Side 2 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 42
    Medlem siden
    Jun 2007
    Meldinger
    86

Standard Sv: Startet på Armour Thyroid i går...

Ja, nå har jeg faktisk brukt Armour Thyroid en uke. Jeg føler meg litt trøtt innimellom men ellers er formen lik som før. Mener jeg er roligere i kroppen, den jobber ikke sånn på høygir som jeg følte kroppen gjorde på Levaksin.

Jeg fant en meget interessant artikkel på nettet: http://ruthroland.wordpress.com/2011...tssenter-oslo/
    Det er mulig den er blitt postet før her på forumet men den er god

Vurderer å bytte ut resten av Levaksinen (75 mcg) til Armour Thyroid fra i morgen. Jeg må tenke litt til.

Det er hyggelig med kommentarer!

Hvorfor velger noen Erfa fremfor Armour?

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Omregningen til Omdal ble helt feil for meg. Det merket jeg etter en dose, det var nemlig den som ble brukt på meg. Så ble jeg i tillegg satt på en lavere dose enn jeg hadde hatt tidligere og i løpet av en dag klarte jeg nesten ikke stå oppreist.

Mitt regnestykke er mer matematisk. T3 (som finnes i Erfa, Armour og lio) er 4-5 ganger mer potent enn T4. For å regne om din tidligere dose regner du hele mengden du tok om til T4. Det gjør du ved å gange T3 mengden med 4 (fordi den er ca 4 ganger mer potent). Liotyroninmengden din tilsavrer altså 40 mcg T4, så legger du dette sammen med 175 mcg levaxin og dette blir totalt 215mgc T4.

60mg Erfa inneholder 37mcg T4 og 9mcg T3. Da utgjør T3 mengden 9mcg T3 ganger fire blir 36, så legger du til T4 mengden og får 73.

På denne måten tilsvarer din nåværende dose ca tre 60mg tabletter. Det er lurt å starte litt lavere i dose (feks to og trekvart) fordi T3 mengden i Erfa er forholdsmessig høyere i forhold til T4 mengden enn din tidligere dosering. T3 er tøft i overgangen for binyrene.

Nå vet ikke jeg om Armour inneholder det samme som Erfa, det må du finne ut, men dette regnestykket resulterte for meg i blodprøvesvar som var så og si nøyaktig identiske i forhold til FT4, FT3 og TSH etter å ha brukt Erfa i 6 uker.
    Erfa sine sider finnes en oversikt over innholdet i tablettene, men den innholdsfortegnelsen fant jeg ikke på Armour sin side.

Jeg har lest at innholdet er det samme men at det er forskjell på virkestoffene, og at Thyroid Erfa skal være lik originalen til Armour, mens nye Armour er endret.

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Hva skal vi gjøre med håpløse arrogante svar fra nettleger som egentlig ikke har peiling på hva de sier og enkelte snakker som en kylling uten hau ??

Lommelegen fant jeg et eksempel på et elendig svar til en (desperat ?) dame som ikke får adekvat svar på spørsmål om hun burde prøve Armour Thyroid. Det hun gjerne ville vite eller finne ut av, er om Armour kunne gjøre noe med hennes plager som Levaxin ikke fullt klarer.

Svar fra Lommelegen: Armour Thyroid er laget av tørket skjoldbruskkjertel fra gris, og har ingen dokumentert bedre virkning enn Levaxin.

Mao. hvis ikke Levaxin virker (og du må være dosert slik at TSH er mellom 1 og 2, sjekk dette!), så er det ingen grunn til å tenke at Armour kan hjelpe heller. Da bør heller legen din se etter andre evt årsaker til symptomene dine, enn selve hypotyreosen. Dette er meget viktig, da svært mange tilstander og sykdommer kan gi symptomer som minner om det man ser ved hypotyreose!
    Det Lommelegen kunne gjøre var å lese adekvat litteratur av anerkjente leger som kan mye om hypothyreose (dr. Broda O. Barnes, dr. Mark Starr), henvise til spesialister med firegenerasjoners erfaring (Thierry Hertoghe) og nettsider fra leger som har erfaring med å behandle med Thyroid, og gode resultat. dr. Hotze.

Istedet har lommelegen her regelrett dummet seg ut overfor en hypothyreot pasient som egentlig skriker etter mer kunnskap om symptomer fra sykdom i thyreoidea !!!

