afsagt af en domstol i tilfælde, hvor der ved lov er fastsat dødsstraf for den pågældende forbrydelse.
- Berøvelse af livet betragtes ikke som foregået i modstrid med denne Artikel, når den er en følge af magtanvendelse, der ikke går ud over det absolut nødvendige:
a) for at forsvare nogen mod retsstridig overlast;
b) for at iværksætte en lovlig anholdelse eller forhindre flugt fra lovlig forvaring;
c) i retsmæssig foretagen undertrykkelse af fredsforstyrrende optøjer eller opstand.
Artikel 3
Forbud mod tortur
Ingen må underkastes tortur og ej heller umenneskelig eller vanærende behandling eller straf.
Aha...
"Ethvert menneskes ret til livet er beskyttet ved lov. Ingen må forsætligt berøves livet, undtagen ved fuldbyrdelse af en dødsdom, afsagt af en domstol i tilfælde, hvor der ved lov er fastsat dødsstraf for den pågældende forbrydelse."
Det betyder at den samme menneskerettighed til liv, Breivik har overtrådt 77 gange i juli 2011, vil han nu henstille til, for at slippe ud af isolationen?
"Ingen må underkastes tortur og ej heller umenneskelig eller vanærende behandling eller straf."
Mon det ikke henhører under begrebet "tortur" og "umenneskelig behandling" når 77 slægter og familier måtte leve med sorg og savn siden juli 2011? Hvad med deres menneskerettigheder?
Sædvanligvis er jeg ikke et menneske der bærer nag eller er hævngerrig... Heller ikke Breivik hader jeg. Denne magt over mit liv skal hans eksistens ikke have.... Derimod er min medfølelse grænseløs... med de flere hundreder mennesker i de 77 familier, hvis liv er for altid blevet mærket af Breivik.
For min egen retsfølelse, og for de 77 familiers sjælefred, håber jeg - at denne mand isoleres forever. Særlig da det ser ud til at de forløbne 2½ år siden dommen, ikke har voldt ham nogen samvittighedskvaler i forhold til hans ugerning. Hvordan ellers kunne han få sig selv til, overhovedet at betragte Den Europæiske Menneskerettighedskonvention som middel til at skaffe sig et behageligere liv i fængslet?
77 mennesker begravet 2 meter under jorden... Hvor var respekten for deres menneskerettigheder, da han har trukket våbnet og dræbte dem?
Pragmatisk anskuet, ikke mindst som følge af erkendelsen af denne fraværende samvittighed, må jeg blot håbe at han når at dø i fængslet før de 21 år er gået... idet en løsladt Breivik, fortsat uden samvittighed, vil både udgøre en direkte trussel, et symbol og eksempel til efterfølgelse for andre ekstremister. Smid nøglen væk, så ikke endnu flere familier end de allerede ramte 77, føjes til listen af hans ofre.• Tak for at du læste mit indlæg.
Lignende tråder
-
Levaxin idag,Erfa Thyroid imorgen...?
Av annt i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 6Siste melding: 10-02-11, 19:49 -
Jeg skal begynne med kosttilskudd idag.!
Av Jente25 i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 5Siste melding: 12-08-09, 11:13 -
En litt dårlig dag idag bare....
Av Leya i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 4Siste melding: 15-05-05, 11:55
Svar med sitat

Bokmerker