Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Plaget av Graves!!

Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
    Slik jeg kjenner det på egen kropp med høy anti-TPO (2518) og TRAS på 2,8, så kjennes det ikke ok i kroppen. Rent personlig så tror jeg at en del av symptomene jeg har skyldes høye antistoffer (anti-TPO og TRAS), og det er de som gir meg masse ubehag, men legene jeg har pratet med benekter at antistoffene skal føre til ubehag.
    Da er jeg svært uenig med legene du har snakket med. Jeg har lest mye om (husker ikke i farten hvor) at det er indikasjoner for at antistoffene i seg selv kan gi sykdomsfølelse. Det finnes derfor behandling som kun er ment for å redusere antistoffer. Dessverre er heller ikke denne behandlingen godkjent av det offentlige helsevesen...

Medlem siden
    Dec 2011
    Meldinger
    15

Hva slags medisiner er dt?

bare vet at formen min ikke r som den var, hodet, nakke, tunge og svelg er mest plagsomt, presser på i hodet, spesielt over ørene og i tinning og øyelokk venstre side, får sånne ufrivillige rykninger både i tinning over ørene og øyelokk. veeeeldig ubehagelig. man tenker jo slag m en gang men .. noen ganger er jeg usikker på om d er i huden eller i blodårene..

Har forresten fått selen tilskudd av legen min men har ikke begynt m dem enda, er skeptisk, d er jeg forsåvidt til alle typer meisinr. noen som har positiv erfaring med selen og Graves?

Legger også merke til at jeg er heeelt ustabil både fysisk og psykisk i menstruasjons tidene, men d er vel normalt når i den perioden.

Prøver å være optimist, men det er neimen ikke lett, ikke når man ser hvor negativt denne sykdommen påvirker familielivet.. skulle nesten tro at det er noe feil med hele meg!

Men det finnes jo di som har d verre, så man får trøste seg med det!

Medlem siden
    Dec 2011
    Meldinger
    15

Noen som vet hvordan de som har graves og høyt stoff skifte reagerer på Kontrastvæske i forhold til MR, jeg har tatt dette for 2 mnd siden , og føler jeg ble verre etter dette!!!!

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Selen er bra når du har høye antistoffer, selen kan senke antistoffene, anbefaler deg å ta selen, samt følge med på blodprøver også av selen
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    65
    Meldinger
    114

Ettersom det står lite om det på forumet...hva er egentlig Graves?
    Hva slags symptomer kommer, og hvordan stilles diagnosen?

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Graves forutsetter at man har TRAS antistoffer (og det er TRAS som gjør at man får diagnosen), og fører til for høyt stoffskifte.

Medlem siden
    Dec 2011
    Meldinger
    15

Min TRAS er nå på 6,3 men Anti TPO ligger enda på over 1300, TSH ligger nå på o,12 og for 2 uker siden lå den på o,19. er det normalt at TSH skal svinge sånn??

Ikke vet jeg , vet bare at formen den er ikke god, prikker så fælt på tunga, hjerteklapp igjen, og en ubeskrivelilg hodepine.. stikker som kniver i hodet og nakken spesielt på en side, sammme side som d prikker i tungen. skjønner ikke at formen ikke blir bedre, når ft3 ft4 ligger snart innenfor normalen.. hmm

Er det noen som kjenner seg igjen i disse hodepine smertene .. er redd for at d skal være andre ting som gjør dette m hode. ( Man blir jo litt betenkt)

Jeg blir kjempeglad for alle tilbakemeldinger!

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

At TSH svinger fra 0,12 til 0,19 er ikke mye svinging i det hele tatt. Er den ene prøven tatt bittelitt før eller etter den andre, vil variasjoner dukke opp.
    Leger tror at symptomer forsvinner når TSH og FT4 er innenfor normalområdet, men det er ikke alltid slik det virker.
    For eksempel FT4; referanseområdet er fra 11-22. Har man f.eks. 12, så er man innenfor referanseområdet, men jeg har til dags dato ikke hørt om noen som føler seg topp med så lav FT4. Havner man på 23, så vil legen ha deg ned, men ganske mange trenger FT4 så høyt for og føle seg bra. Hver kropp er unik, og selv om blodprøvene blir slik legen vil, så trenger altså ikke dette være optimalt for kroppen.
    Jeg mener at anti-stoffene i seg selv skaper masse symptomer, og hører det er flere som også opplever dette.

Hodepine er et relativt vanlig problem med stoffskiftet, så jeg ville ikke vært bekymret for det.

Stoffskiftet er noe dritt når det ikke virker slik det skal, og siden det virker inn på hele kroppen får man en hel haug med symptomer. Du har som meg både anti-TPO og TRAS, slik at symptomene vil ikke være enten Graves eller hypo, men et salig sammensurium der man kan ende med symptomer samtidig fra begge sykdommene.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Ny med Graves
    Av Maria1 i forumet Graves sykdom
    Svar: 8
    Siste melding: 31-03-11, 08:03
  2. Noen av dere som har ME, er plaget med hvitt belegg på tunga?
    Av gutt_81 i forumet Myalgisk encefalopati (ME)
    Svar: 21
    Siste melding: 28-12-10, 21:45
  3. Ny, med Graves
    Av manzana i forumet Graves sykdom
    Svar: 5
    Siste melding: 16-05-08, 14:25
  4. TSH (Graves)
    Av tollo i forumet TSH
    Svar: 4
    Siste melding: 03-10-07, 07:08

Bokmerker

Regler for innlegg