Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
Tråd: Hodet som "henger" igjen
-
12-12-11, 21:48 #11
Sv: Hodet som "henger" igjen
Jeg er nå oppe i 100 mcg pr dag med levaxin. Jeg skal ta blodprøver i løpet av uka og vil be om kopi av resultatet så skal jeg poste her igjen. Postet tidligere blodprøve svar i en annen tråd her inne.
-
13-12-11, 11:55 #12
Kjenner meg godt igjen. Jeg er lat, sover mye. Må skriver lapper om alt. Skal jeg lese noe må jeg ha det stille. Ikke noe tv lavt på etc. Jeg tåler også dårlig stress, selv om det er "normalt" hektisk. En ute kveld med venninner på ca 5 timer og det går en uke før jeg blir (den jeg er for tiden).
Så jeg forstår at det ikke er enkelt for andre nært å sette seg inn i situasjonen. Jeg er bare så glad for at dette fora finnes.
Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Brukt levaxin over 10 år, ikke frisk. Prøver nu Thyroid og cortef.
-
13-12-11, 14:53 #13
Hei Fruemå

En veldig god måte å få beskrevet akkurat hvordan du har det, kan du gjøre ved å bruke The Spoon Theory
Den er på engelsk, med et veldig godt og forståelig språk, også for alle oss som føler at vi har "bomull-i-hodet" (brainfog)....
-lig hilsen Elbeth
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
13-12-11, 15:53 #14
Det kan jeg bruke. 12 T-skjer osv osv. Alt det som andre tar som en selvfølge koster en t-skje. Så bra.
Tusen takk
Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Brukt levaxin over 10 år, ikke frisk. Prøver nu Thyroid og cortef.
-
14-12-11, 13:06 #15
Fant noe her:
"Any and every emotional disorder can be brought on or simulated by thyroid dysfunction. Hypothyroidism slows the thought process, produces depression and sometimes hallucinations, delusions and even paranoia. Slowness of thought and activity is a hallmark of this disease. When present and untreated from early childhood, the final outcome of severe hypothyroidism is idiocy, growth failure and early death in the late teens or early twenties. In adulthood, a change in personality or depression, fatigue, uncharacteristic irritability or a change in sleep pattern should raise a suspicion of thyroid dysfunction."
Også dette er interessant:
"For many years, the PBI, or protein bound iodine, was the test most commonly used — but it proved to be quite inaccurate. Then T4 and T3 tests became available, but these tests only measure circulating levels of these hormones and say nothing about the amounts of T3 and T4 available to the cells. Therefore, these tests are not completely reliable in making a diagnosis"
Så kanskje du kunne prøve dette:
"Everyone should take a periodic check of his or her basal temperature. It is easy and free, and the information gained, if acted on, may make a world of difference. To repeat, simply get a mercury thermometer, shake it down, and lay it by your bedside. When you awake in the morning, before you get up, place it in your armpit and keep it snugly there for ten minutes. Then take the reading and record it. "
Synes det virker som du ikke er optimalt innstilt på medisin ennå, så å måle tempen hver morgen kan være et godt hjelpemiddel
Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
-
14-12-11, 14:07 #16
Den er også omtalt af Vigdis samt på dansk, her på forummet: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=11339En veldig god måte å få beskrevet akkurat hvordan du har det, kan du gjøre ved å bruke The Spoon Theory
Den er på engelsk, med et veldig godt og forståelig språk, også for alle oss som føler at vi har "bomull-i-hodet" (brainfog)....
Anbefaler også tråden Thyreoideasygdom og psykisk helbred i forummet Stoffskifte og kognitive, psykiske og nevrologiske plager."Any and every emotional disorder can be brought on or simulated by thyroid dysfunction. Hypothyroidism slows the thought process, produces depression and sometimes hallucinations, delusions and even paranoia. Slowness of thought and activity is a hallmark of this disease.Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
14-12-11, 15:13 #17
Knokkel, fine sitater, har du link til dem? Det er alltid nyttig med linker
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
14-12-11, 15:24 #18
Uff ja, glemte linken
Her er den:
http://www.medical-library.net/hypothyroidism.htmlHypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
Lignende tråder
-
Har fått beskjed om at jeg ikke har lavt stoffskifte, men formen min "kræsjet" igjen
Av jolene i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 59Siste melding: 03-09-11, 14:06 -
Har alltid vært et "stå på" menneske... men idag er det ikke mye igjen å hente.
Av kasopi i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 17-07-11, 12:47 -
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 15:29 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Hvorfor (for)blir vi syke?Svar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11
Svar med sitat

Bokmerker