Side 14 av 18 Først 123456789101112131415161718 Siste
Viser søkeresultater 131 til 140 av 179
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Knogleskørhed!!!!

Jeg har mailet dem flere ganger og de har aldri knuslet på å ta inn varer fra produsenter de allerede har i sitt sortiment. Det hender de krever at man må kjøpe et vist kvantum (4 bokser for min del de gangene det har skjedd) og da kan man jo velge der og da.
    Personlig har jeg bare gode erfaringer med dem. (handler stort sett hos dem eller health-monthly på amazon.co.uk for swanson-produkter)
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Standard Lidt hjælp til blodprøvesvar

Hej
    Jeg har lige modtaget det sidste blodprøvesvar efter at have været på Erfa siden d. 27 januar 2011. Er der nogen der kan råde mig til hvordan jeg skal dosere herfra? Den første måned tog jeg 1/4 2 gange dagligt. Pt deler jeg en Erfa 125mg i 4 dele - 1/4 kl 6 - 1/4 kl 10 - 1/4 kl 14. Lægen mener at jeg bør vente med at øge dosis til om en måneds tid. Jeg tænker at han måske har ret, da jeg hellere vil gå stille frem end at skulle igang med en nedtrapning og stå tilbage med et sæt binyre der ikke kan mere. Jeg tager også 2x 10mg pregnenolone dagligt.
    Jeg skal lige huske at nævne at jeg havde taget 2. dosis Erfa 2 timer inden blodprøven - jeg var ikke klar over at jeg blev sendt vidre for at få taget en blodprøve .

Jeg vælger at skrive den første blodprøve jeg fik taget i nov 2009 - det var inden jeg blev medicineret - måske kan det give en ide om det går den rigtige vej - selv er jeg lidt forvirret, men det er i øjeblikket lidt svært for mig at holde sammen på tankerne

nov 2009 marts 2011
    TSH 2,0 0,02 (0,3-4.0)
    T4 frit 11 13 (12,8-20,9)
    T3 frit 2,7 (4,0-6,8)
    T3 1,71 (1,2-2,8) De måler ikke fritT3 mere.

Kalium 2,7 (3,5-4,6)
    Natrium 142 (137-145)
    Creatinin 60 (50-90)
    Calcium 1,19 (1,15-1,35)
    Fosfat 1,12 (0,76-1,41)
    Cortisol 399 (200-600)

Jeg vil lige huske at sige at jeg har fået konstateret knogleskørhed - resultatet fra scanningen viste at mit bækken/hofter er som en 65 årig og min rygsøjle falder helt udenfor scalaen så dvs ca 110 år! Det må være styrketræning der har gjort at jeg aldrig har mærket noget til det - ellers har de forbyttet en sød ældre dames scanning med min

Jeg håber at der er nogen der har tid og overskud til at kigge på ovenstående

Kærlig hilsen
    Cirkeline
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    63
    Meldinger
    421

Noen her som vet om glukosamin virker forebyggenede på benskjørhet, eller om det skal tas av folk med leddgikt og andre skjellettsykdommer?

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Hej Bille
    Jeg ved det desværre ikke men håber at der er andre der kigger forbi og kender svaret.

Kærlig hilsen
    Cirkeline

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Hvis man skriver
    +glucosamin +osteoporose
    i søgefeltet på sin computer, får man en masse.
    Bl.a. denne http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cm...grp=8/menu=14/ som er en lang tekst, hvor der bl.a. står: "Osteoporose kan påvirkes i positiv retning ved tilskud af MSM (methylsulfonylmethan - også kendt som biologisk eller fysiologisk svovl) og glucosamin..."

Man bør vel så sammenholde med andre resultater for at tjekke .... Eller måske bare prøve glucosamin og msm

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Standard Har brug for lidt hjælp!!!

Hej
    Jeg har brug for lidt hjælp til de sidste blodprøvesvar - lægen siger at at jeg er velreguleret med Erfa og at prøverne ligger indenfor normalområdet = jeg er rask og alt er fint. Men hvad gør jeg når jeg slet ikke føler mig "rask" - kan koncentrere mig 1-2 timer så er jeg helt udmattet og må sove, bliver hurtigt konfus og har svært ved at have mere end én bold i luften ad gangen. Jeg er sygemeldt med stress, men min sagsbehandler er sikker på at det er en depression og vil have at jeg skal medicineres med lykkepiller. Jeg er absolut ikke depressiv - min psykolog bakker mig op men har ikke noget at skulle have sagt i forhold til min sagsbehandler. Det hele er lidt frustrerende i øjeblikket

I marts havde jeg taget Erfa 1 md. og prøverne blev taget 2 t efter jeg havde indtaget 1 dosis. (1½ grain fordelt over 3 gange dagligt)
    Den sidste prøve i juni havde jeg ikke taget Erfa inden prøven blev taget (3 grain fordelt over 3 gange dagligt)

TSH (0,3-4,0) Marts 0,02 Juni 0,01
    T4 frit (10-26) Marts13 Juni 13
    T3 total (1,2-2,8) Marts1,71 Juni 1,28

Efter blodprøven øgede jeg Erfa til 2 grain morgen, 1 grain formiddag, 1 grain eftermiddag
    Er prøverne optimale eller kan det blive bedre ?
    Nu er jeg oppe på 4 grain hvilket jeg syntes er ret meget - er det muligt at jeg skal højere op?

Kærlig hilsen
    Cirkeline

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Har brug for lidt hjælp!!!

Ja, dosen er og blir vanskelig. Hva tar du for mage/tarm? Jeg tenker at prøvene kan tyde på dårlig opptak. Da ville jeg tatt MSM, probiotika og fordøyelsesenzymer i forbindelse med måltid. Selv bruker jeg nå 3 ganger 60mg Erfa og har FT4 på 16, altså betydelig høyere enn deg. Nå er det individuelle forhold, men likevel... Unngå fibertilskudd eller veldig fiberrike måltid i forbindelse med inntak av stoffskiftemedisin. Jeg tar en multivitamin som inneholder fiberhusk og den tar jeg like før jeg legger meg om kvelden, (siste Erfa dose tar jeg klokken 1430). Dette for å lage så lang avstand mellom fiber og medisin som mulig.

Det finnes måter å utelukke depresjon på. Jeg synes du skal kreve en slik test, for å avslutte den (idiotiske) diskusjonen du har med din saksbehandler. Testen består av et spørreskjema som man skorer et visst antall poeng på. Spørsmålene går selvsagt på konsentrasjon, ork, søvn mm. Men den går også på tanker om å ta livet sitt, om man føler at tilværelsen er håpløs, evne til å kjenne glede osv. Det er et eget navn på den testen som jeg ikke husker i farta, men jeg kan finne det ut for deg hvis du er interessert?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Cirkeline Vis post
    I marts havde jeg taget Erfa 1 md. og prøverne blev taget 2 t efter jeg havde indtaget 1 dosis. (1½ grain fordelt over 3 gange dagligt)
    Den sidste prøve i juni havde jeg ikke taget Erfa inden prøven blev taget (3 grain fordelt over 3 gange dagligt)

TSH (0,3-4,0) Marts 0,02 Juni 0,01
    T4 frit (10-26) Marts13 Juni 13
    T3 total (1,2-2,8) Marts1,71 Juni 1,28

Efter blodprøven øgede jeg Erfa til 2 grain morgen, 1 grain formiddag, 1 grain eftermiddag
    Er prøverne optimale eller kan det blive bedre ?
    Nu er jeg oppe på 4 grain hvilket jeg syntes er ret meget - er det muligt at jeg skal højere op?
    Cirkeline Du har alt for lavt FT4 og tT3 er heller ikke imponerende. Men jeg mener ikke, at du skal øge Erfa yderligere. Du kan højst opnå at receptorene lukker ned og så er du lige vidt. Tværtimod, havde jeg været "i dine sko", ville jeg gå tilbage til 2-2½ grain Erfa over et par dage og jeg ville tage medicinen til natten. Kun en gang i døgnet og en times tid efter sidste snack. Dette "regime" skal holdes, i hver fald i 5-6 uger, før det vurderes. Jeg kender flere, der først fik deres FT4 op efter at de er begyndt at tage deres medicin til natten. Derudover fik de det stille og rolig bedre, i små skridt, men bedre på flere punkter inkl. god nattesøvn og mere "vågne" morgener.

Prøv at læse tråden Intracellulær hypothyreose og stress og få din ferritin målt i en fart, hvis du ikke allerede har gjort det. Den skal ligge mindst i øvre halvdel af "normalområdet" før "transporten" af hormoner ind i cellerne er effektiv.

Rigtig mange med hypothyreose har problemer med at udsondre cortisol nok på de rette tidspunkter i løbet af døgnet. De, der klager over stress, de har som regel lavt cortisolniveau om morgenen og i løbet af dagen, mens deres cortisol stiger mod aften og til natten, hvor det ellers burde være lavest. Uden cortisol nok, kun ringe gavn af medicinen, idet uden cortisol nok, kan selv 10 grain Thyroid ikke komme ind i kroppens celler, og gavne. Der for er det (virkelig) umagen værd at ændre tidspunktet for medicinindtagelse fra morgen/dag og til aften/nat. Du har intet at tabe og alt at vinde ved dette forsøg. Fat mod og prøv.

Sitat Opprinnelig skrevet av Cirkeline Vis post
    Jeg er sygemeldt med stress, men min sagsbehandler er sikker på at det er en depression og vil have at jeg skal medicineres med lykkepiller. Jeg er absolut ikke depressiv - min psykolog bakker mig op men har ikke noget at skulle have sagt i forhold til min sagsbehandler.
    Din sagsbehandler er i fuld gang med at begå et dundrende lovbrud! Bed om at han/hun skriftligt bekræfter krav om at du skal i behandling med antidepressiva hvis du skal beholde retten til sygedagpenge. Jeg er sikker på, at du ikke får det på skrift! Sørg for at have din læge med på din side og ligeledes håber jeg, at lægen bare aldrig nogensinde skriver ordene "depression" eller "antidepressiva" i din patientjournal. Fortæl ham/hende, at det vil blive (mis)brugt af kommunen til afpresning af dig pga. refusionsregler, så kommunen kan få mest muligt refunderet fra statskassen. Det har INTET med dit bedste at gøre! Det kan ingen læge være tilfreds med at blive "brugt" til, håber jeg.

Læs evt. disse tråde: Kan antidepressiva være en betingelse for at modtage sygedagpenge? og Ingen må tvinge lykkepiller i arbejdsløse (gælder for alle typer af dagpengemodtagere) på www.k10.dk , og endnu bedre - tilmeld dig som bruger derinde for det er det eneste sted du kan få både støtte og relevante informationer, der kan redde dig på vejen gennem det danske (efterhånden rådne) system for syge og handicappede.

Hvad skal du dog stå igennem med, du dejlige, dejlige, dejlige menneske!

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Det finnes måter å utelukke depresjon på. Jeg synes du skal kreve en slik test, for å avslutte den (idiotiske) diskusjonen du har med din saksbehandler. Testen består av et spørreskjema som man skorer et visst antall poeng på. Spørsmålene går selvsagt på konsentrasjon, ork, søvn mm. Men den går også på tanker om å ta livet sitt, om man føler at tilværelsen er håpløs, evne til å kjenne glede osv. Det er et eget navn på den testen som jeg ikke husker i farta, men jeg kan finne det ut for deg hvis du er interessert?
    Dansk udgave: BDI-II Spørgeskema

Når man læser den flittigt brugt Goldberg depressionsskala - kan alle spørgsmål i første delen besvares med "ja" af patienter der lider af en langvarig, plagsom hypothyreose...

• Jeg gør tingene langsomt.
    • Min fremtid virker håbløs.
    • Jeg har svært ved at koncentrere mig om at læse.
    • Glæden og fornøjelserne er forsvundet ud af mit liv.
    • Jeg har svært ved at træffe beslutninger.
    • Jeg har mistet interessen for ting, som ellers plejer at betyde noget for mig.
    • Jeg er ked af det, trist, ulykkelig.
    • Jeg er rastløs og kan ikke holde mig i ro.
    • Jeg føler mig træt.
    • Det kræver stor anstrengelse at klare selv små gøremål.

