Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 23 av 23
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Trenger hjelp til tolkning av blodprøvesvar

Det beste er å ta blodprøvene på samme tid hver gang. Og aller best på morgenen når kontoret åpner! Verdiene varierer utover dagen. Du tar prøvene medisinfastende, ta med deg tabletter og vann, så tar du dem etterpå.

Sikkert lurt å undersøke allergi.

Kvalmen vet jeg ikke noe om.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Det er viktig å ikke glemme å ta Levaxin. Kjøp deg en slik ukedoseringsboks på apoteket om du ikke har det

Jeg vet ikke hva kvalmen kommer av, men har god erfaring med ingefærrot mot kvalme. Jeg drikker det selv om jeg ikke er kvalm. Jeg synes det er forfriskende som drikke. Skjær av en 10-12 skiver av roten og fyll opp med kaldt vann i en mugge om kvelden og du har en god tørstedrikke som også fjerner kvalme. Skal også være bra mot muskelsmerter.

Blodprøver bør tas tidlig morgen uten at du har tatt medisin på forhånd.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Sitat Opprinnelig skrevet av IngvildK Vis post
    Har vondt i hodet, er trøtt og sliten og kløe i halsen. Er ofte kvalm og synes jeg har merket mer av kvalmen når jeg har glemt å ta levaxin, kan dette ha noen sammenheng?
    Bør jeg la være å ta levaxin ved nye stoffskifte-prøver?
    Håper noen har tid til å svare
    Hei IngvildK!
    Jeg hadde nøyaktig samme symptomer som deg i tiden jeg gikk på Levaxin. Spesielt var hodepinen og tildels kvalmen ille og særlig i starten av behandlingen når dosen var lav (25-50mcg/dag) ga seg noe etter 2-3 mnd. men ble aldri helt borte. Ved en forveksling på apoteket fikk jeg Eutorox i stedet for Levaxin og hodepinen/kvalmen var tilbake.
    Står på pakningsvedlegget til både Lavaxin/Eutyrox at dette er bivirkninger ved for høy dose - fikk imidlertid medhold hos Legemiddelverket i at dette kan skje også ved passe dose - må ikke være for høy dose. Ingen som kan svare på om det er selve virkestoffet eller tilsetningen i tablettene som er årsaken. Alternetivet er Armour/erfa ol. - jeg har ikke samme hodepinen/kvalmen selv om jeg selvfølgelig kan ha hodepine innimellom. At du igjen er trøtt og sliten i tillegg kan jo ha noe med for sakte opptrapping å gjøre i tillegg. TSHèn din bør lengre ned og FT4 lenger opp.

H

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Tolkning av blodprøvesvar
    Av Bomull i forumet Blodprøver
    Svar: 23
    Siste melding: 25-11-10, 00:03
  2. HJELP til tolkning av 24 timers spyttprøve???
    Av Lulu i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 15-08-09, 08:00
  3. Hjelp til tolkning av blodprøver
    Av Lotta i forumet Blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 24-06-08, 18:36
  4. Prøvesvar, trenger hjelp til tolkning..
    Av G79 i forumet Blodprøver
    Svar: 5
    Siste melding: 04-03-07, 19:15

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn