Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
-
10-09-11, 19:56 #1
Bruker
- Medlem siden
- Sep 2011
- Sted
- Oslo
- Meldinger
- 1
Reverse T3/Hashimoto`s og nattspisesyndrom
Er helt ny her på forumet, men har funnet mye nytte av å lese mange av innleggene.
Har selv nylig blitt diagnostisert med Hashimoto`s thyreoditt, samt at jeg har revers T3 problematikk. Bruker nå Liothyronin 5 mg x 4 som ser ut til å hjelpe på mange av problemene. Ble ordentlig dårlig av å prøve Levaxin i sju uker, ble rasende og oppfarende som jeg aldri har vært før, og startet krangler med absolutt alle mennesker rundt meg.
Dette ga seg på dagen ved oppstart av Liothyronin.
Hovedproblem i dag er imidlertid at jeg har slitt med nattspisersyndrom i 10- 12 år uten at noen leger klarer å finne helt ut av det. Har prøvd alle råd som finnes i litteraturen for dette, uten at noe har hjulpet, så jeg er spent på om Liohyronin kan hjelpe....?! Leser at revers-T3 kan ha sammenheng med leptinresistens som igjen har sammenheng med nattspising. Lurer på om andre her inne har erfaring med nattspising og hva evt som kan ha vært til hjelp for dem. Begynner å bli litt oppgitt etter å ha prøvd alt mulig av medisiner, terapier etc gjennom over 10 år.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
20-09-11, 18:11 #2
Sv: Reverse T3/Hashimoto`s og nattspisesyndrom
Overcoming Night Eating Syndrome: A Step-by-Step Guide to Breaking the Cycle
By Kelly C. Allison, Albert J. Stinkard, Sara L. Thier

"Written by a preeminent medical authority who has extensively research this newly identified eating disorder, this is the first book targeted to sufferers of night eating syndrome, or NES: a condition in which individuals consume more than 50 percent of their daily calories after eight o’clock in the evening."
Overcoming Night Eating Syndrome: A Step-by-Step Guide to Breaking the Cycle
Customer Reviews
Night Eating Syndrome: Overview (high cortisol, low melatonin and leptin)
Endocrine controls of eating: CCK, leptin, and ghrelin
Hormone link. Tests had shown that people with the condition experienced a decrease during the night in levels of two hormones linked to sleep and appetite, melatonin and leptin. At the same time levels of the stress hormone cortisol, rose. This suggested that it may be possible to treat night eating with melatonin and leptim to promote sleep and reduce feelings of hunger.
Asked what damage habitual night eating might do, Dr Stunkard said: "The major harm is that people are made very distraught by it. They don't get enough sleep and a lot of them are sleeping during the day. It may also contribute to obesity because these people are eating more than other people."
He said carbohydrates stimulated the production of insulin, which led to elevated levels in the brain of tryptophans - the substances from which serotonin is derived. As well as helping people sleep, serotonin is a "feel-good" chemical which wards off depression. Dr Stunkard said this explained why high carbohydrate products are often described as "comfort food". (BBC NEWS)Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
20-09-11, 21:07 #3
Sv: Reverse T3/Hashimoto`s og nattspisesyndrom
Hej

Da jeg læste om den natlige spisning, kom jeg i tanker om et indlæg herinde, hvor natlig sult og /eller det at fryse pga mangel på mad om natten (?) nævnes som noget i retning af "sultne binyrer". Så jeg tænker, at det må kunne hjælpe at tage sig af binyrerne, hvis man har problemer med natlig sult. Måske med rosenrod, relora, ashwaganda, c-vitaminer, progesteron creme, eller hvad der ellers findes af forslag rundt omkring. Der er folk her, som er vældig gode til det med binyrerne, og det kan være, de byder ind her
Måske ved du det allerede, men i hvert fald: Der er rigtigt meget om både binyrer og rt3 her på forummet. For at finde indlæg om rt3, søg på ordet reverse .
Nielsigne
Lignende tråder
-
Reverse Triiodothyronine (rT3)
Av Thomas W H i forumet Sygdommer som ligner hypothyreoseSvar: 43Siste melding: 08-07-12, 18:13 -
Reverse T3 - rT3 - mer enn et avfallstoff?
Av smgj i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 6Siste melding: 27-02-11, 15:11 -
S-reverse T3
Av Pluto i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 10-09-10, 01:02 -
T3 eller T4 ved kortisonbehandling? Hva er Reverse T3 Dominance?
Av Vigdis i forumet HydrocortisonSvar: 8Siste melding: 21-08-09, 00:45 -
Binyrer og Reverse (omvendt) triiodothyronine (rT3)
Av Bittebitt i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 18-04-09, 16:51
Svar med sitat

Bokmerker