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Ikke godt å si hva vi skal gjøre med dem. Synes hele opplegget er uetisk.

Motivasjonen deres ligger kanskje "også" i det faktum at de tar kr. 249.- for hvert av de 37 000 spørsmål og svar som vi kan søke i på deres nettside. kr. 399.- for hurtigsvar..............................

Medlem siden
    Jun 2007
    Meldinger
    86

I dag prøver jeg å bare ta Armour Thyroid. Jeg har tatt 2 grain om morgenen og skal ta 1 grain om kvelden. Føler meg bedre. Dog noe trøtt. Synes også at fordøyelsen fungerer bedre. + jeg føler meg rolig inne i kroppen.

Var hos en homeopat i Drammen på fredag. Skal slutte å gå til henne. Det blir for useriøst selvom hun var søt nok. Har tatt en hårmineralanalyse og matintoleransetest hos henne og skal selvfølgelig følge disse rådene. Angrer litt for at jeg ikke begynte på Balderklinikken istedet for henne. Det hadde vært godt å få god oppfølging da jeg starter på Armour Thyroid. Min fastlege har ingen erfaring med dette. Neste gang skal jeg be om en henvisning til endikrinolog. En som kjenner til naturlig thyroksin og kan hjelpe meg videre... Dessuten vil jeg ha dette på blå resept! Og jeg tror også jeg vil ha Erfa. Dette etter å ha lest om andres erfaringer på nettet....

Fant også en side med noe kritikk av Sonjas stoffskifteforum. Deler denne da jeg synes det er meget viktig å sile ut hvilken informasjon/veileding.
    http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=628890

Neste uke skal jeg ta ultralyd av halsen min. Den har begynt å lage lyder.

Ønsker dere alle en herlig søndag! Nyt og kos dere

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Sitat Opprinnelig skrevet av Gitte Vis post
    Fant også en side med noe kritikk av Sonjas stoffskifteforum. Deler denne da jeg synes det er meget viktig å sile ut hvilken informasjon/veileding.
    http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=628890
    Hej Gitte Denne har vi kopieret til sin egen tråd "Kritikk av Sonjas stoffskifteforum", i det åbne forummet "Om forumet generelt": https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=14178 hvis nogen trænger til at kommentere, uden at afspore tråden din. Tak for denne info.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Jun 2007
    Meldinger
    86

Fant nok en interessant artikkel på nettet. Mye nyttig informasjon av kunnskapsrike mennesker.

http://ruthroland.wordpress.com/2011/08/

Medlem siden
    Jun 2007
    Meldinger
    86

Jeg har følt meg gjennomfrossen og "lav" veldig lenge. Har vært sykmeldt i 1 år og nå jobber jeg 60%.... Føler selv jeg har blitt "lavere" nå i den siste tiden så i går brukte jeg tilsammen 3 grain og kun Armour Thyroid. I går kveld tenkte jeg at jeg ikke føler meg bra og lurer på om jeg må øke på litt. Har tenkt å føle på kroppen. I dag har jeg tatt Levaksin i tillegg til Armouren. Det blir sånn! 3 grain Armour og Levaksin. Må prøve meg frem litt over tid. Håper stivheten i kroppen snart slipper og at jeg slipper å sitte som en amøbø og stirre i veggen. Nå har jeg hatt lavt stoffskifte i så mange år og kjenner meg selv så godt og mener jeg kan kjenne hva som er for mye og hva som er for lite. Og jeg vet jeg kan komme til legen for å ta blodprøver når som helst...
    Planen er å gi dette noe lenger tid enn sist (3 måneder). Hvis dette ikke er bra for meg går jeg tilbake til Levaksin og Liothyronin.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Bruker du noen form for binyrestøtte, Gitte?

Medlem siden
    Jun 2007
    Meldinger
    86

nei jeg gjør ikke det... har i grunnen ikke tenkt på det, eller lest meg opp på det. Tar mange vitaminer og mineraler da.

Side 2 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. Startet Levaxin/Armour. Riktig dose?
    Av Siriusen i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 12
    Siste melding: 12-12-10, 11:49
  2. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  3. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Emner startet av Nora
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  4. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 10:29
  5. Jeg har startet kombinasjonsbehandling T4/T3 :)
    Av Anne Ma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 31
    Siste melding: 08-10-06, 21:27

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn