Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Midt Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    72

Standard Sv: Hodet som "henger" igjen

Jeg er nå oppe i 100 mcg pr dag med levaxin. Jeg skal ta blodprøver i løpet av uka og vil be om kopi av resultatet så skal jeg poste her igjen. Postet tidligere blodprøve svar i en annen tråd her inne.

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    74
    Meldinger
    852

Post Sv: Hodet som "henger" igjen

Kjenner meg godt igjen. Jeg er lat, sover mye. Må skriver lapper om alt. Skal jeg lese noe må jeg ha det stille. Ikke noe tv lavt på etc. Jeg tåler også dårlig stress, selv om det er "normalt" hektisk. En ute kveld med venninner på ca 5 timer og det går en uke før jeg blir (den jeg er for tiden).
    Så jeg forstår at det ikke er enkelt for andre nært å sette seg inn i situasjonen. Jeg er bare så glad for at dette fora finnes.

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Sitat Opprinnelig skrevet av Fruemå Vis post
    Kjenner meg godt igjen. Jeg er lat, sover mye. Må skriver lapper om alt. Skal jeg lese noe må jeg ha det stille. Ikke noe tv lavt på etc. Jeg tåler også dårlig stress, selv om det er "normalt" hektisk. En ute kveld med venninner på ca 5 timer og det går en uke før jeg blir (den jeg er for tiden).
    Så jeg forstår at det ikke er enkelt for andre nært å sette seg inn i situasjonen. Jeg er bare så glad for at dette fora finnes.
    Hei Fruemå

En veldig god måte å få beskrevet akkurat hvordan du har det, kan du gjøre ved å bruke The Spoon Theory

Den er på engelsk, med et veldig godt og forståelig språk, også for alle oss som føler at vi har "bomull-i-hodet" (brainfog)....

-lig hilsen Elbeth

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    74
    Meldinger
    852

Post Sv: Hodet som "henger" igjen

Det kan jeg bruke. 12 T-skjer osv osv. Alt det som andre tar som en selvfølge koster en t-skje. Så bra.
    Tusen takk

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    51
    Meldinger
    418

Fant noe her:

"Any and every emotional disorder can be brought on or simulated by thyroid dysfunction. Hypothyroidism slows the thought process, produces depression and sometimes hallucinations, delusions and even paranoia. Slowness of thought and activity is a hallmark of this disease. When present and untreated from early childhood, the final outcome of severe hypothyroidism is idiocy, growth failure and early death in the late teens or early twenties. In adulthood, a change in personality or depression, fatigue, uncharacteristic irritability or a change in sleep pattern should raise a suspicion of thyroid dysfunction."

Også dette er interessant:

"For many years, the PBI, or protein bound iodine, was the test most commonly used — but it proved to be quite inaccurate. Then T4 and T3 tests became available, but these tests only measure circulating levels of these hormones and say nothing about the amounts of T3 and T4 available to the cells. Therefore, these tests are not completely reliable in making a diagnosis"

Så kanskje du kunne prøve dette:

"Everyone should take a periodic check of his or her basal temperature. It is easy and free, and the information gained, if acted on, may make a world of difference. To repeat, simply get a mercury thermometer, shake it down, and lay it by your bedside. When you awake in the morning, before you get up, place it in your armpit and keep it snugly there for ten minutes. Then take the reading and record it. "

Synes det virker som du ikke er optimalt innstilt på medisin ennå, så å måle tempen hver morgen kan være et godt hjelpemiddel

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

En veldig god måte å få beskrevet akkurat hvordan du har det, kan du gjøre ved å bruke The Spoon Theory Den er på engelsk, med et veldig godt og forståelig språk, også for alle oss som føler at vi har "bomull-i-hodet" (brainfog)....
    Den er også omtalt af Vigdis samt på dansk, her på forummet: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=11339

"Any and every emotional disorder can be brought on or simulated by thyroid dysfunction. Hypothyroidism slows the thought process, produces depression and sometimes hallucinations, delusions and even paranoia. Slowness of thought and activity is a hallmark of this disease.
    Anbefaler også tråden Thyreoideasygdom og psykisk helbred i forummet Stoffskifte og kognitive, psykiske og nevrologiske plager.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Knokkel, fine sitater, har du link til dem? Det er alltid nyttig med linker
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    51
    Meldinger
    418

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Har fått beskjed om at jeg ikke har lavt stoffskifte, men formen min "kræsjet" igjen
    Av jolene i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 59
    Siste melding: 03-09-11, 14:06
  2. Svar: 1
    Siste melding: 17-07-11, 12:47
  3. Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
    Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 1
    Siste melding: 22-09-10, 15:29
  4. "Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
    Av Anisa i forumet Hvorfor (for)blir vi syke?
    Svar: 4
    Siste melding: 07-03-09, 16:12
  5. "konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 2
    Siste melding: 02-03-09, 17:11

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn