Viser søkeresultater 31 til 40 av 51
Tråd: svimmelhet
-
23-11-06, 17:09 #31
Fant denne litt gamle tråden om fjernhetsfølelse. Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det Madonna skriver her.
Nora skriver at man bør kutte ut kaffe hvis man har lav cortisol. Men et annet sted på forumet står det at man bør drikke mye kaffe hvis man har lav cortisol. Hva er rett?
-
23-11-06, 18:10 #32
Re: SVIMMELHET
Jeg har det slik ofte, men var verre på Levaxin enn jeg er nå på Armour. Jeg blir svimmel når jeg går ned trapper, men også helt plutselig et "anfall" når jeg er ute og går.
Opprinnelig skrevet av madonna
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
23-11-06, 20:13 #33
Jeg hadde litt av dette når jeg gikk på 2,5 G med Armour nå, jeg endret dosen til 2 G Armour og 50 mcg levaxin, så ble det borte, kanskje bare tilfeldig, for jeg blir ekstremt plaget når jeg har vært på f.eks dansketur hvor det har vært endel bølger....
-
23-11-06, 23:47 #34
Jeg har også denne svimmelheten. Har ikke funnet årsaken til den jeg heller. Men jeg er ikke så hardt angrepet så det går an å leve med det
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
24-11-06, 08:32 #35
En slik svimmelhet var jeg også plaget med svært lenge. Trodde jeg skulle "tippe" til tider
Det var ekkelt og skremmende. Ã… kjøre bil var uaktuelt!
Stress gjorde det definitivt værre - og hvis jeg ikke fikk i meg mat på en stund sluttet det meste å virke. Klarte ikke finne ord og jeg snakket uklart og tregt. Ting ble jo heller ikke bedre av at jeg ikke fikk sove i mer enn 3 timer av gangen. Våknet til tross for "syk" tretthet. Nei det var en fæl tid. Jeg ble sykemeldt + at Levaxin ble økt. Det har hjulpet en del.
-
21-04-10, 22:26 #36
Svimmelhet?
Hvordan er dere svimle? Høres vel litt rart ut å spørre om dette, men jeg skal forklare litt mer.
Jeg har i hvertfall vært svimmel på ulike måter. Perioder har jeg vært standard svimmel og da er jeg bare forsiktig og setter meg ned. Har også hatt en periode hvor jeg ikke klarte det, men endte opp med å besvime.
Nå for tida så er jeg mest svimmel når jeg er helt i ro. Jeg kan sitte eller ligge på sofaen, og så blir jeg svimmel. Det suser og jeg mister alle lyder, men etter kort tid så går det tilbake, selv om det ofte kan henge litt igjen.Ofte når jeg mister lydene, så får jeg sterk piping i ørene også.
Jeg synes bare denne svimmelheten når man er i ro er litt rar. Har hatt det innimellom før også, men nå kommer det oftere. Er det noen her inne som har noen erfaringer med dette?
-
21-04-10, 22:40 #37
Sv: Svimmelhet?
Jeg er gudskelov forskånet for svimmelhed, men andre har ganske vist skrevet om det før:
-Svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
-Hjertebank og svimmelhet
-SVIMMELHET
-svimmelhet
-svimmelhet og lavt stoffskifte...
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
21-04-10, 22:59 #38
Takk.

Jeg søkte først jeg også, men etter å kikke gjennom en del tråder som ikke gav så mye svar så "gav jeg litt opp". Har ikke hodet helt med meg om dagen, så jeg orket ikke gå igjennom alle sider.
Da er det bra noen andre er bedre enn meg her!
Redigering:
Jeg har nå lest igjennom trådene, og det står lite om hvordan folk opplever denne svimmelheten. Så om noen vil dele sine erfaringer her, blir jeg glad.
-
22-04-10, 08:15 #39
Min svimmelhet kom med skikkelig elendige binyrer. Svimmelheten minsket etterhvert som dosene med hydrokortisontabletter økte. For meg ser det ut til at det er knyttet til binyrer som ikke fungerer. Det kan være lurt å kikke litt på det også, du har jo gått ubehandlet lenge?
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
22-04-10, 11:34 #40
Jeg har vært konstant svimmel i minst 2 år. Det er heldigvis ikke like ille hver dag, men det er nesten svimmelheten jeg sliter mest med (bortsett fra at jeg er sliten da).
De siste dagene har jeg vært ekstra svimmel, det er sånn "nesten-besvimelse"-følelse. Føler at jeg blir litt borte, det prikker i hodet og jeg må sette meg ned med en gang. Og da mener jeg MED EN GANG, ellers går jeg i bakken. Er jeg ute og går, eller i butikker, så må jeg bare sette meg rett ned på bakken/gulvet.
Jeg kan bli svimmel selv om jeg sitter i ro også, akkurat nå mens jeg skriver dette så går det helt rundt fo rmeg. Kjenner jeg nesten sitter og svaier på kontorstolen.
Det du skriver om å bli svimmel mens man ligger på sofaen, det har jeg opplevd. Da får jeg prikking i hodet og susing i ørene, og synsfeltet blir mindre og mindre. Så forsvinner det gjerne like før jeg føler at jeg blir "borte".
Så Qa, du er ikke alene.Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 10-12 år siden. Jeg følte meg ikke syk på den tiden, bare litt trøtt, og prøveresultatene var helt greie etter at jeg ble medisinert.
For 3 år siden kom smellen...
Lignende tråder
-
Svimmelhet generelt
Av rexxy69 i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 0Siste melding: 13-07-10, 08:30 -
Svimmelhet?
Av Qa i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 23-04-10, 16:54 -
Svimmelhet
Av madonna i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 24-11-06, 08:32 -
svimmelhet
Av Linroed i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 06-09-06, 21:20
Svar med sitat

Bokmerker