Intet under, at så mange syge af hypothyreose bliver "bogført" under depression-diagnose.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Blondie og Anisa TAK for jeres hurtige svar
    Jeg var ikke klar over at fibre kunne hindre optagelsen af stofskiftemedicinen - det er godt at vide, men jeg spiser efter LCHF principperne så de eneste fibre jeg får er via grøntsager. Fordøjelsen er helt optimal efter jeg er gået over til LCHF, men du har helt ret at der der jo alligevel godt kan være problemer med optagelsen

Det lyder som en god ide at sænke dosis inden jeg helt ophører med egenproduktion Men jeg har måske et problem ved at jeg skal tage min medicin mod knogleskørhed 2 timer efter sidste måltid om aftenen. Jeg har ringet til mit lokale apotek for at høre om de kunne påvirke hinandens optagelse, men hun kendte ikke til Erfa Thyroid, så måske skal jeg maile til det tyske apotek hvor jeg købte dem. Ellers skal jeg sørge for at få aftensmad senest kl 18 - så 2 grain Erfa kl 1930 og Protelos kl 2130 - så er det slut med aftensnack Vil det være sikkert at gøre det på denne måde? Jeg skal have taget nye blodprøver om 2 mdr. så det vil være en fin prøvetid.
    Jeg tog 2 grain i morges og 1 grain i formiddags - vil det være ok at tage 2 grain i aften eller skal jeg vente til i morgen aften? Det skal blive SKØNT at få mere "vågne" morgener
    Meget spændende læsning"intercellulær hypothyreose og stress". Jeg har for længe siden spurgt lægen om jeg kunne få målt rT3 - svaret var at man for mange år siden var stoppet med at måle det, fordi det ikke rigtig kunne bruges til noget...... det er ikke ligefrem det jeg læser ud af hvad du skriver Anisa Vedr ferritin har jeg lige set mine gamle blodprøvesvar igennem og ser at det aldrig er blevet målt. Men jeg tror at det er lidt op ad bakke at få målt andet end TSH, T3 og frit T4, men jeg må se hvad jeg kan gøre.

Testen for at udeluke at jeg har depression får jeg lov til at tage foran en psykriater - har i dag fået indkaldelse til samtale - puha jeg er allerede nervøs Men jeg håber at depressionsteorien kan blive begravet en gang for alle, men ud fra Goldbergs depressionsskala lader det til at blive svært. Jeg vil gå ind på K10 og registrere mig og så læse de to tråde du har vedhæftet Anisa. Men en anden sagsbehandler sagde at hvis jeg fik at vide at jeg skulle tage antidepressiv af psykriateren, så havde jeg ikke lov til at sige nej - det er skræmmende at blive umyndiggjort på den her måde når jeg bare gerne vil være rask.

Kærlig hilsen
    Cirkeline

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Testen for at udeluke at jeg har depression får jeg lov til at tage foran en psykriater - har i dag fået indkaldelse til samtale - puha jeg er allerede nervøs Men jeg håber at depressionsteorien kan blive begravet en gang for alle, men ud fra Goldbergs depressionsskala lader det til at blive svært.
    En løsning på dette er kanskje å ikke være helt sannferdig når du svarer? dersom psykiateren er like dårlig orientert om symptomer på stoffskifte som legen, kan det jo se ut som om veien å gå er å ha noen hvite løgner på lager? Eller starte med å spørre ut psykiateren om vedkommende er kjent med at lavt stoffskifte kan påvirke psyken?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Side 14 av 18 Først 123456789101112131415161718 Siste

Lignende tråder

1. Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden
    Av Prinsessen i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 77
    Siste melding: 11-02-14, 16:13
  2. 24.02.2009: Påbegynt dagbok
    Av Vigdis i forumet Dagboker
    Svar: 3
    Siste melding: 18-07-10, 12:02
  3. Jeg fik konstateret lavt stofskifte for ca 4 uger siden
    Av Karen M i forumet Lavt stoffskifte